Geraint Thomas: “Koos ervoor mijn eigen tempo te rijden”

zaterdag 20 juli 2019 om 18:51
Geraint Thomas: “Koos ervoor mijn eigen tempo te rijden”

foto: Cor Vos

Geraint Thomas had vandaag niet zijn dag. In de veertiende Touretappe met aankomst op de Tourmalet behield hij weliswaar zijn tweede plaats in het klassement, maar verloor hij tijd op de naaste concurrentie.


“Ik voelde me me eigenlijk niet helemaal fit bij de start, zelfs nogal zwak”, reageerde Thomas. “Op het einde wist ik dat ik tempo moest blijven rijden. Ik probeerde niet echt te volgen toen de anderen aanzetten. Ik dacht dat het beter was mijn eigen tempo te rijden en zo het verlies binnen te perken te houden, in plaats van bij ze te blijven en mezelf op te blazen op het steilste gedeelte in de slotfase. Misschien had ik toch moeten proberen te volgen, maar het was niet mijn dag.”

“Ik hoopte er een beetje doorheen te komen. Op de laatste klim was het slechts een kwestie van zolang mogelijk aanhaken. Het was een zware dag. Er is nog meer op komst en hopelijk voel ik me morgen al wat beter”, aldus de Brit.

Dit artikel delen:

17 Reacties

dikkechaap 20 juli 2019 om 18:58

Ik ben heel benieuwd of hij een dipje heeft, of echt structureel wat minder is dit jaar. Ik houd het voorlopig op het eerste (gezien ook La Planche en de tijdrit), en verwacht nog veel van hem in de Alpen.

Merlinappa 20 juli 2019 om 19:03

Had Thomas niet vroeger altijd ten minste één slechte dag? Kan me nog herinneren dat iedereen daar vorig jaar op hoopte, haha.

Jean Dumas 20 juli 2019 om 19:09

Gaat niet meer goed komen. Ploeg is ook zwakker

jansen8888 20 juli 2019 om 19:11

Eigen tempo? Dan is Uran blijkbaar de betere klimmer want die passeerde je nog eenvoudig op zijn eigen tempo. Geef gewoon toe dat je jezelf hebt opgeblazen G.

vevie 20 juli 2019 om 19:12

Sorry, Geraint; ik hoop dat ze je morgen en komende week te grazen nemen. Kijk, het is niet dat ik het je niet gun… echt niet. Ik word alleen zo moe van het team waarvoor je rijdt. Dominantie in sport is nooit leuk. Althans, niet voor het kijkspel. Dus, moge je nogmaals tegen een optater aan lopen.

stalle 21 juli 2019 om 08:22

Sorry, Steven; ik hoop dat ze je morgen en komende week te grazen nemen. Kijk, het is niet dat ik het je niet gun… echt niet. Ik word alleen zo moe van het team waarvoor je rijdt. Dominantie in sport is nooit leuk. Althans, niet voor het kijkspel. Dus, moge je nogmaals tegen een optater aan lopen.

TIOBRIO 20 juli 2019 om 19:13

Komt er nog doorheen

koos verrek 20 juli 2019 om 19:14

Hij koos

r_nijman 20 juli 2019 om 19:15

Mooi, die tweet van Bennett

Olly 20 juli 2019 om 20:55

Helemaal mee eens.

deux-vitesse 20 juli 2019 om 19:17

Zou logisch zijn als matige winter en voorbereiding hem in deze fase zou opbreken

opdekant1 20 juli 2019 om 20:19

Stonden alle kneusjes van dit forum vandaag op de Tourmalet?

Ultras100 20 juli 2019 om 21:58

Ik stond er wel!

EddyB1958 21 juli 2019 om 07:08

Bij de eerste aanval van Pinot met steun van Gaudu hadden de niet INEOS renners hun benen moeten stil houden en het aan de heren Thomas en Bernal overlaten. Kruijswijk kon Pinot gerust 45 seconden laten nemen.

xistnc 21 juli 2019 om 08:29

Pinot heeft nu zelfs 46s genomen op Thomas.

Romāns Vainšteins 21 juli 2019 om 08:46

Wat de labboys opbreekt is een sneller dan gewenste klim, dan zijn er niet genoeg levens meer over voor t eindspel.

wielrenner 21 juli 2019 om 11:09

Ik ga ervanuit dat Jumbo gelijk vanaf de voet van de slotklim gas geeft.