Froome slaat aanvallen Dumoulin af: “Ik voelde dat ik controle had”
foto: Sirotti
zaterdag 26 mei 2018 om 18:01

Froome slaat aanvallen Dumoulin af: “Ik voelde dat ik controle had”

Chris Froome nam in de twintigste etappe van de Ronde van Italië een optie op de eindzege. De Brit repareerde de aanvallen van Dumoulin en behoudt zo zijn voorsprong van veertig seconden met nog één rit te gaan. “Er waren duidelijk wat aanvallen die ik moest volgen in de finale, maar ik voelde dat ik de controle had”, vertelt Froome in het flashinterview na afloop. 

“Niemand had de benen nog om iets te kunnen doen. Deze Giro was zwaar, extreem zwaar. Als je een slechte dag had, betekende dat niet dat je op dertig seconden gereden werd, maar op dik tien à vijftien minuten”, eindigt Froome vermoeid.

RIDE Magazine
47 Reacties
26-05-2018 21:05
Ik denk dat dit een van de zwaarste giros ooit was en dat froome nu boven komt drijven doordat froome op z'n meters rijd. Iedereen is compleet uitgeput en froome is niet te diep te gaan in de eerste weken en dat loont nu.
26-05-2018 21:06
Ik heb genoten van een super Giro, die elke dag spannend was. Yates en Froome hebben deze Giro gemaakt tot wat hij is. Genoten van Dumolain en Oomen en om te zien wat voor een super talentvolle renners we momenteel hebben...geniet de komende jaren.
26-05-2018 21:12
@handige harry, proces had allang afgerond moeten zijn. Bullshit reden en dat weet jij ook. Naïef om hem danmaar goed te praten en dat weet jij ook. Steek uw kop maar in het zand. Doen er vele, en geniet van uw sport.
26-05-2018 21:37
@explorer

Dus jij bepaalt voortaan de looptijd van een proces?

Ik praat niks goed, ik wijs de onwetende er alleen op dat mensen onschuldig zijn totdat het tegendeel is bewezen.
Maar blijf jij lekker mensen veroordelen.
26-05-2018 21:37
not normal
het bestaat niet dat je na een inspanning als die van gister ook vandaag weer (met enige afstand) de sterkste bent.
26-05-2018 21:37
dumoulin heeft op zijn 27,5 al meer gewonnen dan froome op die leeftijd !froome won b.v pas op 28 jaar zijn eerste grote ronde, !dus hopen dat Tom de komende 5 jaar hetzelfde gaat presteren als froome na zijn 28 jaar
26-05-2018 22:09
Het zou ook zomaar zo kunnen zijn dat Froome onschuldig is, er zijn volgens mij net zoveel wetenschapperrs die denken dat het heel goed mogelijk is dat Froome bij toegstaan gebruik de dubbel toegatane waarde laten meten. Dus wat kun je anders doen dan afwachten op het proces. En bij dit soort vergrijpen is er nog nooit vorlopig geschorst. dus is het ook heel normaal dat Froome gewoon start. Ik hoop zoals iedereen op een schone sport en indien bewezen wordt dat Froome niet eerlijk was dan moet je hem ook gewoon schorsen, maar iedereen verdient een eerlijk process.
26-05-2018 22:45
@handige harry, jij keurt dit proces goed? Jij vind een wachttijd van meer als een half jaar goed? Dat is goed voor de sport?
Kom op zeg, je praat jezelf iets aan. Naïef ben je. Onschuld na 2 jaar uitstel eisen voor onderzoek, UCI gaat akkoord.
Intern schorsen ze andere renners sneller bij froome doen ze er lekker lang over.
Yeah right. Deze gozer had hier gewoon nooit mogen fietsen. Wel of niet schuldig.
26-05-2018 22:53
Hopa de Giro is binnen, op na de Tour met daar ook een duel met de schone Dumoulin;)
26-05-2018 22:57
En andere mensen maar naïef blijven noemen en woorden in de mond leggen.
Je snapt gewoon 0,0 van het recht en loopt gewoon te kletsen.

Het gaat er helemaal niet om of dit een goede situatie is voor het wielrennen, het gaat om een eerlijk proces.
26-05-2018 23:03
Harry intern proces van sky, niet die van de UCI. Intern zijn renners voor mindere hoeveelheden/afwijkingen geschorst. Nu bij froome niet.

Dit is geen eerlijk proces, dan was hij geschorst geweest intern, onderzoek laten lopen en daarna pas fietsen.
Klets jij nou eens niet, halve harry.
26-05-2018 23:17
Ga je nu mensen beledigen omdat ze het met jou oneens zijn?

Maar je hebt het constant over schorsen, dat doen de dopinginstanties niet sky, die kunnen hem enkel aan de kant houden.
26-05-2018 23:27
Nasibal +1
Iedereen die Froome afzeikt, zou jouw post even moeten lezen.

Het zou wel fijn zijn als voor de Tour er duidelijkheid komt over Froome. Het duurt veel te lang. Een aanval door publiek o.i.d. dat zou pas een ramp voor de sport zijn. Ik vrees de Fransen nu al.
27-05-2018 03:12
Aso kan ook zeggen dar ze zijn veiligheid niet kunnen garanderen. Blijft een stinkend zaakje.
27-05-2018 05:20
In feite gebeurt hier met Froome (los van de Salbutamol-zaak) hetzelfde als met Nibali in de Kruijswijk-Giro. Nibali reed met een sterke ploeg ook in de zwaarste rit de zaken aan gort vanuit een timide eerste rondehelft en vanuit een grote achterstand.
27-05-2018 06:22
@als ik jou wil beledigen had ik het wel anders aangepakt. Wat een onzin, kijk ff in de spiegel. Je mening wordt er door heen geduwd met al je 'kennis'' daaaggg harry.
27-05-2018 07:45
@Harry;
Wat betreft een eerlijk proces e.d.,
Wat vinden de collegae van Froome en de ploegleiding van alle teams hierover.
Het blijft angstvallig stil. Bijna niemand durft te praten. Waarom?
Bang voor hun eigen hachje of uit verplichtingen met hun sponsor.
Het publiek wordt in de maling genomen en het is dan ook ergens begrijpelijk dat Froome in Frankrijk van zijn fiets wordt getrokken .
27-05-2018 07:57
Wat hebben die ploegen met dat proces te maken?

Het zou belachelijk zijn als Froome van zijn fiets wordt getrokken, mensen die dat normaal vinden, sporen niet.
27-05-2018 08:30
Ik doe geen uitspraak over de medische gang van zaken rond Froome. ik ben geen medicus en ken dus ook zijn lichaam niet. Maar wat ik van deze man afgelopen week gezien heb imponeerde me wel. Afgeschreven door alle "kenners" en dan zo terug komen. Het beleid van de UCI is natuurlijk de oorzaak van alle discussies rond Froome, waarvan ook op deze site de resultaten zichtbaar zijn. Ik had verwacht dat de Sky-ploegleiding die zo prat gaat op de innovatieve, transparante manier van werken, Froome niet zou laten starten in afwachting van zijn proces. Maar nee, publiciteit gaat natuurlijk vóór alles. Dus het imago van Sky krijgt voor mij een behoorlijke deuk, Froome (nog) niet ...
27-05-2018 08:34
Maar sooike, froome is sky en sky is froome. Een renner die bij dezelfde ploeg zo veel gewonnen heeft. Zijn toch niet meer van elkaar los te koppelen?
Beide stemmen in met het beleid naar buiten brengen, want intern klopt er geen houtje van daar. Ze maken onderscheid tussen renner en hun bevindingen. Bizar natuurlijk.
27-05-2018 09:36
Nu nog controle over je attesten!
27-05-2018 12:47
Het is maar goed dat het de hele tijd over Yates ging en meteen daarna over Froome. Mij is helaas pijnlijk duidelijk geworden hoe zwak Sunweb is. Die ploeg bestond deze Giro uit twee wielrenners en zes toeristen. Wat een vertoning zeg.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine