‘Froome grootverdiener in het peloton, Van Aert bij de eerste tien’
foto: Cor Vos
vrijdag 19 maart 2021 om 11:22

‘Froome grootverdiener in het peloton, Van Aert bij de eerste tien’

Chris Froome is anno 2021 de best betaalde wielrenner. Tenminste, als we L’Équipe en Het Nieuwsblad mogen geloven. De Franse krant publiceerde een lijst met grootverdieners. De viervoudig Tourwinnaar zou jaarlijks 5,5 miljoen euro opstrijken.

Froome, die tegenwoordig uitkomt voor Israel Start-Up Nation, zou bij zijn nieuwe werkgever dus 5,5 miljoen euro per jaar verdienen. Tourwinnaar Tadej Pogačar en Peter Sagan volgen hem op de hielen: beide renners kunnen volgens L’Équipe rekenen op een jaarsalaris van 5 miljoen. Geraint Thomas (3,5 miljoen) en Egan Bernal (2,8 miljoen) vervolledigen de top-5.

Wout van Aert (2,2 miljoen euro) is de best betaalde Belg, Mathieu van der Poel boert als best betaalde Nederlander ook goed met een jaarsalaris van twee miljoen. Wie goed kijkt naar de top-20, ziet maar liefst vijf renners van INEOS Grenadiers met Thomas, Bernal, Michał Kwiatkowski, Richard Carapaz en Adam Yates.

Kwaliteit, nationaliteit en exposure 
Er zijn anno 2021 zeventien renners die minstens twee miljoen euro per jaar verdienen, als we tenminste mogen afgaan op de laatste berekeningen van de Franse sportkrant. Het Nieuwsblad vroeg aan wielermakelaar Dries Smets wat de belangrijkste factoren zijn die bepalen hoeveel een renner verdient. “Het gaat eerst en vooral over de intrinsieke kwaliteiten.”

Wie goed presteert in de Tour de France, kan wat eisen aan de onderhandelingstafel – foto: Cor Vos

Renners die meedoen om de eindzege in de Tour, verdienen over het algemeen ook meer. “De Tour blijft nu eenmaal de belangrijkste koers van het jaar. Als je het daar goed doet, dan zal er om jou worden gevochten.” Verder kijken de ploegen ook naar de nationaliteit van een renner. Renners uit grotere economieën zoals Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland hebben een streepje voor.

Smets: “Soms zeggen ploegen letterlijk dat ze een renner uit een specifiek land zoeken. Voor de sponsors is dat belangrijk als ze voet aan wal willen krijgen in dat land.” Tot slot gaat het ook om de persoonlijkheid en exposure van een coureur. “Het is voor sponsors interessant als de renners willen meewerken. Denk maar aan Julian Alaphilippe, die intussen 750.000 volgers heeft op Instagram. Hij bereikt heel wat mensen.”

Lijst met grootverdieners (bruto salaris), volgens L’Équipe en Het Nieuwsblad 
1. flag-gb Chris Froome (Israel Start-Up Nation) – 5,5 miljoen euro
2. flag-si Tadej Pogačar (UAE Emirates) – 5 miljoen euro
3. flag-sk Peter Sagan (BORA-hansgrohe) – 5 miljoen euro
4. flag-gb Geraint Thomas (INEOS Grenadiers) – 3,5 miljoen euro
5. flag-co Egan Bernal (INEOS Grenadiers) – 2,8 miljoen euro
6. flag-pl Michał Kwiatkowski (INEOS Grenadiers) – 2,5 miljoen euro
7. flag-fr Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) – 2,3 miljoen euro
8. flag-be Wout van Aert (Jumbo-Visma) – 2,2 miljoen euro
9. flag-es Alejandro Valverde (Movistar) – 2,2 miljoen euro
10. flag-ec Richard Carapaz (INEOS Grenadiers) – 2,2 miljoen euro

Van der Poel, Alaphilippe en Van Aert – foto: Cor Vos

11. flag-it Vincenzo Nibali (Trek-Segafredo) – 2,1 miljoen euro
12. flag-nl Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) – 2 miljoen euro
13. flag-gb Adam Yates (INEOS Grenadiers) – 2 miljoen euro
14. flag-si Primož Roglič (Jumbo-Visma) – 2 miljoen euro
15. flag-fr Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) – 2 miljoen euro
16. flag-dk Jakob Fuglsang (Astana-Premier Tech) – 2 miljoen euro
17. flag-fr Romain Bardet (Team DSM) – 2 miljoen euro
18. flag-it Elia Viviani (Cofidis) – 1,9 miljoen euro
19. flag-co Nairo Quintana (Arkéa-Samsic) – 1,9 miljoen euro
20. flag-co Fernando Gaviria (UAE Emirates) – 1,8 miljoen euro

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
82 Reacties
19-03-2021 11:29
Opvallend hoeveel renners daartussen zitten die al 2 jaar niet meer presteren.
    19-03-2021 11:35
    De salarissen worden niet elk jaar aangepast ;)
    19-03-2021 12:10
    Portretrecht is bij 'kampioenen' vaak meer waard dan hun actuele prestaties.
    19-03-2021 12:55
    @Dumas dat was mij ook al opgevallen, teren die op hun prestaties van weleer, als ik het lijstje eens bekijk dan zijn er toch enkele over betaald, en anderen weer onderbetaald.
19-03-2021 11:31
Oef... WvA verdiend meer dan Roglic?
Ik zou even terug gaan onderhandelen als ik Roglic was :)
    19-03-2021 11:34
    Er kan veel veranderen in een jaar, bewijst maar weer. Roglic verlengde nog medio/eind 2019, WvA 2021.
    19-03-2021 11:35
    van Aert dus 2 ton slaaftoeslag per jaar
    19-03-2021 11:37
    Hangt er vanaf of de cross sponsoring hierin is meegenomen. Eerdere bronnen in Vlaanderen spraken over 1,6 a 1,7 mln voor de weg. Maar als bedrag is het meer dan passend vooral als je ziet dat er veel renners in deze lijst staan die minder presteren en gelijk of (veel) meer verdienen.
    19-03-2021 11:56
    Indien de duiding van de salarissen klopt (en het geen totale inkomsten betreft) dan zou ik concluderen dat Van Aert meer krijgt dan Roglic.
    19-03-2021 13:15
    Wat hier kan meespelen is dat Van Aert goud waard is voor Jumbo in het proces de markt in België te veroveren.
    19-03-2021 13:48
    @murcia, zullen wij aub niet in termen van “passend” praten over mensen die ongeveer 200 keer modaal verdienen? Beetje gênant vind je niet? Tante riet die met een bijstandsuitkering 3 kinderen probeert groot te brengen, leest dit ook.

    Edit: ik zeg verdienen, ik bedoel natuurlijk: krijgen
19-03-2021 11:37
Geen hirschi? Die had nochtans een goede onderhandelingspositie onlangs toch? Ook Superman ontbreekt wat mij betreft hier wel. Had graag het volledige peloton gekend maar dat is wat veel gevraagd zeker ;)
    19-03-2021 11:48
    Naar verluidt zou Hirschi +- 1 miljoen verdienen.
    Je mag niet vergeten dat hij eigenlijk maar 1 goed jaar op de teller heeft.
    En hij is geen klassementsman en komt uit een commercieel matig interessante regio (zwitserland).
    Lopez zal wss net onder dat rijtje belanden. Als je vergelijkt met Quintana en Bardet (elk +- 2milj): dan zijn zij de absolute (ronde)kopman in hun ploeg en de meest gerespecteerde ronderenners uit hun land (Bernal ook nog =D). Iets meer commerciele waarde dan 'superman' Lopez zou ik denken (ook nog Mas en Valverde).
19-03-2021 11:40
In het voetbal ga je naar de woestijn, in het wielrennen ga je naar Israel als je niet meer op je niveau presteert maar nog wat geld wil bijverdienen ;)
19-03-2021 11:48
Tjeez, van een aantal renners kan je geen garanties meer verwachten gezien hun leeftijd... en Kwiatkowski rijdt al jaren meer als super knecht dan als kopman.. dit ziende: ik snap dat een super knecht niet afgerekend kan worden op uitslagen, maar voor kopmannen, zeker als ze op leeftijd zijn zou een prestatie contract echt een goede optie zijn.
De kans dat Froome nog een uitslag gaat rijden lijkt met de dag kleiner bijvoorbeeld.
19-03-2021 11:48
Dit zullen wel schattingen zijn die we enigszins met een korrel zout moeten nemen. Het idee dat je evenveel zou betalen voor Bardet als voor Van der Poel en Roglic. En dan voor Nibali zelfs nog iets meer.
    19-03-2021 11:54
    En bijna 2 miljoen voor Viviani ;)
    19-03-2021 11:58
    Bardet is inderdaad ongeloofwaardig. Nibali niet, dat is gewoon het wanbeleid van Trek.
    19-03-2021 12:11
    Precies. Schattingen van salarissen die achter de komma ietsje afwijken kan ik niet serieus nemen.
    19-03-2021 12:18
    Bardet is Fransman en was al 2e en 3e in de tour. Zo iets speelt wel mee natuurlijk. Laatste overwinning stamt uit 1985.
    19-03-2021 13:03
    Nibali is commercieel wel zeer interessant voor Segafredo. Het uithangbord van het Italiaanse wielrennen en nog altijd razend populair in zijn thuisland.
    19-03-2021 13:05
    Nibali is nu eenmaal het boegbeeld voor wielrennen in Italie. Heeft gewoonweg heel veel commerciele waarde ( voor sponsers en organisatoren). Italie is ook een heel stukje groter dan Belgie/Nederland ( en dus interessanter).
    Gelijkaardig voor Bardet.
    Viviani was gewoon een van de beste sprinters ter wereld 2jaar geleden.

    Tevens moet je deze lonen niet gelijk koppelen aan sportieve prestaties. Ga ergens in ver-weg-istan vragen wie Van Aert of VdPoel is en je zal een rare blik krijgen.
    Vraag wie Froome is, en ze zullen kunnen zeggen: een wielrenner?
    De wielerwereld ( en wij fans) is gewoonweg een heel beperkt publiek.
    In belgie is het zelfs geen meerderheid die de koers volgt en dat is wss nog het meest wielergekke land ter wereld. In Nederland tonen ze zelf een deel van de grote wedstrijden niet live.
    Dan is een bekende wielerkop een stuk belangrijker dan zijn prestaties. Een leek weet totaal niet welke resultaten Froome of Nibali rijden, maar wel dat ze de tour gewonnen hebben.
    19-03-2021 13:06
    2miljoen voor Bardet bij DSM is gek.
    De Franse teams (oa ook Cofidis) staan gekend als relatief goeie betalers, maar team DSM is niet Frans.
    Bardet heeft podium gereden in de Tour, maar lijkt die ambitie niet meer te hebben én of hij het potentieel is nog maar de vraag.
    Team DSM is een halve jongerenploeg en staat niet bekend als goeie betaler, dit is een van de redenen waarom mannen die elders beter kunnen verdienen makkelijk hun contract kunnen afkopen.

    Ik heb ook wel medelijden dat Cofidis voor het geld dat ze aan Viviani betalen bijna Alaphilippe kunnen nemen.
    19-03-2021 14:03
    Kan alleen maar bevestigen wat de haai zegt. Praat hier over wielrennen, en Nibali is altijd zo'n beetje de eerste naam die genoemd wordt.

    Sommigen hier doen wat meewarig over Nibali. Maar uiteindelijk heeft hij meer gewonnen dan welke Nederlandse of Belgische renner er op dit moment rond rijdt in het peloton. Als je het mij vraagt komt enkel Gilbert in de buurt met zijn erelijst, zij het in een ander genre.

    Is hij over zijn top? Ja, vast wel. Maar dat maakt hem niet ineens commercieel niet interessant voor sponsoren....
    19-03-2021 17:18
    Nibali heeft voor sponsors echt wel een meerwaarde, ook als hij niet top presteert. Hij is nog steeds het uithang bord van de Italiaanse wielersport, waardoor hij alleen in Italië al een heel seizoen lang in de belangstelling staat. En continu als hij ergens start wordt hij altijd in beeld gebracht of hij dan nu vooraan of achteraan rijdt dat maakt voor het idee niet uit, zolang de sponsors maar in beeld zijn. Hetzelfde geldt voor Valverde.
19-03-2021 11:52
Als ik het goed heb, komt er nog een klapje bij voor VDP van Canyon of is dat al meegerekend?
    19-03-2021 12:05
    Dat moet wel. Nadat Canyon aan boord kwam, was hij goed voor iets meer dan 1 miljoen. Hebben ze destijds in interviews min of meer toegegeven. Deze twee miljoen is dus al erg hoog.

    Stel er eigenlijk ook wel een beetje mijn vraagtekens bij. Heeft hij überhaupt zijn contract verlengd sinds die tijd? Persoonlijke deals misschien, zoals met Zwift?
19-03-2021 11:56
Bizar dat Kwiatkowski als knecht gewoon op de 6e plek van de grootverdieners staat.
19-03-2021 11:57
Gaat die sjeik achter UAE toch wat slimmer met zijn centjes om dan die zionist achter ISN....
    19-03-2021 12:06
    Ja, 1,8 miljoen voor Gaviria? :o
    19-03-2021 13:10
    Op moment van tekenen contract was Gaviria natuurlijk 1 vd beste sprinters ter wereld én nog jong. Dus toen niet heel gek.
19-03-2021 11:59
Hahah zou dat de reden zijn waarom Froompie iedere keer in beeld kijkt als hij weer eens gelost word en lacht?
    19-03-2021 12:11
    Hoogstwaarschijnlijk wel. Zouden wij ook doen.
    21-03-2021 02:58
    Tuurlijk .... voor vijf en een half miljoen wil ik ook wel wat koerskes komen meerijden hoor. Al zal ik waarschijnlijk wel iets eerder "lossen" als Froompy. hehehe ;)
19-03-2021 12:00
Wereldkampioen, Kuurne, Gent-Wevelgem en pas 25 jaar: Mads Pedersen. Samen met Demare iemand die niet in de top-20 zou misstaan. Ook al kan je met 1,5 miljoen per jaar ook prima wonen en je iedere dag een bord warm eten veroorloven.
19-03-2021 12:01
Ik vind dit lijstje vooral heel pijnlijk voor Israel Start-Up Nation.
    19-03-2021 12:05
    Waarom? De eigenaar van de ploeg zwemt in het geld.
    19-03-2021 12:12
    Omdat 5.5 miljoen voor een renner waarvan het maar de vraag is of hij ooit nog in de top10 gaat eindigen 'vrij veel' is. Als je ziet wat voor alternatieven je daarvoor kunt halen...
    Bovendien zullen zijn ploegmaats wel eens achter hun oren krabben, en concluderen dat ze het ook niet snappen.
    19-03-2021 12:13
    Hij had die 5.5mln ook in de dode zee kunnen smijten..
    19-03-2021 12:41
    Ze hebben toch met hun volle verstand dat contract afgesloten.
    Dus waarom zou je er medelijden mee hebben?
    19-03-2021 13:02
    Ik denk dat thorsen het pijnlijk vindt omdat het aantoont dat ze er daar echt helemaal niks van begrijpen. Niet dat hij medelijden heeft met ISN. Ik zou me als Froome wel wat opgelaten voelen. Zo'n bedrag verdienen en dan op het Kopje van Bloemendaal op een kwartier gereden worden. Dat kan toch niet lekker voelen.
    19-03-2021 13:07
    Wees er maar zeker van dat dit allemaal ingecalculeerd is.
    Natuurlijk zullen ze hem liever de TdF zien winnen, maar zelfs al rijdt hij geen platte prijs, dan is Froome nog commercieel interessant.
    Is samen met Sagan gewoon de bekendste wielrenner ter wereld en dat opent deuren (en geldzakken) bij sponsors en organisatoren.
    19-03-2021 13:21
    Je moet er eigenlijk gewoon om lachen als een slechte sketch.
    21-03-2021 03:15
    @Thorsen ...> Och voor die 5.5 miljoen had hij de linker kleine teen van Messi kunnen kopen. Ik denk dat als ik de hele top twintig van best betaalde wielrenners optel dat ik nog niet aan het jaarsalaris kom van de gemiddelde Premier League/La Liga voetballer. (Ik overdrijf uiteraard een beetje...)

    Nu zijn de twee sporten totaal niet te vergelijken qua exposure en qua inkomsten. Want als ploegen zouden moeten rondkomen van enkel het prijzengeld dat in races te verdienen is, dan zou iedere renner recht hebben op een uitkering.
19-03-2021 12:05
Boven de 1 miljoen is het voornamelijk voor je ego nog interessant hoeveel je verdient en lijken me andere zaken (goede ondersteuning, sfeer, kopmanschap) belangrijker.

Voor de geldschieter van ISN speelt geld blijkbaar ook geen grote rol. Puur qua prestatieverwachting lijkt die 5.5M geen goede investering, maar misschien wilde hij gewoon heel graag Froome in zijn team?
    19-03-2021 12:30
    Een huis van 2 miljoen, auto van 150k (40 jaar afschrijving van 25k per jaar is 1 miljoen), 40 jaar leefgeld van 1 ton per jaar (4 miljoen), twee vakanties per jaar (40k) 40 jaar lang maakt 1,6 miljoen. Dan leef je luxe maar doe je eigenlijk geen extreme uitspattingen: benodigd saldo 8,6 miljoen. Reken je de inflatie een beetje mee dan moet je in je carrière zo'n 10 miljoen verdienen om het kwalitatief uit te zingen tot je 75e. Boven de 1 miljoen is dus niet slechts voor het ego, het is een noodzakelijke investering in je toekomst.
    19-03-2021 12:51
    @Panache, jouw berekening is op aanname dat je na je actieve sportcarriére verder niet meer werkt/inkomsten hebt?
    19-03-2021 12:57
    Zeker Molovin. Je moet er als buitencategorie sporter van uit gaan dat je op andere vlakken geen hoogvlieger bent en proberen financieel onafhankelijk te worden als die mogelijkheid er ligt. Betekent niet dat je 24/7 moet gaan niksen, maar dat je qua inkomsten ergens rond modaal uitkomt.
    19-03-2021 13:04
    Panache, wij gaan altijd vrij luxe op vakantie maar 20k besteden in één vakantie is nog nooit gelukt.
    19-03-2021 13:05
    En wat voor auto rij jij?
    19-03-2021 13:08
    Safari, rondreis China, Relais & Châteaux's of Oberoi, cruise Galapagos. Knap om als gezin binnen de 20k te doen.
    Wat ik wil zeggen met bovenstaande: luxe leven behouden. Een stapje terug doen kan makkelijk. Geef je op een avond geen 400 pp uit bij de Librije maar ga je naar een brasserie van Sergio Herman voor 120 pp. De insteek bij contractonderhandelingen zal zijn om het high-end uit te zingen en dan volstaat 1 miljoen bruto per jaar bij lange na niet.

    Groenewegen rijdt Panamera, van der Poel een 911 volgens mij. Die schrijven gewoon 25k per jaar af en wil je die je hele leven blijven rijden (max 4 jaar oud) dan zal je die pieken moeten verdienen met je contracten tussen pakweg je 23e en 34e.

    Edit: de suggestie van SSJ hier onder. Met beleggen en pandjes kan je geld laten groeien of het doen verdampen bij foute keuzes. Ik raad de wielrenner met een gemiddelde intelligentie aan om niet te speculeren met zijn pensioen. Je moet weten waar je mee bezig bent is mijn vuistregel.
    19-03-2021 13:13
    @Panache, houd je er ook nog rekening mee dat je kan gaan beleggen en daar geld mee kan verdienen? Of pandjes opkopen? Zijn nog wel wat manieren om geld met geld te genereren zonder daar heel veel verstand van te hebben.
19-03-2021 12:11
Wel leuk om te zien dit, Ineos al 13 miljoen kwijt aan vier renners. Een bedrag waar de meeste ploegen niet eens aan mogen ruiken als totaal budget.
19-03-2021 12:20
En niet zo lang geleden stond Tom ook nog gewoon in dit rijtje he..
Hij had ook gewoon een paar jaar larmoyant en halfslachtig door kunnen blijven trainen/koersen en het salaris op blijven strijken zoals Sagan nu doet..
19-03-2021 12:29
Schande dat Israel dat betaalt aan iemand die al 2 jaar verloren rondrijdt
    19-03-2021 12:37
    Schande dat een reageurder bepaalt dat een commerciele partij niet zelf mag bepalen wat ze iemand betalen.
    19-03-2021 14:07
    Je moet wat dokken wil je iemands geweten afkopen. Of wacht? Heeft-ie dat wel...

    Misschien wilde Froome graag nog ergens een eilandje met een villa kopen.
19-03-2021 12:41
wat verdiende Messi ook alweer .... die zou het hele peloton hun salaris kunnen betalen en dan had hij nog over ...bij wijze van spreken ....
19-03-2021 12:48
Één salariscomponent staat er niet bij: prestige. Teams als Israel Startup Nation en UAE verkopen niet echt iets anders dan evt. het ego van de geldschieter of het imago van een land, en dan zijn prestaties uit het verleden natuurlijk prima.
Het is in elk geval duidelijk dat kosten per PCS of UCI punt niet bepalend zijn: Froome 5M€/5 UCI ptn = 1 M€/pnt, MvdP 2 M€/520 UCI ptn = 4k€/pnt...
19-03-2021 12:48
"Renners uit grotere economieën hebben een streepje voor"... in de top twintig staan twee Slovenen, een Slowaak, een Deen, een Ecuadoriaan, een Pool, een Belg en een Nederlander.
    19-03-2021 13:07
    En drie Columbianen. Hoewel Columbia natuurlijk wel een forse schaduweconomie heeft....
    19-03-2021 13:26
    Ze moeten wel voor handen zijn natuurlijk, maar het uitgangspunt lijkt me te kloppen. Als Roglic een Amerikaan was geweest, of Van der Poel een Fransman, dan hadden ze vast nog meer binnen kunnen harken.
    19-03-2021 14:37
    Columbia, de universiteit in de VS?
19-03-2021 12:52
Er zit vaak bij sporters wel een verschil tussen salaris en inkomsten. Dat kunnen zowel bonussen of premies of prijzengeld zijn, maar natuurlijk ook nog privesponsoring, andere marketingdeals (reclames, criteriums, op komen draven bij allerhande feesten en evenementen e.d.).
19-03-2021 12:55
Bardet 2 miljoen bij dsm? Die zijn er goed ingetrapt
19-03-2021 13:01
Behoorlijk wat fossielen in die lijst. Zeker zo'n Valverde die zijn hart geeft voor Mobistar maar wel drukt op de begroting snap ik niet, zo werk je je ploeg alleen maar tegen. Dan kan je beter een Gesink hebben die blijft in een wegkapitein rol mét een paycut zodat de ploeg kan blijven groeien.
    19-03-2021 13:14
    Dat werkt enkel als je 1) zelf geen absolute topper bent
    2) er andere renners zijn (van je eigen nationaliteit) die zelf veel winnen.

    Er is in spanje nog altijd niemand anders opgestaan om in zijn voetstappen te treden.
    Mas komt nog het dichtste, maar hoewel een 5de plaats mooi is, kijkt er daar helemaal niemand achter. Dus is gewoonweg nog de belangrijkste spaanse wielrenner van het moment (commercieel).

    Met alle respect voor Gesink, maar komt niet dicht bij het palmares van Valverde (bijna geen enkele renner in het peloton) en er zijn voorlopig voldoende nederlands boegbeelden ( Mollema, Dumoulin, Terpstra en nu VdPoel).

    Zeker bij Movistar focussen zich bijna uitsluitend op spaanse / zuid-amerikaanse renners. Daar zijn er niet veel toppers te halen ( ipv Valverde). Met Lopez hebben ze eigenlijk al een goeie zaak gedaan. Enkel Bernal zou nog beter kunnen zijn (of retourke Carapaz =D). Maar dat zal moeilijk haalbaar zijn.
19-03-2021 13:01
De manager van Evenepoel kan duidelijk niet goed onderhandelen
19-03-2021 13:29
Het raadsel waarom Bardet naar Sunweb (DSM) is gegaan is ook opgelost. Gewoon puur voor t geld. En maar zielig doen bij dat clubje dat ze geen hoge salarissen betalen. Dumoulin zal zich genaaid voelen. Die kreeg daar minder geld en was toch een groter uithangbord en betere renner.
19-03-2021 13:45
Lachwekkend hoe INEOS steeds met zakken geld gooit. Dan heb ik veel meer respect voor ploegen zoals Quick-Step die al jarenlang één van de beste ploegen ter wereld is terwijl men maar één renner in de top 20 van best betaalde renners heeft. Alaphilippe heeft zelfs aangegeven dat hij elders nog een stuk meer kan verdienen, maar dat hij Quick-Step verkiest omdat hij zich er thuis voelt. Men doet overigens smalend over renners zoals Froome, die verkassen naar een tweederangsploeg voor het geld. Maar zeg nu zelf: wie zou het niet doen als men aan het einde van een succesvolle carrière elders een miljoen meer kan vangen. Helemaal onbegrijpelijk vind ik dat niet.
    19-03-2021 14:16
    Effectief laat hij z'n naam gebruiken als uithangbord voor de glorieuze Israëlische natie verstopt in een pakketje dat zegt dat het een goede voedingsbodem voor (tech) startups is. Soort van uitbouw van de eerder gekochte Giro-start.

    In zijn geval goed in te denken. Goed fietsen lijkt hij niet meer te kunnen, maar je kan dan blijkbaar nog super verdienen bij dit soort clubs. Op veel geweten heb ik de heer Froome niet kunnen betrappen, dus die zal van de achtergrond van het geld en het grotere doel niet wakker liggen. Het is ook niet zo dat ie zich inlaat met Pandora's doos.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine