Fabio Jakobsen: “Grote rode cirkel om Giro d’Italia”

Door , vrijdag 24 januari 2020 om 06:00

Voor Fabio Jakobsen staat het voorjaar van 2020 in het teken van de Giro d’Italia. De Nederlands kampioen wil in de eerste grote ronde van het jaar de strijd aan gaan met de wereldtop in de sprintritten.

In dit uitgebreide video-interview spreken we met Jakobsen onder andere over zijn successen in 2019, zijn verwachtingen voor het komend jaar, de concurrentiestrijd binnen Deceuninck-Quick-Step en waarom hij voorlopig nog niet naar de Tour de France wil.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

AWestie 23 januari 2020 om 15:33

Hij heeft eigenlijk zijn teksten gewoon bij LtD geoefend, want er zit wel wat raakvlak tussen haha

madeinstars 23 januari 2020 om 15:44

Toch gaat ie de Giro niet winnen, ben ik bang

hartstikkebedankt 23 januari 2020 om 16:07

Ben benieuwd, hij was toch wel sterk(er dan ik dacht) in de Vuelta. Sowieso heb je wel een mooie toekomst als je op 23 jarige leeftijd al 2 keer de Scheldeprijs hebt gewonnen, 2 ritten in de Vuelta en nog 5 sprints op UWT niveau.

Jooop 23 januari 2020 om 16:25

Jammer, dat had natuurlijk een roze cirkel moeten zijn. Moet nog veel leren die jongen

Wheely 23 januari 2020 om 16:40

Of paars eigenlijk, de puntentrui was overigens wel rood tot en met 2016…

Dolledriesoldebroek 23 januari 2020 om 19:53

Hup fabio! Had wel gehoopt dat die wat meer sprintklassiekers zou mogen rijden komend jaar

Chaba 24 januari 2020 om 08:57

Goed verhaal, duidelijke focus en gezien zijn team en kwaliteiten zie ik hem zeker wel een etappe binnenhalen.

David Kools 24 januari 2020 om 10:30

Genoeg kansen om toch 1 sprint te winnen en giro uitrijden moet ook wel lukken.

Op 23j direct 2 Vuelta ritten winnen was mooie binnen komer!

kiryienka 24 januari 2020 om 13:27

Het is natuurlijk supermooi om al om Vueltarit achter je naam te hebben staan, maar het zeg voor een sprinter natuurlijk een stuk minder dan een Giro of Tourrit. In het recente verleden hebben oa Van Genechten, Sbaragli, Meersman en van Poppel massasprints gewonnen. 2 jaar geleden was Trentin daar ongenaakbaar in de sprint. Het is altijd een beetje het B-garnituur wat daar sprint. Maar ja, wie er niet is, kun je niet verslaan

Lance4eva 24 januari 2020 om 13:39

Ik moet ‘em niet.

Samlambeej 24 januari 2020 om 13:46

Pure sprinters zijn niet gek interessant, 180km sparen om er de laatste 20 seconden als een raket uit te komen. Dat is het zo’n beetje.

Posterix 24 januari 2020 om 17:42

Om de tour down under ligt ook een rode cirkel… Of is het daar nog te vroeg voor?

Headlines

Materiaalzone

Populair