Fabio Jakobsen komt terug op uitspraken over interne concurrentiestrijd

zondag 7 juni 2020 om 17:46
Fabio Jakobsen komt terug op uitspraken over interne concurrentiestrijd

foto: Cor Vos (archief)

Fabio Jakobsen heeft op social media gereageerd op een interview dat hij afgelopen week gaf. De Nederlands kampioen van Deceuninck-Quick-Step sprak in de podcast De Polder over ‘rotgeintjes’ die onderling binnen de selectie uitgehaald worden, maar daar komt Jakobsen nu op terug.

“Tijdens het gesprek heb ik verhalen verteld waarvan ik dacht dat ze grappig waren, over wat kan gebeuren binnen een wielerploeg die heel competitief is”, zegt de 23-jarige sprinter. Jakobsen sprak onder meer over de interne concurrentiestrijd tussen de verschillende sprintkopmannen, bijvoorbeeld dat stoelen bij elkaar weg werden getrokken en dat in elkaars waszak geplast werd.

“Maar mijn woorden zijn uit de context getrokken en op een manier gebruikt die ik niet bedoeld heb”, aldus Jakobsen. “Ik heb inmiddels met alle betrokkenen gesproken. Ik heb altijd het grootste respect gehad voor die betrokkenen, als ploeggenoten en als concurrenten. Ik kijk uit naar het moment dat ik ze weer zie en weer met ze kan koersen. Mijn excuses voor de ellende die het veroorzaakt heeft.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

reusjen 7 juni 2020 om 17:51

Ach jochie toch mocht dit niet naar buiten komen en was Sabatini iets teveel op zn pik getrapt.

koos verrek 7 juni 2020 om 18:19

in mekaars waszak zeike man man man stelletje idioten…

DeTourwinjeinbed 7 juni 2020 om 18:26

Well done Wielerflits. Leuke populistische kop in het orginele bericht om de aandacht te trekken, jullie weer blij met die paar extra kliks.

Einde van de rit is de wielerfan de pineut. Een podcast of interview zoals deze zal hij wellicht niet meer snel doen. En dat is jammer, want het was een interview vol met interessante anekdotes, verhalen en meningen. Daar waren genoeg interessante qoutes van te nemen.

Het is zou zo mooi zijn als zo’n jongen lekker zichzelf kan blijven in plaats van weer helemaal te worden ge media traint…

Joachim Agostinho 7 juni 2020 om 18:40

Hij heeft gezegd wat hij heeft gezegd en zal teruggefloten zijn door zijn ploeg. Daar heeft Wielerflits part noch deel aan!

DeTourwinjeinbed 7 juni 2020 om 18:52

Ja, het is wel een keer goed meneer Agostinho. De media heeft tegenwoordig nergens part noch deel aan… Altijd maar dat vrijpleiten ervan. Ze kunnen ook gewoon het hele interview luisteren en een goed in plaats van goedkoop artikel erover schrijven.

Samlambeej 7 juni 2020 om 18:29

oh boy .. –‘

Martijn Arensman 7 juni 2020 om 19:13

Ach, soms zegt iemand in enthousiasme (of frustratie) wel eens dingen die men in weloverwogen toestand wellicht niet zou zeggen.
Maken we allemaal wel eens mee.
Toch vind ik die openheid van Fabio geweldig en zou hij die eigenheid vooral moeten houden.

Een sneer in de ploegbus naar Evenepoel vol in beeld met geluid erbij, een baldadig verhaal over waszakken past bij deze flamboyante kerel.
Als het niet erger wordt dan dit geniet ik intens van onze local hero!

Samlambeej 7 juni 2020 om 19:39

“hier een handdoekje”

Marik 7 juni 2020 om 20:25

Door dit soort interne standjes krijg je inderdaad voorgeprogrammeerde sporters en daar is niemand bij gebaat. Laat de sporters wat meer vrij in plaats van de gespannen mediatraining.

Cyclinglife 8 juni 2020 om 08:22

Hij is dus niet het grootste haantje binnen de ploeg. En zit duidelijk laag op de apenrots.
Weten we dat ook weer.

Robert Rodenburg 8 juni 2020 om 09:39

Dacht dat het in me reet uit me reet was bij de wolfpack,dat valt dus ook wel mee.

Headlines

Materiaalzone

Populair