Fietswissel kostte Chris Froome tijd in Tour de l’Ain

zaterdag 8 augustus 2020 om 08:49
Fietswissel kostte Chris Froome tijd in Tour de l’Ain

Froome - foto: Cor Vos

Chris Froome was misschien wel de opvallendste naam die met achterstand over de streep kwam in de openingsetappe van de Tour de l’Ain. Een late fietswissel bleek de boosdoener, meldde zijn ploeg Team Ineos na afloop.

Ruim één driekwart minuut na winnaar Andrea Bagioli bereikte Froome de aankomst in Ceyzériat. Maar midden in de snelle finale moest de viervoudige Tourwinnaar op een ongelegen moment van fiets wisselen. De Brit vocht moedig om terug te keren in het peloton, maar slaagde daar niet in omdat het tempo in de slotkilometers fors toenam, aldus zijn ploeg.

Voor Froome is de Franse ronde zijn tweede wedstrijd sinds de coronabreak. Eerder deze week kwam hij al in actie tijdens La Route d’Occitanie, waarin hij vooral in dienst reed van de ploeg.

Dit artikel delen:

23 Reacties

vincenzo 8 augustus 2020 om 09:02

Het schijnt dat hij een tijdje gerend heeft voordat hij een nieuwe fiets kreeg ;-)

VerstandOpNul 8 augustus 2020 om 09:25

Hahaha!
Ik vraag me weleens af: voor hoeveel kleine jongetjes van nu zou Froome de ultieme sportheld zijn? Ik denk minder dan je obv zijn erelijst mag verwachten..

reusjen 8 augustus 2020 om 09:56

In het wielrennen zijn dat er niet veel, maar in de atletiek daarentegen.

Merlinappa 8 augustus 2020 om 09:20

Porte op 1:16, wat is daar gebeurd? Leek ook in vorm.

James Highsand 8 augustus 2020 om 09:32

Porte is een dag eerder twee keer de Mont Ventoux opgereden en ging tot het gaatje om die Rus weer bij te halen. Nog niet hersteld blijkbaar.

Merlinappa 8 augustus 2020 om 09:44

Ja, heb ik gezien. Had gehoopt dat ie er minder last van zou hebben maar eigenlijk wel logisch.

Wheely 8 augustus 2020 om 09:52

Maar misschien heeft hij wel de snelste laatste paar kms gereden…

reusjen 8 augustus 2020 om 09:58

Als dat zo is moeten ze de mechanieker van dienst even een opfriscursus “fiets van van het dak pakken” geven.

Wheely 8 augustus 2020 om 10:45

Zou gans niet gek zijn, dat hebben ze ook een half jaar niet hoeven doen.

stffl 8 augustus 2020 om 09:58

Accu van z’n eerste fiets leeg?

Jan Blokland 8 augustus 2020 om 10:18

Beide renners, Froome en Porte, maar ook Bardet, D. Martin, Nibali, Valverde, Thomas, hebben hun beste tijd gehad. Zo gaat dat nou eenmaal. Ook Dumoulin, Quintana, Kruiswijk, Pinot zullen het lastig krijgen tegen de nieuwe generatie.
De huidige generatie zoals Roglic, Bernal, Pogacar, Carapaz, Evenepoel, om er maar een paar te noemen laten zich echt niet meer op zij zetten.
En er zullen er nog meer aankomen. Denk in de toekomst bijvoorbeeld aan Schachmann. Een uitzonderlijk talent wat doorbreekt.

Wheely 8 augustus 2020 om 10:25

Vlasov niet te vergeten.

Veloburto 8 augustus 2020 om 10:26

Eens, muv Thomas. Die gaat de Tour winnen

jan jansen 8 augustus 2020 om 10:33

Roglic (29-10-89) is een jaar ouder dan Dumoulin (11-11-90), hoort dus niet bij de nieuwe generatie

FDJ 8 augustus 2020 om 10:37

In principe zou nu de generatie 89/90 op hun top moeten zijn. Dus Pinot, Roglic, Dumoulin etc

Kannibaal van Schepdaal 8 augustus 2020 om 10:50

Roglic, Thomas, Dumoulin en Pinot gaan deze Tour gewoon nog kleuren samen met Bernal en Pogacar, en Nibali zal in de komende Giro ook nog wel podium rijden.

De komende jaren is het natuurlijk aan Bernal, Pogacar en Evenepoel, al vermoed ik dat Roglic en Dumoulin nog wel enkele jaren meekunnen.

Sivakov, Higuita en Vlasov gaan ook op de deur kloppen, net als Schachmann die zich misschien kan omvormen tot klassementsrenner.

Baukema Tomoulin 8 augustus 2020 om 10:25

Gaan we nou deze hele periode inclusief tour alle smoesjes van Froome benoemen waarom hij tijd verliest? ‘Moest knechten voor Bernal’, ‘een late fietswissel’, ‘2 lekke banden’, ‘verkeerd gereden’, ‘zat achter een landbouwvoertuig’, ‘de brug stond open’ , ‘had een rijdende dopingcontrole’, ‘hielp een oud vrouwtje oversteken’.

jan jansen 8 augustus 2020 om 10:34

ja

josi 8 augustus 2020 om 10:41

Als Froome er vandaag weer af ligt, begin ik toch te twijfelen aan z’n Tourdeelname.

Limal 8 augustus 2020 om 11:48

Inderdaad belangrijke dagen, vandaag en morgen. Maar zelfs als hij voelt dat hij tekortkomt om de besten te volgen, dan zou twee keer goed knechten zijn Tour nog kunnen redden. Moest ik de ploegleiding zijn en hij overtuigde mij dat hij niet te beroerd is om voor Bernal en evt Thomas te werken, dan twijfelde ik geen seconde om hem mee te nemen. Een knecht die eventueel toch nog kan uitgroeien tot wisselkopman, je zou wel gek zijn om hem thuis te laten.

Robert Rodenburg 8 augustus 2020 om 11:03

Is het vandaag nog ergens te zien op tv,of stream?

Kannibaal van Schepdaal 8 augustus 2020 om 13:35

tiz

Murcia 8 augustus 2020 om 13:44

Dank je, Eurosport kiest weer voor snooker mag ik aannemen?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair