Evenepoel sluit moeilijke week met goed gevoel af: “Heel blij dat ik heb gewonnen”

zondag 19 juni 2022 om 17:27
Evenepoel sluit moeilijke week met goed gevoel af: “Heel blij dat ik heb gewonnen”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel sluit de Ronde van Zwitserland toch nog met een goed gevoel af. De eindzege zat er deze week niet in voor de Belg van Quick-Step-Alpha Vinyl, winst in de afsluitende tijdrit wel. “Het was een moeilijke week voor me met veel ups en downs. De laatste dagen voelde ik me weer wat beter worden en ik ben heel blij dat ik hier heb gewonnen”, zegt hij na afloop. Castelli

Nog een keer blikt Evenepoel terug op de afgelopen acht dagen: “De eerste dagen was ik wel goed, maar miste ik de frisheid. Op de vijfde dag explodeerde ik compleet. Omdat we niet voldoende gefocust waren, maakten we wat fouten waardoor ik mijn klassement compleet verloor. Daarna heb ik steeds geprobeerd om zo lang mogelijk aan te haken om toch nog wat plekjes op te schuiven in het klassement, nu word ik elfde of zoiets.”

“De laatste dagen voelde ik me frisser bij het opstaan. De benen draaiden ook alweer wat beter en dat kwam er vandaag uit. Ik had een pace plan vandaag, maar daar kon ik me totaal niet aan houden. Gelukkig lukte het me wel om een gelijkmatig tempo te rijden, daardoor heb ik vandaag gewonnen denk ik, maar het was heel nipt. Toen Thomas pas de laatste bocht uit kwam, was ik pas zeker van de zege”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Albeijing Feeniks 19 juni 2022 om 17:34

Wauw wat een verademing die interviews met hem de laatste tijd. Zo volwassen en nuchter. Voor een ex-voetballer van zijn leeftijd dubbel bijzonder. Hij is geloof ik nog maar 22 lentes jong. En die omhelzing met Thomas was ook best schattig en aandoenlijk. Net een jongetje dat net zijn grote idool ontmoet.

Gebruikersnaam 19 juni 2022 om 20:25

Vanwaar eigenlijk die terugkerende vooroordelen over voetballers? Er zijn best wat jonge voetballers die normale en evenwichtige interviews kunnen geven.

Dr. Freakowitz 19 juni 2022 om 18:47

“Omdat we niet voldoende gefocust waren, maakten we fouten”, ik dacht dat alleen de koning(in) in meervoud over zichzelf spreekt.

legrandbornand 19 juni 2022 om 19:37

Als je ‘dacht’ schrijft moet je ook ‘sprak’ schrijven.

Kopinkas 19 juni 2022 om 21:59

@legrandbornand
Teveel naar The Queen is Dead van The Smiths geluisterd? Als de koningin nog leeft, dan spreekt ze.

girardengo 19 juni 2022 om 20:16

Deze week bracht de bevestiging van waar hij momenteel staat. Hoog in de tijdrithiërarchie, subtop of iets lager in de klassementshiërarchie van de bergachtige ronden. Je kunt er natuurlijk over twisten waar hij over 5 jaar staat. Ik schat: als tijdrijder nog steeds hoog, als ronderenner subtop (afgaande op behaalde resultaten, vooruitgang en wat ik als talent en bouw zie). Maar ik geef mijn mening voor een betere.

Jean Dumas 20 juni 2022 om 08:34

Je zou hier nog aan kunnen toevoegen dat hij bij opeenvolging van zware ritten telkens een slechte dag kent, en niet echt verbetert in de zin dat hij plots wel met de besten mee omhoog rijdt. Dat laatste lijkt mij eerder uitzondering te zijn dan regel.

Theo Vaessen 19 juni 2022 om 22:33

@Kopinkas heerlijk die popculturele verwijzingen van jou. Wist niet dat er wielerliefhebbers waren die Soul Coughing kenden bijvoorbeeld.

tramontana 19 juni 2022 om 22:45

zeker wel, it's Chicago, it's not Chicago. Het zit hier vol met muziekkenners/liefhebbers die ook al eens graag een koers zien.

Steve De Wolf 20 juni 2022 om 07:33

Ofwel: hoe meer favorieten tijdens deze ronde een positieve Coronatest aflegden, hoe beter Remco reed.

Frans Vets 21 juni 2022 om 09:40

Steven de wolf , jij bent duidelijk geen fan , hij staat inmiddels wel op 1 in de zegestand van 2022 met 10 overwinningen