Foto’s bevestigen uitstekend resultaat rugoperatie Egan Bernal

donderdag 27 januari 2022 om 08:36
Foto’s bevestigen uitstekend resultaat rugoperatie Egan Bernal

foto: Cor Vos

Opnieuw positief nieuws over de situatie van Egan Bernal. De Clínica Universidad de La Sabana, het ziekenhuis waar de Colombiaanse renner wordt behandeld, bevestigt wat het eerder berichtte: dat de rugoperatie succesvol is uitgevoerd. Nieuwe foto’s van zijn rug tonen een uitstekend resultaat, klinkt het. Ook meldt het ziekenhuis dat Bernals geperforeerde longen zich weer adequaat hebben uitgebreid.

In het dagelijkse communiqué is verder te lezen dat er begonnen is met voedingsondersteuning en dat het revalidatieproces in gang is gezet. De behandeling tot nog toe heeft ook bestaan uit pijnbestrijding, valt te lezen.

Bernal botste maandag tijdens een training in zijn thuisland Colombia op hoge snelheid tegen een stilstaande bus. De klimmer kwam met een gebroken ruggenwervel, rechterdijbeen en rechter patella op de Intensive Care terecht. Ook liep de 25-jarige renner van INEOS Grenadiers meerdere gebroken ribben, een geperforeerde long en een borsttrauma op.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Stelvio-fan 27 januari 2022 om 08:49

stay strong, Egan

LaDoyenne 27 januari 2022 om 09:24

Dat is alvast bemoedigend nieuws. Zeker gegeven Egans chronische rugpijn.

re-cycle 27 januari 2022 om 09:32

Als ik de kop zo lees over een uitstekend resultaat… dan moet ik gelijk aan een stuk uitstekend bot….. denken. maar dat zal wel mijn taalgeestigheid zijn.

ThorHushovd 27 januari 2022 om 11:39

Haha nice one.

Barry Batsbak 27 januari 2022 om 09:53

Oke, gunstig. Laten we hopen dat Bernal volledig kan herstellen en weer voor de knikkers mee kan doen.

Verontrustender vind ik de radiostilte rondom Amy Pieters. Zou daar ook graag eens wat positief nieuws van zien verschijnen.

FDJ 27 januari 2022 om 14:34

Eens vwb Pieters. Qua Bernal ben ik wat minder optimistisch. Terugkeren als renner zie ik wel gebeuren, maar of het aan de top zal zijn na zo’n val?

Draadband 27 januari 2022 om 12:04

Fantastisch, hij staat alweer rechtop in een roze truitje! Of is dat een fotomontage ? Maar waar zijn dan de fotos die het goede effect van de rugoperatie laten zien ?

lo squalo dello Stretto 27 januari 2022 om 13:31

Dat klinkt alvast veelbelovend. Hopelijk binnenkort ook nieuws dat hij effectief kan denken aan trainen/koersen (ook al is dat pas achter enkele maanden).

Limal 27 januari 2022 om 22:47

Ploegmaat Brandon Rivera ligt nu in hetzelfde ziekenhuis met een gebroken elleboog:
https://sporza.be/nl/2022/01/27/alweer-colombiaanse-domper-voor-ineos-ook-brandon-rivera-in-ziekenhuis-na-val-op-training~1643313917639/

Ik denk dat dit het laatste Ineos-trainingskamp in Colombia was…

D.Koch 27 januari 2022 om 23:06

Fijn nieuws, Egan is toch de underdog/ uitdager voor de slovenen en een echte persoonlijkheid.

Headlines

Materiaalzone

Populair