Geëmotioneerde Merijn Zeeman: “Dit moet genoeg zijn”
Video Merijn Zeeman moest nog even bijkomen na afloop van de achttiende etappe van de Tour de France. De sportief manager van Jumbo-Visma zag Jonas Vingegaard in de gele trui naar de zege soleren op de slotklim naar Hautacam, in een rit die de Nederlandse formatie volledig wist te controleren. “Een ongelooflijk hoogtepunt”, vertelde hij voor de camera van WielerFlits.
Vingegaard heeft nu een voorsprong van 3m26s op Tadej Pogačar in het algemeen klassement en lijkt dus op weg naar zijn eerste Tourzege. “Of het genoeg is? Ja, tuurlijk, dat moet genoeg zijn”, aldus Zeeman. Vrijdag volgt er nog een vlakke rit naar Cahors, zaterdag is de individuele tijdrit richting Rocamadour en de Tour kent zondag zijn besluit in de traditionele slotrit naar Parijs.
En Jumbo is super professioneel, ze werken met een foodapp. Alles wordt gewogen, daarom rijden ze als de brandweer
De prestaties van Wout vond ik al bijzonder in de tour nadat hij zijn beenblessure had opgelopen maar deze tour slaat echt alles. Hij koerst drie weken lang zoals MvdP het de eerste week deed van de vorige tour. Hij wint bijna alle sprints, zit er bij vrijwel elke tussensprint bij, is vaak degene die de kopgroep op zet, is ondertussen vaak aan het knechten, wint bijna de tijdrit, fietst pure klimmers er af met zijn 78kg in eind derde week tour en dan ook nog de afsluitende tijdrit en Parijs winnen zeker?
Dit is echt ongekend en nog nooit vertoond. Dus ja, zoals altijd zullen daar vraagtekens bij geplaatst kunnen worden.
“Ok, de reservefiets staat klaar, kost ons hooguit een halve minuutje”
“Pogacar trapt momenteel 9 watt/kg”
“Dat is wel extreem, maar onze voorsprong moet volstaan”
“Die rare gele helm zit Vingegaard niet bepaald als gegoten.”
Etc.
Dat was mijn nachtmerrie vannacht, gelukkig zijn dromen bedrog! (de meeste dan…)
Ik heb ooit eens een magere Deen van de voorloper van deze ploeg in kansrijke positie met de bollentrui een tijdrit zien verknallen op de voorlaatste dag. Mede door diverse valpartijen en knullige fietswissels verloor hij een minuut per 7km en tuimelde daarmee van het podium naar plek 7 in het AK. Dat zie ik nu niet gebeuren, maar it ain't over till the fat lady sinks.
Als nazaat van Rabo zullen ze nog even moeten denken aan de tijdrit van Rasmussen uit 2005 en die van Roglic uit 2020.
De tijdrit blijft dus toch nog een gevaar.
Ik zou meer meenemen dat 1 reservefiets op het dak
Scherp blijven en uit de misère blijven.