Dylan Groenewegen: “Ik was nog niet honderd procent”

dinsdag 9 juli 2019 om 17:52

Veel werd er verwacht van Dylan Groenewegen in de straten van Nancy, maar de sprintkopman van Jumbo-Visma kwam in de eindsprint niet verder dan plek vijf. “Ik ben nog niet honderd procent, waardoor we niet konden doen wat we wilden”, zo geeft Groenewegen aan in gesprek met onder andere WielerFlits.


Jumbo-Visma leek zijn sprinter perfect te piloteren, maar Groenewegen zelf zat te ver. “Ik kon niet genoeg duidelijk maken wat ik wilde. We hadden een kant moeten houden, maar dat moet ik dan wel communiceren”, is hij zelfkritisch. “Daardoor raakten we elkaar kwijt.”

“Ik ben gewoon nog niet honderd procent”, aldus Groenewegen, die uiteindelijk genoegen moest nemen met een ereplaats. “Als ik echt goed ben, dan kan ik een stuk beter sturen. Maar ik slaap nog niet honderd procent. Het is echt een klote begin, maar de mannen hebben vertrouwen in mij.”

“Het is wel zuur, want je rekent er niet op om zo te beginnen”, aldus de sprinter, die weer even zal moeten wachten op een volgende mogelijkheid. De renners trekken morgen namelijk de Vogezen in.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

boehoe 9 juli 2019 om 17:54

ze hadden beter voor Teunissen kunnen gaan vandaag.

Merlinappa 9 juli 2019 om 17:56

Achteraf is mooi wonen ;)

Plavka 9 juli 2019 om 19:20

Als je weet dat je gaat vallen, ga je liggen.

NCK17 9 juli 2019 om 17:55

Net zoals vorig jaar in etappe 7 dan maar.

Retro Lex 9 juli 2019 om 18:33

Hij stopte wel vroeg met trappen

assen 9 juli 2019 om 19:14

Omdat ie kapot zat, allicht

theking 9 juli 2019 om 18:38

Leek erop dat de snelheid er wel was. Kwam echter van te ver met de neus in de wind en buitenbocht.

xistnc 9 juli 2019 om 18:40

Dat was er idd net te veel aan. Want na de klim moest hij ook al van te ver komen om een fatsoenlijk trein op te kunnen zetten.

Emergo 9 juli 2019 om 18:42

Dat was te zien. Overigens loopt het treintje nog niet echt lekker wanneer de eerste locomotief (van Aert) zijn wagon niet in de buurt heeft.

ewoedski 9 juli 2019 om 20:25

Waar was Jansen eigenlijk? Zit normaal gesproken voor Teunissen.

kiryienka 10 juli 2019 om 08:36

Die zat telkens bij Groenewegen (Let op de Noorse kampioenentrui met gele helm ;)). Ze zaten tot ca. 2 km van te voren nog met 4en bij elkaar, daarna splitsen ze in duo’s uit elkaar. Misschien hoorde Jansen de coaching van Groenewegen wel en Teunissen en Van Aert niet.

ewoedski 10 juli 2019 om 08:53

Ja dat zag ik, maar die had em dan terug kunnen rijden naar voren, zodat Groenewegen niet zelf door de wind hoefde