Fly Emirates verbindt zich aan UAE Abu Dhabi
bron: UCI
dinsdag 21 februari 2017 om 16:15

Fly Emirates verbindt zich aan UAE Abu Dhabi

Fly Emirates is de nieuwe hoofdsponsor van UAE Abu Dhabi, de opvolger van Lampre-Merida. De vliegtuigmaatschappij is al sponsor van grote voetbalclubs als Arsenal, AC Milan, Paris Saint-Germain en Real Madrid. De ploeg heeft het nieuws zelf inmiddels bevestigd, nadat het nieuwe tenue al was uitgelekt op de UCI-site. De ploeg gaat verder als UAE Emirates.

Samenwerking tot en met 2020
Emirates gaat de samenwerking met de ploeg van Guiseppe Saronni aan voor een periode van vier jaar, tot en met het einde van 2020. Naast de luchtvaartmaatschappij, stappen ook ADS Securities (een private financiële dienstverlener) en International Golden Group (een bedrijf dat zich volgens Bloomberg specialiseert in veiligheid en verdedigingsproducten voor de marine; hierbij gaat het om engineering systemen, sensoren, robotica en observatie solutions) in het project. Fly Emirates is titelsponsor en krijgt een prominente plek op het nieuwe tenue van UAE Emirates.

Emirates is bij monde van Sheikh Majid Al Mualla, vice-president van de Commercial Operations Centre, uiteraard blij. “Dit is onze eerste stap om een professionele wielerploeg te steunen. En daarvoor is natuurlijk geen betere plek dan in onze eigen Verenigde Arabische Emiraten. We geloven dat door onze inbreng UAE Emirates in de volgende vier jaren de interesse vanuit de VAE voor het wielrennen kan aanwakkeren. Emirates wil graag meer betekenisvolle connecties met wielerfans maken en hoopt door het sponsoren van een profploeg dat dit de groei van de sport in de VAE stimuleert.”

RIDE Magazine
45 Reacties
21-02-2017 19:01
Ach ja rahims. Jumbo verkoopt ook Nutella. Daar zit palmolie in. Weet je hoeveel oerwoud er gekapt is voor palmplantages en hoeveel diersoorten daardoor verdwenen of met uitsterven bedreigt worden?

En dan noem ik alleen maar Nutella als voorbeeld

Overigens, jou voorheen geliefde Rabobank investeert zelfs in deze natuurbedreigende bedrijven

https://www.oneworld.nl/groen/nederlandse-banken-betrokken-bij-palmolie-industrie
21-02-2017 19:02
Nou maar hopen dat iemand iets doet of zegt waarvan de sheik helemaal uit zijn plaat gaat en dat de ploeg overmorgen niet meer bestaat.
21-02-2017 19:03
Ach ja, de Lotto is een gokbedrijf. Orica maakt springstof. Zo kun je aan de gang blijven natuurlijk.
21-02-2017 19:07
@Piet Lut ik eet dan ook geen Nutela :) en gelukkig wordt er tegenwoordig veel geïnvesteerd in duurzame palmolie en zat er in 2014 al voor 61% aan de duurzame palmolie in onze producten.

@Ten Dam Orica maakt springstof niet voor oorlogsdoeleinden, in ieder geval volgens hun website.

En natuurlijk kan je inderdaad overal wel wat van vinden... maar wapentuig is toch wel waar ik echt een grens trek. Het is ieder geval idd iets om over na te denken.
21-02-2017 19:12
Helemaal waar. Maar als schouders ophalen de norm wordt verandert er nooit iets. Prima dat Rahimns dit aanhaalt dus.
21-02-2017 19:15
Ach, beetje schimmig allemaal, lekker boeiend. Zoveel bedrijven die bewust producten maken die levens kunnen verwoesten en toch nog het een of ander sponsoren. Het is maar net hoe je het zelf allemaal classificeert.
21-02-2017 19:24
Precies dat dus. Lekker onverschillig.
21-02-2017 19:28
Katusha maakt toch ook wapens, of heb ik dat mis?
21-02-2017 19:51
Lotto is inderdaad een gokbedrijf. Moet je dat wel willen? FDJ ook trouwens.
Weliswaar minder "erg" als wapenhandel als je het mij vraagt, maar ook niet erg ethisch verantwoord.
En investeren de meeste banken niet ook in wapenhandel? Rabobank, ABN-Amro (Ajax, hockey).

Ik sluit me aan bij Klootje Kriekeljon en Rahims. Dit mag best benoemd worden en als een negatieve ontwikkeling gezien worden. Als de algemene opinie verandert (en ja, die zal vroeg of laat veranderen) dan zijn mannen als Rahims daar debet aan.
21-02-2017 20:45
Goed nieuws!

Jammer dat er weer negatief wordt gedaan, maar dat is nu eenmaal wielerflits. Ik kan er maar moeilijk aan wennen.
21-02-2017 20:48
Of je blij moet zijn met dit soort sponsors is voer voor discussie –ik ben met @Rahimns eens dat het erover is- maar proberen te ontkennen dat het om een wapenproducent gaat doet wel erg geforceerd en lachwekkend aan.
21-02-2017 21:09
Inderdaad, waarom ontkennen dat ze wapens produceren??
21-02-2017 22:11
Het shirtje is wel geinig, de rest een barre verschrikking.
21-02-2017 22:41
@Stelvio-fan De Katusha-raket, in het Nederlands beter bekend als het Stalinorgel, was een Russisch wapensysteem. Of het een bedrijf dat nog steeds wapens maakt weet ik niet, volgens mij niet.
22-02-2017 00:18
Katusha is inderdaad vernoemd naar de Katusha raket, maar er is en was geen bedrijf dat zo heette. Het wordt wel mede gesponsord (en het Russische wielrennen in het algemeen, nl. het Russian Global Cycling Project) door een bedrijf dat o.a. een wapenproducent is, [url=https://en.wikipedia.org/wiki/Rostec]Rostec[/url]. Ze zijn meerderheidsaandeelhouder in Kalashnikov. De andere Russische sponsoren zijn Itera en Gazprom.
22-02-2017 09:29
Wat een foeilelijk shirt maar is te verwachten in een land waar mode niet het straatbeeld bepaald
22-02-2017 16:22
@rahimns
Ik weet niet waar ze wapens aan leveren, maar als het geleverd wordt aan overheden die hun macht niet misbruiken lijkt me er niets mis mee? We leven nu eenmaal niet in een wereld waar we ons 100% zonder wapens kunnen beschermen, dat er een markt voor is, is dus logisch.
22-02-2017 16:26
@reusjen natuurlijk is er een markt voor en landen mogen zich verdedigen. Alleen weet je nooit zeker waar je wapens uiteindelijk terecht komen of wie er wat mee gaat doen. Voor mij hoeft het gewoon niet. Dat geldt voor elke legale wapenleverancier. Ik vind het niet passen bij de sport en ik krijg er gewoon een nare smaak van. Dat is verder natuurlijk heel persoonlijk. Van mij mag dit soort zaken ver weg van de sport blijven.
22-02-2017 16:37
Ik had eerder verwacht dat ze naar Trek zouden gaan. Een beter uithangbord dan El Pistolero kun je niet wensen als wapenproducent.
22-02-2017 16:40
Is leuk FdJ. :)

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine