EK 2025: Tadej Pogacar grijpt Europese titel na solo van 75 kilometer, weer zilver Remco Evenepoel
foto: Fotopersburo Cor Vos
zondag 5 oktober 2025 om 16:52

EK 2025: Tadej Pogacar grijpt Europese titel na solo van 75 kilometer, weer zilver Remco Evenepoel

Tadej Pogačar heeft zich op imponerende wijze gekroond tot Europees kampioen. Een week na het WK wielrennen wist de Sloveen ook de wegwedstrijd op het EK te winnen na een lange solo. Op 75 kilometer van de finish wist Pogačar weg te rijden bij Remco Evenepoel, waarna hij het solo afmaakte. Evenepoel moest het opnieuw doen met zilver, nadat hij zich in de finale ontdeed van onder meer Juan Ayuso en Paul Seixas.

De EK-wegrace begon in Privas met een korte klim en een vlakke aanloop van 50 kilometer. Daarna volgden twee lussen die elk driemaal worden gereden: de grote lus met de Saint-Romain-de-Lerps (7,1 km à 7%) en de Val d’Enfer (1,5 km à 9,9%), en de kleine lus met de Val d’Enfer en de Montée de Costebelle (300 m à 9,3%). In totaal wachtte zes keer de Val d’Enfer, waarvan de laatste op 6,5 km van de finish.

Net als bij het WK in Rwanda van vorige week waren Tadej Pogačar en Remco Evenepoel present in Zuid-Frankrijk, maar dit keer stond ook Vuelta-winnaar Jonas Vingegaard aan het vertrek. Ook zagen meerdere klimmers en heuvelspecialisten, zoals João Almeida en Romain Grégoire, hun kans op dit kampioenschap.

De eerste kopgroep kende met Daan Hoole en Mathijs Paasschens twee Nederlanders. Zij reden vooruit met Mathias Vacek en kregen uiteindelijk de aansluiting van een sterke groep achtervolgers, met daarbij onder meer Louis Vervaeke, Victor Langelotti, Marco Frigo en Nicolas Prodhomme. Hun voorsprong liep op tot 2.30 minuut en werd gecontroleerd door Slovenië.

Vingegaard lost vroeg, Evenepoel en Pogačar al vroeg in actie
De eerste versnelling in het peloton kwam op 110 kilometer van de finish, op de tweede keer Saint-Romain-de-Lerps. Het Belgische kamp trok het peloton op een lint en gooide daarmee Jonas Vingegaard overboord. De Deense favoriet kende duidelijk geen goede dag en moest al vroeg afhaken. Niet lang daarna demarreerde Pavel Sivakov, wat Evenepoel en Pogačar uit hun kot lokte.

Evenepoel greep zijn moment om te versnellen. Hij dook de afdaling in, dunde het peloton nog verder uit en zette de favorietengroep onder druk in de afdaling. Het verschil met het peloton was niet heel groot. Na een korte samensmelting volgde de volgende schifting op de Val d’Enfer. Jan Christen versnelde, waarna Evenepoel nog maar eens het initiatief nam. Alleen Pogačar en Paul Seixas konden hem volgen.

Het drietal wist de oversteek te maken naar de restanten van de kopgroep, met daarbij onder meer Vervaeke, Hoole en Paasschens, waardoor op 90 kilometer van de finish de koerssituatie weer helemaal open lag. Een kleine groep achtervolgers wist vervolgens terug te keren, maar groter dan 30 renners was de voorste groep niet. Outsiders als Christian Scaroni, Mattias Skjelmose, Romain Grégoire, Pavel Sivakov, Juan Ayuso, Jan Christen en Toms Skujins mochten ook nog dromen van een ereplaats.

Bekijk hier de beslissende aanval van Tadej Pogačar:

Pogačar solo op laatste keer Saint-Romain-de-Lerps
België bepaalde het tempo met Vervaeke, Steff Cras en Tiesj Benoot tot de laatste keer Saint-Romain-de-Lerps Saint-Romain-de-Lerps (7,1 km à 7%). Maar op 76 kilometer van de finish was het genoeg voor Pogačar: de kersverse wereldkampioen demarreerde zes kilometer onder de top en schudde iedereen af, behalve Evenepoel. De Belg kon heel even mee, maar parkeerde uiteindelijk toch, met nog vijf kilometer tot de top.

Een sterke Seixas sloot aan bij Evenepoel, waarna ook Ayuso en Scaroni nog kwamen aansluiten op de lange klim. Zij moesten wel toezien hoe Pogačar al snel 20 seconden weg reed. Op de top was die voorsprong 35 seconden voor de Sloveen, die het wel moest opnemen tegen vier achtervolgers. Evenepoel en co kwamen tot op 23 seconden, maar verloren weer wat terrein op de Val d’Enfer. Met een halve minuut voorsprong begon Pogačar zo aan de laatste 55 kilometer.

In de achtervolging kreeg Evenepoel weinig hulp van Ayuso, Seixas en Scaroni, waardoor Pogačar kon uitlopen naar meer dan een minuut. Veel druk van achteruit was er niet, want een groep met onder meer Sivakov en Skjelmose volgde toen al op bijna drie minuten van de eenzame leider.

foto: Fotopersburo Cor Vos

Evenepoel opent jacht op Pogačar, maar komt niet dichterbij
Evenepoel kwam maar niet van de rest af, tot frustratie van de Belgische kopman. Met nog 38 kilometer te gaan sloeg hij in de afdaling van de Val d’Enfer (en met nog twee beklimmingen daarvan te gaan) dan toch een gat. Ayuso, Seixas en Scaroni bleven naar elkaar kijken en zagen de olympische kampioen wegrijden in de verte. Evenepoel had toen 1.10 minuut achterstand op de solerende Pogačar.

Veel dichterbij kwam Evenepoel echter niet, want Pogačar bleef ook hard doorrijden, maar toch kwam het verschil even onder de minuut. Werd het dan toch nog spannend? Nee, want de voorsprong van Pogačar bleef schommelen rond de minuut. Hoe straf de prestaties van de Sloveen en de Belg waren, bleek aan de achterstand van de groep-Ayuso. Die liep in de slotronde op tot boven de drie (!) minuten. Meer dan 18 renners waren in de finale niet meer in koers, omdat een grote groep preventief uit koers gehaald werd op het lokale rondje.

Op de laatste keer Val d’Enfer was vooral de strijd om het brons interessant. De piepjonge Seixas versnelde meermaals en gooide daarmee Ayuso overboord. Een taaie Scaroni klampte zich in het wiel en leek vlak onder de top te kraken bij Seixas. Hij knokte zich terug in het wiel, maar werd in de uitloper ná de top dan toch gelost door de 19-jarige Seixas. Hij smeet zich in de afdaling en vloog naar een Franse medaille; achter grote kampioenen Tadej Pogačar en Remco Evenepoel.

Zo kwam Tadej Pogačar over de finish:

Want er stond, voor de zoveelste keer dit jaar, geen maat op Pogačar. Na de wereldtitel veroverde hij nu ook de Europese titel op de weg, waardoor we de wit-blauwe EK-trui niet gaan zien het komende jaar. Samen met Evenepoel en Seixas kleurde hij het podium: Tadej Pogačar was veruit de beste op dit EK wielrennen.

Evenepoel, Seixas, Scaroni en een verrassend sterke Toms Skujins maakten de eerste vijf nog compleet, waardoor Ayuso buiten de top-5 viel. Het Europees kampioenschap was een heuse slijtageslag geworden met immense verschillen en weinig finishers.

Shirt for ODRC EENDAG
RIDE Magazine
97 Reacties
05-10-2025 16:53
Wat was het genieten zeg, om voor de 93e keer in de afgelopen twee jaar exact dezelfde koers te zien!
    05-10-2025 17:00
    Maar nog niet de laatste! Volgende week weer.
    05-10-2025 17:03
    Genoten. Alles zat er in. Spanning, gepoker, demarrages, onverwachte wendingen, een brede groep kanshebbers. Subliem!
    05-10-2025 17:05
    Das al een poos aan de gang hè, en het ziet er niet naar uit dat dat snel zal veranderen. Waar Pogacar start wint hij. Maar er is gelukkig niemand die je verplicht om te kijken toch?
    05-10-2025 17:05
    Gelukkig was er de F1 vandaag. Zegt veel dat dat tegenwoordig interessanter is dan de koers. Als Pogacar start hoef je niet meer in te schakelen.
    05-10-2025 17:06
    Formule 1 is geen sport.
    05-10-2025 17:08
    F1 was toch een stuk saaier dan het grandiose optreden van Pogacar. Wat een fenomeen!
    05-10-2025 17:12
    Net zoals in de F1 is het in de koers diegene met de krachtigste motor die wint: Pogacar > Evenepoel > rest ;-)
    05-10-2025 17:14
    Genoten van de Messi van het wielrennen
    05-10-2025 17:20
    Ik vind Maradona toch beter dan Messi.
    05-10-2025 17:41
    Maradona was inderdaad beter op zijn hoogtepunt maar Messi presteert wel veel langer op topniveau.
    Helpt natuurlijk ook mee dat Messi niet knettergek is.
    05-10-2025 17:55
    Cruyff was de beste. Maradona, Messie noch welke voetballer dan ook heeft zo'n erfenis nagelaten en impact op het voetbal gehad.

    Zie ik Pogacar niet doen.
    Ik gun 'm zijn zoveelste overwinning. Maar als je zoveel sterker bent dan de rest, is er geen reet aan.
    05-10-2025 17:56
    Je kan besluiten alleen te kijken als Pogacar niet meedoet. Dat is nog altijd meer dan 50% van alle grote koersen.
    05-10-2025 18:50
    Klopt, en de laatste jaren heb ik er dan ook voor gekozen om bepaalde wedstrijden gewoon in zijn geheel over te slaan. Luik en Lombardije bijvoorbeeld, en dat doe ik volgende week weer. Het probleem is alleen dat dit redelijk achterhaald is omdat UAE werkelijk overal met 3 kopmannen start, ook daar altijd wint en ik dus ook nergens anders meer terecht kan. De koers is op dit moment helaas dood en begraven.

    Het veldrijden is nu gelukkig begonnen, maar dat is ook maar een paar weken leuk, want zodra Van der Poel daar komt meedoen is ook dat gewoon een optocht zonder spanning.
05-10-2025 16:54
Ieder z'n voorkeur natuurlijk, maar voor mij is de lol er wel een beetje af. Ik merk dat ik nog weinig plezier beleef aan koers kijken. Tuurlijk, als UAE niet met een sterrenensemble komt en Pogacar niet meedoet kan het best vermakelijk zijn, alleen dan kijk je niet naar de beste renners op het hoogste podium. Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat. Nee, de koers heeft wat mij betreft dringend een paar mannen nodig die Pogacar serieus kunnen bedreigen en die mannen moeten echt bij andere ploegen rijden. Wat dat betreft is de contractverlenging van Del Toro misschien voor de korte termijn wel de nagel aan de doodskist van de koers...
    05-10-2025 17:12
    eveneens vervelend dat zo'n vingegaard (in het rondewerk) en evenepoel (in dit werk) als enige belagers zelf ook te ver boven de rest uitsteken. die kunnen geen verbond sluiten met anderen tegen pogacar, want die anderen zijn gewoonweg ook niet goed genoeg.

    vandaag zag je de achterstand oplopen telkens één van die andere drie kopwerk deed. ok, hij kon even in de wielen hangen, maar hij had er echt helemaal niets aan.
    05-10-2025 23:15
    Als Pogacar niet had meegedaan deze 2 laatste wedstrijden, hadden velen het nog veel saaier gevonden: Remco zou met minuten voorsprong gewonnen hebben, na ook al 2x goud op tijdrit!
05-10-2025 16:54
Als Pogacar niet had bestaan dan had Evenepoel zeker gewonnen.
05-10-2025 16:54
Korte samenvatting: Pogacar verscheen aan de start, ging op een schamele 75km. Paul Seixas liet zich (opnieuw) zien; wat uitzonderlijk is, komt snel.
05-10-2025 16:55
Evenepoel, toonde zich de patron van het peloton, maar werd op zijn plaats gezet door de echte patron.
05-10-2025 16:59
Seixas, wat een talent! Net 19 en een week na zo’n zwaar WK, hier in een eveneens zware EK derde worden!
    05-10-2025 17:39
    Hij rijdt ook de ronde van Lombardije.
05-10-2025 17:00
Jammer, alweer dus Pogi.

Saai en boring… geniet er niet meer van.
05-10-2025 17:00
Duidelijk de beste, altijd en overal tegen iedereen. Verslaat de zwaargewichten in het voorjaar, de puncheurs, de klimmers en de ronderenners. Hoe dat kan begrijp ik nog steeds niks van….

België niet de juiste tactiek door op het vlakke niet aan te vallen. Of Evenepoel zijn tactiek die zichzelf overschat. Ze waren met een slimme tactiek met overtal uitspelen dichter gekomen, maar ook nog steeds 2e geworden.

Seixas, echt fantastisch!!!! Toptalent

Vingegaard, Tsja Tour en Vuelta duidelijk te veel… of je nou fan bent of niet, vingegaard in topvorm zou dit soort wedstrijden spannender maken
    05-10-2025 17:08
    Ik voel mij exact zo… zoveel beter zijn dan de rest, zonder uiterlijke inspanning minuten voor de rest over de finishlijn komen, schiet mij maar lek, ik durf het eigenlijk niet te geloven en daar baal ik van…
    05-10-2025 17:12
    Haha vingegaard en spannend maken Lol
    05-10-2025 17:18
    Sus weet toch nog een lolletje te vinden. Leedvermaak is ook vermaak, zo kom je ook de slechte dagen door. Mooi.
    05-10-2025 17:24
    Pogacar zegt het zelf, vanaf hij geisoleerd wordt demareert hij om niet in de verdrukking te komen. Vallen ze vroeger aan dan gaat hij gewoon nog vroeger solo.
    05-10-2025 17:34
    Nee hoor, MvP verslaat Pogi in t voorjaar. En Vlaanderen had ie ook gewonnen als ie niet ziek was geweest.

    Hoop dat t voorjaar zo blijft. Dat iemand die zich daar puur op richt deze Pogi gewoon kan verslaan.
05-10-2025 17:01
Drie exploten in 1 koers.

Pogacar die iedereen alweer degradeert na een nieuwe lange solo.

Evenepoel die te dicht bij de zon kwam, zich verbrandde maar er toch in slaagt om de rest van het peloton minuten achter zich te laten en enkel de ongenaakbare Pogacar voor zich heeft.

Seixas die in zulk een zware wedstrijd op deze leeftijd excelleert tegen wereldtoppers met ervaring. Uitkijken naar wat hij kan de komende jaren. Een nieuwe speler aan de wereldtop, welkom!


Zijn er hoogtemeters dan is de winnaar gekend, hopelijk blijft dit zo geen 3 jaar. Niets tegen Pogacar maar iets meer spanning en afwisseling is wenselijk, voor mezelf en de sport
05-10-2025 17:01
Eén advies aan Evenepoel: zet tijdens wedstrijden in lijn die gouden helm af (of ga voor een zilveren) en behoud die wel nog tijdens de tijdrit.
Wel fenomenaal hoe hij alsnog twee en halve minuut wegrijdt van de rest…
Seixas: geweldig, brons maar een gouden toekomst.
Met Pogacar, Evenepoel, Skuijns, Skjelmose en Ayuso opvallend veel man uit de top tien van Kigali hier opnieuw vooraan.
    05-10-2025 17:06
    Drieeneenhalf zelfs.
    05-10-2025 17:06
    ik vind die gouden helm en fiets ook een beetje overdreven maar hij is zo wel goed herkenbaar in het peloton.
05-10-2025 17:01
ek en wk samen is het meer dan 100 kilometer aan een stuk dat pogacar er vrijwel constant een minuut voor blijft rijden

vraag me af hoe je dat doet. begrijp de theorie dat hij zijn tempo aanpast aan de achtervolgers, maar zonder oortjes is dergelijke perfectie buitengewoon
    05-10-2025 17:06
    Ik denk dat hij goed weet welk vermogen hij moet rijden om de voorsprong constant te houden. Ik vraag me dan vooral af of hij sneller zou kunnen.
    05-10-2025 17:29
    Gibo
    Ik vraag me vooral af hoe hij een minuut voorsprong kan vasthouden tov de wereldkampioen tijdrijden, door wie hij nog belachelijk werd gemaakt op het laatste WK in Kigali.
    05-10-2025 18:01
    Lijkt me duidelijk. Pogi heeft meer inhoud en boet in zware wedstrijden minder aan vermogen in dan Remco. En had daarnaast het voordeel dat hij zijn eigen tempo kon bepalen, terwijl Remco vooral bezig was met de andere renners. Misschien als hij eerder alleen was geweest, had hij het gat mogelijk kleiner kunnen maken of dichten.
05-10-2025 17:01
Vingegaard verrassend snel eraf, knappe 3e plek voor Seixas, verder copy-paste.
05-10-2025 17:03
Gaaaaap..
Klein voordeel: komend jaar zullen we deze vrij matige kampioenstrui niet te zien krijgen..
05-10-2025 17:04
Saai
    05-10-2025 17:14
    Nee, dat tijdrijden is spannend
05-10-2025 17:05
Denk dat ik eens een sport ga opzoeken met meer spanning, met meer variatie tussen de winnaars. Zoals de Bundesliga. Of het polsstokspringen.
    05-10-2025 17:19
    En ook bij polsstokhoogspringen kennen we de winnaar al. Slecht voorbeeld, verder mee eens. Rugby? Daar moet je wel 80 minuten strijden, anders raak je geheid geblesseerd.
    05-10-2025 17:23
    @pseudo: je mist denk ik het cynisme
    05-10-2025 18:15
    Korfbal. :-)
05-10-2025 17:10
Godsonmogelijk deze meneer
05-10-2025 17:12
Tuig langs de kant begint zich nu nadrukkelijk tegen Pogacar te keren met schoppende bewegingen, stickers en ongetwijfeld ook veel gescheld. Zoals gebruikelijk Belgen, of zouden het dit keer Fransen zijn? De schopper had een korte broek aan alsof hij uit de omgeving aan was komen fietsen en de stickerplakkers hadden een vaag blauw-wit hoedje op dat erg Frans overkwam. Denk dat de beschuldigende vinger ditmaal die kant op moet wijzen.
    05-10-2025 17:17
    En waarom Belgen ? Heb jij iets tegen ons misschien?
    05-10-2025 17:18
    Als je het niet zeker weet, wil dan zwijgen.
    05-10-2025 17:41
    Volgens mij waren het Nederlanders
    05-10-2025 18:11
    Volgens mij waren het gewoon aliens van een planeet in de buurt van Betelgeuze, die hun grote leider op geheel eigen wijze begroetten.
05-10-2025 17:14
Ongelooflijk wat de Belgen aan het doen waren. Als je met zn 5en erbij zit moet je toch gaan demarreren en hopen dat pogacar moet gaan werken. Nu gaan ze lekker tempo rijden en zich naar de slachtbank laten rijden. Wat een onkunde ....
    05-10-2025 17:19
    Pogi is gewoon de betere klimmer. Dus dat zou aan de uitslag niet veel veranderd hebben. Evenwel is Sven VT een betere tacticus dan Serge.
    05-10-2025 17:19
    toch totaal zinloos op zo'n enorm zwaar parcours? pogacar laat die lekker wegrijden, laat ze een minuut nemen en op de eerstvolgende klim rijdt hij die allemaal terug voorbij

    als het parcours dermate lastig is, bestaat er gewoon geen tactiek tegen een renner die 100 kilometer alleen kan en wil rijden
    05-10-2025 17:20
    Ik ben het met je eens. Men kan gaan klagen dat Pogacar de koers kapot maakt, maar het zijn vooral zijn tegenstanders die het hem ook gewoon niet moeilijk willen maken. Dat was vorige week het geval, dat was vandaag het geval en dat zal het volgende week ook zijn.
    05-10-2025 17:29
    Als je met de semi favorieten een paar minuten wegrijd probeer je tenminste iets. Een benoot, seixas en ayuso worden niet zomaar teruggehaald. Het gaat erom dat je niet bij voorbaat voor zilver gaat rijden
    05-10-2025 17:37
    Het is maar naar wie of wat je wil kijken. De Fransen waren sterk genoeg om met 4 bij de eerste 12 te eindigen. Hoe hebben die hun koers om zeep kunnen helpen, zeg. Tactisch ook niet de slimsten.
    05-10-2025 17:42
    Nederland reed de perfecte koers en wist de slachtbank vakkundig te omzeilen door allemaal voortijdig af te stappen. Tactisch superieur.
    05-10-2025 17:42
    er waren veel te veel beklimmingen, die ook veel te dicht op elkaar zaten. in die stukjes vallei rijden ze nooit minuten weg en bergop rijden pogacar (en in mindere mate evenepoel) alles gewoon terug op een hoop

    in de achtergrond zag je die fransen met zijn vieren ronde na ronde een perfect draaiende achtervolging rijden en die kwamen geen seconde dichter.
    05-10-2025 18:26
    Integendeel. Terwijl Evenepoel wat aan het worstelen was met die drie zandzakken reed hij op 10km wel 1 minuut wég van die perfect ronddraaiende Fransen.
05-10-2025 17:18
Ik snak naar een WK op een soort van Gent - Wegelgem parkoers met een iets langer vlak stuk richting de finish. Wellicht dat er dan nog wat spanning is of het een vluchter of een sprint gaat worden.
    05-10-2025 17:22
    Brussel 2030 zal wel op zo'n parcours zijn.
05-10-2025 17:21
Marijn de Vries heeft dus toch gelijk!
    05-10-2025 17:25
    Haha zij heeft haar eigen narratief verzonnen, niet serieus te nemen. Calimero verhaaltje.
05-10-2025 17:22
Ongeloofwaardig deze man. Komt nooit iets tegen, excelleert het hele jaar door, blijft altijd vooruit als hij weg is, ziet er altijd okselfris uit na enorme inspanningen, dat druist in tegen de normale wielerwetten zoals ik ze heb gezien in 50 jaar wielrennen kijken .
    05-10-2025 18:05
    Niemand die een kritische noot durft uit te spreken. Over een paar jaar hebben we weer hetzelfde als Armstrong. De prestaties van Pogacar zijn daarbij nog veel extremer ook.
05-10-2025 17:29
Phoe, het wordt voor mij langzamerhand wel lastiger om uit te zien naar dit soort wedstrijden. Deze dominantie is niet gezond voor de sport. Ik had weer het idee dat hij nauwelijks boven z’n omslagpunt hoeft te rijden om iedereen uit het wiel te rijden.
Zou Seixas op termijn partij kunnen bieden?
    05-10-2025 17:36
    Ik hoop het maar zou er ook niet veel op rekenen.
    05-10-2025 17:37
    Seixas moet al serieus verbeteren om binnen enkele jaren 4,5 minuut sneller te rijden op dit parcours. Kan hoor, maar niet zeker. Ayuso was als 19-jarige trouwens beter dan nu, als 22 jarige.
    05-10-2025 20:32
    Seixas eindigt op 3 minuten en 10 van Evenepoel, maar dat zal de man zijn die het gaat doen.
05-10-2025 17:31
Voor het eerst in ongeveer 30/35 jaar een wielerkoers niet afgekeken.
Een treurig moment. Maar waarschijnlijk veel tijd over volgend jaar....
    05-10-2025 19:37
    Was toch een mooie streak haha
05-10-2025 17:36
Blijft genieten van deze kerel die spot met alle wielerwetten. Heerlijk om naar te kijken!
    05-10-2025 17:52
    Een geschenk voor de wielerwereld om Pogacar als ronderenner, grote klassiekers,
    monumenten, grote en kleine ronde's, WK op de weg alsook EK op de weg, in één
    wielerjaar te zien winnen.

    Vingegaard, als 2de beste ronderenner ter wereld maakte hier een beschamende
    afgang mee door na slechts 90 km koers, zélfs bergop te moeten lossen.
    05-10-2025 17:53
    Oprechte vraag: kun je me uitleggen wat je er leuk aan vindt?
    05-10-2025 18:30
    Ga een keer naar museum dan (als je dat niet al doet). Daar zie je ook mooie dingen, die je ook niet live hoeft te bekijken, omdat het niet draait om een spannend wedstrijdverloop.
    05-10-2025 19:09
    Grappig dat er telkens ook een 'echte fijnproever' opduikt die wel heeft genoten.. Vandaag is het Jim Dean..
05-10-2025 17:41
Hij koerst natuurlijk veel slimmer. Pogi laat zich niet meer in de lure leggen zoals in de tour door de twee jumbo's.
Hij weet zijn waarde goed in te schatten op de bergen heuvels. Maakt daar het verschil en rijd dan in het zelfde tempo als zijn achtervolgers.
Wat natuurlijk knap is.
Komende twee wk's zullen ook ten prooi vallen aan deze knaap.

Echter kan ik sommige koersen juist niet verklaren(roubaix) en hoe kun je een heel voorjaar, de tour en het najaar zo ongelooflijk hoog niveau vast houden. Dat is dan wel, wat zal ik zeggen, uniek?
    06-10-2025 05:35
    Toen in die tour met die 2 jumbo’s was pogacar nog een menselijke renner . Toen heeft mauro Gianetti besloten dat dit nooit meer ging gebeuren.
    06-10-2025 06:49
    Het jaar erna verloor hij nog dikker van één jumbo

Om te reageren moet je ingelogd zijn.