Fabio Jakobsen na ritwinst: “Een zeer grote boost richting de Tour”

zondag 19 juni 2022 om 17:09
Fabio Jakobsen na ritwinst: “Een zeer grote boost richting de Tour”

foto: Cor Vos

Fabio Jakobsen won zondag de slotrit van de Baloise Belgium Tour. Voor zijn ploeg Quick-Step-Alpha Vinyl was het dubbel feest, omdat Mauro Schmid de eindzege greep. “We hebben twee keer gewonnen vandaag”, jubelt Jakobsen na afloop. “Het klassement winnen met Mauro was het eerste doel, daarna mocht ik mijn eigen kans gaan.” Castelli

“Ik heb het niet echt meegekregen wat er gebeurde tijdens de Gouden Kilometers. Ik zat lekker opgesloten in het peloton, uit de wind. Ik was de enige van de ploeg die niet hoefde te werken, omdat ik nog mijn eigen sprint mocht rijden. Gelukkig kon ik in die sprint mijn eigen weg vinden. Zonder Michael Mørkøv, kan ik het ook wel”, lacht hij. “Alleen wordt het dan wel een stuk lastiger.”

“Ik ben gewoon een beetje van treintje naar treintje gesurfd. Eerst zat ik bij Cofidis, daarna bij Alpecin. Ik moest eigenlijk alleen nog over Philipsen. Dat deed ik dan ook. Het klinkt natuurlijk heel makkelijk, maar hier zitten verschrikkelijk veel trainingsuren in.”

Naar de Tour?
Alhoewel Jakobsen nog niet officieel is bevestigd voor de Tour de France, lijkt een Tourselectie hem niet te kunnen ontgaan. “Ik kan winnen van de allerbeste sprinters. Met het oog op de Tour de France is dit natuurlijk een grote boost. Ik ben zeer blij, meer dan dit kan ik niet doen.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Albeijing Feeniks 19 juni 2022 om 17:15

Ja, maar echte tegenstand heeft Jakobsen niet. Hij is de beste.

Jean Dumas 19 juni 2022 om 17:21

Ewan in een korte, bochtige sprint.

TheBigShow 19 juni 2022 om 18:12

En Groenewegen legde hem er laatst nog behoorlijk op

meqadon 19 juni 2022 om 19:33

Nou de ronde van polen is toch alweer 2 jaar geleden bigshow

Vangenechten 20 juni 2022 om 10:32

Jawel hoor, vluchtheuvels ;)

Murcia 19 juni 2022 om 17:16

Goede overwinning, maar dat slappe ik heb niks gezien, niks gehoord over de oortjes type ontkenning van het gedrag van zijn ploegmaat(s) valt mij tegen.

KJP 19 juni 2022 om 17:43

Juist Fabio zou zich inderdaad uit moeten spreken wanneer renners hun collega’s zo in gevaar brengen. Zonde dat hij dat niet doet hier. Misschien later nog.

Wheely 19 juni 2022 om 18:09

Had vandaag weinig met de andere wolfjes van doen. Gelukkig maar.

Joker 11 19 juni 2022 om 18:39

erg zwak ja,
uiteindelijk zijn ze zo bijna allemaal door het (team) belang
opportunistisch/naïviteit veinzend
afkeuring over zo iets uitspreken is zeker niks overbodigs,
gezien zijn aandacht positie en achtergrond

Oblomov 19 juni 2022 om 18:41

Het ziet er goed uit voor Denemarken. De tegenstand zal van Ewan en Groenewegen moeten komen. Al kan in de totale chaos van een Toursprint natuurlijk van alles gebeuren…

Hopelijk haalt hij de Champs-Élysées. Daar winnen zou een fantastische bekroning van zijn comeback zijn.

oborobo 19 juni 2022 om 19:05

Zijn het wel echte sprintetappes voor Fabio in de Tour?
Heuveltjes,waaiers?

Oblomov 19 juni 2022 om 19:43

Op zich hoef je voor waaiers als Nederlandse renner in dienst van een Vlaamse ploeg natuurlijk niet bang te zijn.

Beste sprintkansen zijn etappe 2,3 en 21. Etappes waar een heuveltje in de finale wellicht roet in het eten zal gooien zijn 4 en 19. En dan is er nog de kasseienrit, die hij hopelijk zal aangrijpen om eens te kijken wat zijn mogelijkheden op dat terrein zijn.

Amio1998 19 juni 2022 om 23:48

Maximaal vijf kansen, waarvan 2 aan t eind. Is maar de vraag of hij dan nog in de Tour zit

Volg hier

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone