Een duimpje omhoog voor jullie feedback

Een duimpje omhoog voor jullie feedback
woensdag 24 augustus 2022 om 19:34

De reacties op WielerFlits gaan veranderen. Vorige week kondigden we een nieuwe manier van sorteren aan. De aankondiging leverde veel reacties op. De feedback nemen wij ter harte.

Sinds het prille begin van WielerFlits in 2008 is het mogelijk om te reageren onder onze nieuwsberichten. Deze verschijnen in chronologische volgorde. Wie als eerste reageert, staat bovenaan.

Door de sterke groei in bezoekers, en daarmee het aantal reacties, is dat niet altijd bevorderlijk voor de inhoudelijke discussie. Wij willen jullie, onze vaste lezers en reageerders, een stem geven in het bepalen welke inhoudelijke bijdrage de meeste aandacht verdient. Iedere ingelogde gebruiker kan de reacties beoordelen met een duimpje.

Chronologische weergave blijft
Op veler verzoeken blijft de chronologische sortering. Het systeem van de duimpjes, wat we vandaag uitrollen, zal voorlopig geen invloed hebben op de volgorde.

Wanneer we de nieuwe sortering invoeren, blijft iedereen de optie houden om te sorteren op de nieuwste reactie eerst of oudste reactie eerst.

Duimpje omhoog voor jullie feedback!

Dit artikel delen:

91 Reacties

reusjen 24 augustus 2022 om 12:34

Jeej! Dit lijkt me een hele goede oplossing. Op deze manier is ook in beeld te krijgen welke berichten er in het oorspronkelijke idee bovenaan zouden komen. Tot op zekere hoogte dan. Het feit dat het duimpje nu geen gevolgen heeft zal het stemgedrag beïnvloeden maar toch enig inzicht. Heel netjes dat er op zulke korte termijn iets met alle feedback is gedaan.

20
Wheely 24 augustus 2022 om 13:40

Duimpje omhoog ja.

5
John Bidon 24 augustus 2022 om 12:57

Los eerst het inlog probleem op!

En zet de feedback sectie in het forum weer open voor comments (de verbeterpunten). Geen idee waarom deze gesloten is. Kwam nochtans goede feedback op (maar wellicht dat jullie gek werden van de roep om minder irritante reclames en ja daar is die weer, het inlog probleem).

20
Martin van den Bosch 24 augustus 2022 om 15:38
Quote:
Los eerst het inlog probleem op!

Ik had het ook al in het vorige topic gemeld, maar hiervoor moeten we een nogal omvangrijke module vervangen. Omdat dat ook wat risico’s met zich meebrengt, hebben we dat ingepland voor na het seizoen.

6
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 13:11

Naast het inlogprobleem; keten gebruikers vast aan een vaste nickname, niet veranderbaar.

15
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 13:24

Ok.

Nieuwe uitdaging vd redactie

Ik had eerst hier -1 op en nu 0, er wordt dus enkel saldo getoond en geen absoluut aantal + en -. Dat is natuurlijk een ontwerpfout die hersteld moet worden.

Een reactie waarop 140 + en 140 – op volgt (de 3 k regel is een mislukking) is uiteraard een stuk inhoudelijk dan eentje (zou Ventoso hier een kans hebben?) zonder respons.

19
VerstandOpNul 24 augustus 2022 om 13:32

Goed punt.. En controversiele posts zijn uiteraard gunstig voor de clicks (wellicht is WF daar nog gevoelig voor)..

3
Maillot à Pois 24 augustus 2022 om 13:29

Ja, daar heb je helemaal gelijk in RV
Dus je laatste reactie staat nu op +1 dankzij mijn duimpje ;-)

0
reusjen 24 augustus 2022 om 14:59

Ben je nou je eigen scores aan het bijhouden Romans, ik had niet verwacht dat je daar zo gevoelig voor was:p

0
AnderJ 24 augustus 2022 om 15:20

Eens. Neem een zekere comment over Corona. Op het moment staat die op -2. Maar dat geeft geen informatie of er weinig mensen zijn die duimpjes geven of dat er tegenover een grote hoeveelheid duimpjes omlaag een bijna even zo grote hoeveelheid duimpjes omhoog staat. De betekenis van de -2 is daarmee vrij beperkt.

0
platteprijs 24 augustus 2022 om 12:54

Nergens voor nodig die duimpjes. Uiteindelijk zal het dit forum er niet leuker op maken.

13
Limal 24 augustus 2022 om 20:02

@Redactie: omdat jullie feedback appreciëren hier mijn mening na een dagje duimpjes observeren:

– wanneer een commentaar netto uitkomt op een totaal van +3 of meer is het bijna steeds een inhoudelijk goede bijdrage
– wanneer commentaren netto sterk negatief uitvallen is dit niet altijd een teken van een inhoudelijk slechte bijdrage – vaak lijken er "persoonlijke afrekeningen" mee te spelen
– het komt vaak voor dat een reactie waar totaal niets mis mee is op -1 staat; er lijken 1 of enkele forumleden te zijn die zonder reden graag op het duimpje naar beneden drukken (reacties met +1 komen veel minder vaak voor, wat niet logisch is)

Mijn suggestie: schaf de 'duimpjes-naar-beneden' meteen weer af. Je krijgt via het grootste aantal 'duimpjes-naar-boven' nog steeds de inhoudelijk sterke reacties bovenaan (eens het ordenen ingevoerd wordt) en voor reacties die écht niet door de beugel kunnen is er het driehoekje.

11
John Bidon 24 augustus 2022 om 20:48

Mee eens. Schaf de down button af. Bemerk ook bij mezelf dat het niet de inhoud is die ik negatief beoordeel maar alleen of xistnc het heeft geschreven. En dat is kinderachtig.

3
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 21:41

Ik ben in algehele zin anti – duim want vind het een betuttelend systeem. Net alsof we er hier met schrijven en reageren nog niet achter waren wat wel en geen meerwaarde heeft.

Mijn volgorde, in volgorde van gewenstheid

1 geen + en –
2 geen –
3 geen saldering maar absolute aantallen + en -, en dan meteen ook op jullie eigen artikelen ihkv sportiviteit, redactie.
4 alleen maar – en er een enorme zeiksite van maken
5 deze halfslachtige variant die nu gelanceerd is

3
Panache 24 augustus 2022 om 22:30

Meetellen van het duimpje omlaag en slechts het saldo weergeven zorgt er wel voor dat vrij extreme posts (ongenuanceerd ophemelend of afzeikend) rond de 0 blijven hangen (+30 naast -30). Ga ja daar de min niet meetellen dan wordt zo'n bericht misschien wel de populairste post en zit het hier vol luipaarden die slechts hun highscore willen opkrikken. Maar misschien bekijk ik het te negatief en zijn de die hard fans ook niet echt gediend van de hyperbool… Ik ben er overigens wel voorstander van om nooit een cijfer onder de nul te tonen, om te voorkomen dat personen stoppen met schrijven wat ze willen schrijven. Sommige mensen gooien het bijltje er bij neer als ze keer op keer een reeks duimen omlaag zien.

2
Wildebert 24 augustus 2022 om 21:09

Stel een aanpassing voor. Ruim de negatieve duim. Want juist door het salderen van positief en negatief, blijkt niet wat echt goed gevonden wordt. Weinig duimen omhoog is dus algemeen gezien minder interessant. En voorkomt flauwe persoonlijke afrekeningen.

1
Mystery Rider 25 augustus 2022 om 10:29

@Limal – wat de persoonlijke afrekeningen betreft vind ik het op dit moment nog wel leuk om te kijken welke forumleden ‘afgestraft’ worden – ‘Geel zwarte bril’ bijvoorbeeld zie ik alleen maar een negatieve balans op de meeste commentaren. Dat is toch voor mij vooral een teken dat die bijdragen niet echt gesmaakt worden.

Ik wil daarmee niet zeggen dat bepaalde forumleden hun commentaren moeten aanpassen, helemaal niet wat mij betreft, dat maakt het lezen van de reacties net zo interessant.

Voor de rest wel akkoord met de stelling dat de ‘-‘ votes wel snel zullen verdwijnen, Facebook heeft het ook niet volgehouden!

1
Wheely 25 augustus 2022 om 10:44

Ik ben ook wel van mening dat de duimpjes en dan met name die negatieve nou niet heel veel bijdragen aan de site tot nu toe, het leidt mij juist af van de inhoud merk ik. Maar goed we zijn er pas net mee begonnen, ik schiet het nog niet af.

1
klootje kriekeljon 24 augustus 2022 om 21:03

Alles wat we al wisten van dit systeem dus, zal ook hier gebeuren.

0
Limal 24 augustus 2022 om 22:12

Ben het daar volledig mee eens Romans! (afgezien van die ludieke #4 :) )

0
Mystery Rider 25 augustus 2022 om 10:23

@RV – volledig mee eens met jouw #3 – geen saldo maar absolute + en –

Bovendien zou ik ook erg graag kunnen voten + en – op het artikel zelf, dat geeft de redactie toch een indicatie van welke artikels interessant bevonden worden (buiten de clicks alleen) en zou ervoor moeten zorgen dat de journalisten en redactie meer kwaliteit brengen en minder kwantiteit!

LESS is MORE!

0
de dorpspastoor 25 augustus 2022 om 10:33

Negatieve aandacht is ook gewoon aandacht.
Ik denk niet dat iemand zijn bestaan hier laat afhangen van een paar duimpjes naar boven of naar beneden.

Laat de duimpjes voorlopig lekker hun ding doen. Ik vind het op deze manier een prima experiment, en kan wel lachen om de mensen die wanhopig duimpjes proberen te verdienen om daarmee hun bestaan te rechtvaardigen.

0
Maillot à Pois 24 augustus 2022 om 13:50

Zouden de duimpjes niet eventueel rechtsboven bij het uitroeptekentje uitgelijnd kunnen worden?
Nu nemen ze vrij veel plaats in beslag en wordt het inderdaad visueel wat rommelig, ook omdat ze mee inspringen met de reacties.

(ik was op pc aan het kijken, op de telefoon ziet het er wel beter uit)

9
Klein Verzet 24 augustus 2022 om 15:06

Mijn voorkeur is: links naast de naam. En als die duimpjes dan toch zo geliefd zijn, doe er dan een zogenaamde "Karma-score" bij.

1
jappe666 24 augustus 2022 om 14:09

Was ook mijn eerste reactie, wel erg veel scrollen nu.
Zou ze idd ook rechtsboven gezet hebben.

-1
Kelder is de Man 24 augustus 2022 om 14:44

Zou idd mooier staan, maar dan is de kans groot dat dikke vingers per ongeluk op het uitroepteken tikken.

-2
Limal 24 augustus 2022 om 13:53

Ook ik was op de PC aan het kijken – het duimpje omlaag op mijn reactie hierboven komt ongetwijfeld van iemand die op de smartphone keek ;-)

-4
zacht 24 augustus 2022 om 15:23

Kunnen de artikelen zelf geen duimpjes krijgen? Dan zie je meteen wat het volk wil.

9
platteprijs 24 augustus 2022 om 14:30

Kunnen we ook duimpjes geven aan berichten zelf :)

5
Michiel 24 augustus 2022 om 12:49

Ik voorzie nog meer polarisatie

4
Limal 24 augustus 2022 om 13:02

Wat zeg jij nu, ik ben het to-taal niet met je eens!! (grapje)

-4
Michiel 24 augustus 2022 om 13:26

Vind ik leuk

-5
Michiel 24 augustus 2022 om 13:54

De treurnis is al zichtbaar

-8
Limal 24 augustus 2022 om 13:20

Aha, ze zijn er, de duimpjes. Mijn eerste indruk is dat de commentaarsectie er nu erg rommelig uitziet.

4
Wheely 24 augustus 2022 om 13:45

Ik moet ook echt even wennen, we zijn nu eenmaal gewoontedieren.

5
Wheely 24 augustus 2022 om 13:56

Ik ben niet zo competatief maar wie weet als VdP vandaag wint en met een wheelie over de meet komt of als er vandaag een fraaie koers in de Vuelta is. Ik moet wel ergens enthousiast over kunnen zijn.

4
Marik 24 augustus 2022 om 13:58

Ach ja het blijft trial and error hè. We gaan zien wat jou motiveert.

-2
Marik 24 augustus 2022 om 13:48

Wheely, we kunnen ook een soort competie starten waarbij je uitdagingen krijgt. Ik daag jou uit om in een dag 50 positieve duimpjes te scoren.

-3
AWestie 24 augustus 2022 om 12:56

Over feedback gesproken: het feedbackforum is gesloten. Daar nog een speciale reden voor?

3
Martin van den Bosch 24 augustus 2022 om 15:36


Het verbeterpunten-topic is hier te vinden

De bovenliggende sectie was gesloten met als insteek om een wildgroei aan topics te voorkomen, maar het lijkt erop dat dit ervoor zorgde dat je niet meer op dit topic kon reageren (ik kreeg dat niet te zien omdat ik admin-rechten heb). Als het goed is, is dat nu weer mogelijk. Mocht dat niet het geval zijn, mail ons dan even op [email protected]

6
AWestie 24 augustus 2022 om 14:16

Heb ik net gevonden inderdaad, maar dat linkje is voor mij gesloten in ieder geval. Martin heeft daar niet meer op gereageerd zo te zien.

2
De Dikbilgorgel van Dorestad 24 augustus 2022 om 13:15

Vorige week plaatste Martin daar nog een linkje naar, dus misschien alleen op aanvraag?

En anders ontpopt dit topic zich gewoon tot alternatief verbeterpunten draadje. Onze feedback wordt immers gewaardeerd :)

0

Inderdaad gesloten. Moet weer open.

0
Poeksel 24 augustus 2022 om 14:37

Kunnen er ook duimpjes naar rechts en naar links komen, voor het geval je wel/niet met iemand wil daten?

3
Wheely 24 augustus 2022 om 14:46

Dat mag je me ook gewoon zeggen hoor Poeksel ;-)

3
Vazilii 24 augustus 2022 om 21:05

Ook een van mijn favoriete sites moet helaas zo nodig het duimpjes systeem invoeren. Vooral de vaak kinderachtige ongenuanceerde duimpjes omlaag hebben mijns inziens een negatieve impact op degenen met een afwijkende mening of manier van uiten. En dan heb ik het niet over de trollen.
Menig site heeft er inmidels van geleerd en de duimpjes omlaag inmiddels weer verwijderd. Maar Wielerflits moet het wiel zonodig opnieuw uitvinden.
Wat mij betreft verdwijnt dit duimpjes systeem in z’n geheel zo snel mogelijk weer. Maar vrees ervoor.

3
Wildebert 24 augustus 2022 om 21:11

Kijk, deze had ik nog niet gelezen. Anders had ik mijn post niet gemaakt. Maar helemaal mee eens. Weg met die negatieve duim.

1
Deel Koeper 24 augustus 2022 om 17:48

Zie dat het kliekjesgedrag al begonnen is. In allerlei topic minnetjes voor Romans Vainsteins, ook als de reactie niet veel meer is dan "leuke koers!".

Zien we ook al meteen hoe serieus we dat getalletje moeten nemen. Heeft niets te maken met kwaliteit van de reactie, maar gewoon sympathie of antipathie voor de persoon.

2
Panache 24 augustus 2022 om 22:23

Viel mij ook op dat een normale reactie van Romans op -9 stond en dat is wel vreemd. Ik ga er wel vanuit dat het op de persoon plussen of minnen vanzelf minder gaat worden.

0
reusjen 25 augustus 2022 om 01:12

Dat is dus eigenlijk een soort beoordelen met vertraging. Die mening over een persoon is natuurlijk wel gevormd door diens berichten. Wat betreft de doelstelling van WF is het niet echt zinvol.

0
Wheely 24 augustus 2022 om 17:54

Dat soort dingen kun je verwachten inderdaad, je genoemde voorbeeld heb ik dan weer niet waar kunnen nemen moet ik zeggen.

-1
Deel Koeper 24 augustus 2022 om 17:59

Was bij de Druivenkoers en nog ergens anders, maar die laatste weet ik al niet meer.

-1
Mystery Rider 25 augustus 2022 om 04:25

Kunnen jullie ook geen duimpje omhoog/duimpje omlaag onder het originele artikel zetten?

Dan kunnen de WielerFlitser een voting doen op het artikel zelf, wat volgens mij toch ook een indicatie is voor de journalisten en redactie van WF of een artikel al dan niet geapprecieerd wort door de bezoekers van de website !

2
Duh 24 augustus 2022 om 12:49

Met maandelijks duimpjesklassement van gebruikers?

0
reusjen 24 augustus 2022 om 15:03

Misschien is het ook mogelijk dat gebruikers een ster achter hun naam krijgen als ze hun eigen bericht liken? Om nog wat extra te kunnen shamen.

0
EricV 24 augustus 2022 om 15:23

Even testen..

-7
Jean Dumas 24 augustus 2022 om 20:08

Het blijft entertainment.

0
La Primavera 24 augustus 2022 om 20:49

Kijk nu al uit naar de berichtgeving over Evenepoel, dat wordt duimpjes galore!

0
Poeksel 25 augustus 2022 om 00:01

Zijn hier actieve Tweakeraars aanwezig? Het duimensysteem is daar nog uitgebreider, met beoordelingen van -1 tot +3. Zie https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 Ook levert het karma op. Ik ben wel benieuwd of de genoemde minpunten van het geven van minpunten daar een issue zijn.

0
thorsen 24 augustus 2022 om 12:46

Altijd goed als er geluisterd wordt naar de plebs! Dank aan Wielerflits voor het niet negeren van onze mening.

-1
VerstandOpNul 24 augustus 2022 om 13:17

Waar zie ik wie mij een duimpje heeft gegeven?

-1
Maxim Horssels 24 augustus 2022 om 13:31

Niet, is anoniem.

1
re-cycle 24 augustus 2022 om 13:46

dat zullen ze wel niet doen vanwege een privacy dingetje. ook al gaan de meeste schuil achter een Nickname (mijzelve niet uitgezonderd)

0
Stabanger 24 augustus 2022 om 13:41

oh maar dat is zo achterbaks

-12
AnderJ 24 augustus 2022 om 14:18

Mij lijkt een mooie test om te zien wat er gebeurt in een corona-gerelateerd topic, bijv. dat over Hoole…

-1
VerstandOpNul 24 augustus 2022 om 14:24

Haha, dadelijk wordt het hele forum gehijacked door Willem Engel en zijn volgers..

4
Romāns Vainšteins 24 augustus 2022 om 16:16

Wokies, wappies, potato, potato

-1
Michiel 24 augustus 2022 om 16:32

Idd, zelfde laken een pak, met als grootste overeenkomst hun intolerantie naar andersdenkenden. Daarin kunnen ze elkaar prima vinden

-2
Michiel 24 augustus 2022 om 16:09

Alles beter dan wokies

-4
Quincy Adams (aka voorwiel) 24 augustus 2022 om 19:08

Eena michiel. Tollerantie behalve voor intollerantie… is ook intollerantie.

-4
Brabander 24 augustus 2022 om 15:57

Of door Ab Osterhaus en zijn clan. Weet niet wat er nu erger is

-7