Fernando Gaviria woedend en gefrustreerd na tweede plaats: “Zo dichtbij”

woensdag 11 mei 2022 om 17:10
Fernando Gaviria woedend en gefrustreerd na tweede plaats: “Zo dichtbij”

foto: Cor Vos (archief)

Na zijn derde plaats in de derde etappe, was Fernando Gavaria er vandaag nog wat dichterbij in de Ronde van Italië. De Colombiaan eindigde als tweede, achter Arnaud Démare, maar was daar verre van tevreden mee. “De boosheid en frustratie is er omdat ik wil winnen”, legde Gavaria uit aan Ciclismo Internacional, nadat hij voorbij de streep in woede was uitgebarsten.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“Zo dichtbij zijn, de benen voelen, proberen ertegen te vechten en dan te verliezen, ik hou er niet van”, vertelde Gaviria, die na de finish Démare ook nog toucheerde. In de finale van de wedstrijd had de Colombiaan overigens ook nog wat tegenslag gehad. Zijn lead-out, Maximiliano Richeze, kreeg af te rekenen met materiaalpech. “De ketting van Richeze ging er een kilometer voor de streep af en we konden niets doen.”

“Ik ben dom geweest om boos te worden, maar dit zijn carrière-dingen”, verontschuldigde hij zich later tegenover Ciclismo Internacional voor zijn driftbui. “Er zijn nog veel etappes te gaan en we zullen het blijven proberen.” Morgen krijgt Gaviria waarschijnlijk weer een nieuwe kans, want in de zesde rit wordt er opnieuw een massasprint verwacht.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Landeirovic 11 mei 2022 om 17:21

Geef die jonge een ploeg dat voor hem rijdt met een goede lead out en hij zal terug een pak kunnen winnen. De motivatie en benen zijn er echt wel dit jaar. Alleen de overwinningen ontbreken.

KJP 11 mei 2022 om 17:27

Mist op het moment toch wel veel snelheid hoor. Zat perfect geplaatst vandaag maar komt toch niet in de buurt van Demare. En dan denk ik dat er toch zeker wel 5+ sprinters zijn die nog een stuk sneller zijn dan Arnaud.

Dangeroe 11 mei 2022 om 17:45

Maarja, goed geplaatst door goed afgezet te zijn of alles zelf gedaan?

Landeirovic 11 mei 2022 om 17:50

KJP, als ik wit zeg dan zeg je zwart. Altijd tegendraads. Op het einde had Gaviria een probleem met zijn derailleur. Dit staat niet in dit artikel. Maar bij de 1e sprint durfde hij niet tussen de hekken het gaatje in. Hier ging hij goed aan maar je ziet toch dat hij te klein sprinte. Hij wou een groter verzet maar het lukte niet!

Kopinkas 11 mei 2022 om 18:20

In Sportwereld klinkt het: ‘ik had uiteindelijk problemen met mijn derailleur en ik kon niet in de versnelling komen die ik nodig had. Het was een hectische finale en ik denk dat iemands wiel me van achteren heeft aangeraakt.’
Al bij al een wonder dat hij nog tweede werd als je het zo leest…

Baukema Tomoulin 11 mei 2022 om 17:26

Wat een lontje zeg. T lijkt mijn peuter wel

Alfons Haavers 11 mei 2022 om 17:44

Wat zouden ‘carrière-dingen’ zijn?

Kopinkas 11 mei 2022 om 17:54

Carrière-bepalende momenten misschien?
Het carrière-moment van Gaviria blijft voor mij toch wel die waanzinnige sprint in Paris-Tours. Ik stond er in de deuropening van een vol café naar te kijken, en mijn mond viel open van verbazing.

Kopinkas 11 mei 2022 om 17:52

Hij toucheerde Demare, ’t scheelde niet veel of er was heel wat retoucheerwerk aan geweest… Je kan je de vraag stellen of zoiets ook geen diskwalificatie verdient, ’t was in ieder geval dom en risicovol.

Limal 11 mei 2022 om 18:00

Als je naar de foto bij dit artikel kijkt, dan krijg je een goed idee van welke finishfotograaf Gaviria wilde ontwijken met die (schrik)beweging richting Démare :-)

Dark Noise 11 mei 2022 om 18:49

Driftkopje

Polleke 11 mei 2022 om 21:01

Frustratie om het materiaal, bij zijn lead-out ging de krtting eraf en hijzelf kon niet meer schakelen… aldus de RAI
Gevalletje catzo da bici…

Limal 11 mei 2022 om 21:22

Met de gepaste Italiaanse handgebaartjes erbij ;-)

Volg hier

Headlines

Materiaalzone