Dylan Groenewegen: “Klassieker winnen is een nieuwe stap”

maandag 26 februari 2018 om 08:23

De eerste overwinning van Dylan Groenewegen in een semi-klassieker is een feit. De sprinter van LottoNL-Jumbo was overduidelijk de snelste in de massasprint van Kuurne-Brussel-Kuurne. “Kuurne winnen is gewoon heel mooi”, glundert hij na afloop tegenover de camera van WielerFlits. “Het is een klassieker. Voor mezelf zet ik hier een mooie volgende stap.”

[poll id=”736″]

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

46 Reacties

Agos-Vidalos 25 februari 2018 om 18:21

‘Voor mezelf zet ik hier een mooie volgende stap’.

kelderfan 25 februari 2018 om 18:23

Groenewegen heeft gelijk. Laat die Vlaamse klassiekers maar komen.

ikbenprocycling 25 februari 2018 om 18:31

Ligt al een leuke motor in.

WCEendT 25 februari 2018 om 18:33

Hij is gewoon echt een topper inmiddels, je kan gewoon niet meer om hem heen.

Haanaf 25 februari 2018 om 18:33

Vlaamse klassiekers in de zin van Gent-Wevelgem. De overige wedstrijden lijken mij niet iets voor een rassprinter.

Doet hij mee aan MSR? Poggio zal wel iets te zwaar voor hem zijn. Misschien bij een grote hergroepering…..

kelderfan 25 februari 2018 om 18:34

Ja, een echte AP.

Pédaleur de charme 25 februari 2018 om 18:48

KBK is een koers met een mooie historie en fraaie erelijst, maar een klassieker?

Desalniettemin: well done!

Jungle Man 25 februari 2018 om 18:52

Knap gedaan, maar een sprintzege blijft oersaai voor mij als kijker

Jopie 25 februari 2018 om 18:53

Parijs Roubaix zou hem met zijn postuur toch ook wel redelijk moeten liggen lijkt me. Weet eigenlijk niet hoe die over de vlakke kasseien rijdt.

DerEffe 25 februari 2018 om 18:53

Eerder een semi-klassieker inderdaad, maar ik snap Dylan zijn punt wel. Niet eerder een eendagswedstrijd met zo'n deelnemersveld gewonnen.

Zie hem Gent-Wevelgem ook wel pakken, al zijn dan de omstandigheden ook weer anders en is de concurrentie moordend. Andere klassiekers lijken me wat te hoog gegrepen.

TykkeThor 25 februari 2018 om 18:58

Vorig jaar 47e in Roubaix op 9:41 van de winnaar. Toch niet slecht voor een eerste keer.

vlek 25 februari 2018 om 19:03

Sanremo en Vlaanderen? Waar komt dat opeens vandaan? Het winnen van winnen mag niet eerst op zichzelf gewoon een topprestatie zijn? En als we op zoek moeten naar volgende logische ‘Vlaamse’ doelen dan komen we toch eerder bij Wevelgem, Harelbeke, Schelde en Roubaix uit? Sanremo zou ook nog kunnen, maar Vlaanderen is veel meer een logische voortzetting van goed presteren in Omloop of E3.

ti-raleigh 25 februari 2018 om 19:13

Vlaanderen is inderdaad nog meer dan één stap. In Wevelgem maakt hij goeie kans.

Thijs E 25 februari 2018 om 19:25

Waarom zouden ze hem de Ronde en MSR niet laten rijden? Winnen zie ik ook niet gebeuren, maar parkoerkennis en nog meer hardheid is ook waardevol.

vlek 25 februari 2018 om 19:31

Scheldeprijs en Roubaix volgen in de week na Vlaanderen. Ik denk niet dat het dan veel zin heeft om louter om de ervaring te starten in Vlaanderen. Eerst maar eens tonen dat hij in kleinere koersen met de beste mee kan, dan kan Vlaanderen in de toekomst altijd nog.

schipperaar 25 februari 2018 om 19:32

Te statisch voor PR en te machteloos voor de Poggio, 3 a 4km buffelen zit er nog niet in voor het moment.

tvm 25 februari 2018 om 19:33

Groenewegen is volgens mij vergelijkbaar met Greipel (hoewel Groenewegen iets meer durft in een sprint en geen trein nodig lijkt te hebben). Maar beide zie ik nooit een klassieker winnen, want niet sterk genoeg heuvel op.

west 25 februari 2018 om 19:46

Roubaix of MSR lijkt me ook niet echt een volgende stap… Lijkt mij dat bv de E3 en/of drie of vier etappes in een Tour pakken nog een tussenstap zijn. Kan je op je 30e aan Roubaix of MSR gaan denken.
En eerst nog even Nokere en de Scheldeprijs winnen om de erelijst wat aan te dikken.

skylimit 25 februari 2018 om 19:48

Groenewegen mag mij verrassen maar MSR en de Ronde van Vlaanderen zijn echt nog een brug te ver voor hem. Vandaag zat het koersverloop ook mee, zit er in de laatste 50km of lokale omlopen nog een stevige kuitenbijter, is hij gezien.

teunster 25 februari 2018 om 19:51

Als hij net als Demare met 95 kmpu over de Poggio gesleurd wordt dan wint ie hem met twee vingers in de neus.
Anders wordt het wel lastig. Tis afwachten of (nog) meer inhoud of minder kg’s of wat dan ook zijn sprint niet teveel afbot.
In 2013 en 2014 2e en 1e in de beloften RvV gereden dus het zou erin (ergens…) moeten zitten zou je denken.

Tuubke 25 februari 2018 om 20:06

@ Teunster Precies, dat wou ik net zeggen: in zijn juniorentijd was hij de beste van zijn leeftijdgenoten in de Ronde van Vlaanderen. Dus waarom zou hij die bij de senioren niet ook kunnen winnen? Nu misschien nog niet, maar over een paar jaar zie ik het hem echt wel doen.

Jungle Man 25 februari 2018 om 20:22

E3 geloof ik niet zo in, deze wedstrijd eindigt meestal niet in een pelotonsprint

Col du Bramont 25 februari 2018 om 20:44
Quote:
Stiekem droomt Groenewegen ook van de Ronde van Vlaanderen. Die koers won hij al eens als belofte. “Misschien komt dat dit jaar nog te vroeg, maar dat moet ik nog even met de ploeg overleggen. Een paar dagen later is namelijk de Scheldeprijs, daar moet ik ook goed zijn.”

https://nos.nl/artikel/2219461-na-winst-kuurne-droomt-groenewegen-nu-van-vlaanderen.html

Benieuwd of ie de Ronde gaat rijden en hoe ver hij daar zal komen.
Zelfde geldt voor MsR, lijkt me dat ie de Poggio aan moet kunnen ook na zoveel km’s.

Pédaleur de charme 25 februari 2018 om 21:04

@tuubke
Het winnen van de jongensvariant van een koers zegt niet zo veel over de kansen in de mannenvariant. Kijk maar eens naar de erelijst van de RVV voor beloften.

Titaantje 25 februari 2018 om 21:29

RvV en MSR dit jaar nog te lastig denk ik. Hopelijk top 5 successen in Dwars door Vlaanderen, GW, Scheldeprijs en in het najaar in Hamburg. Dat zijn mooie en geschikte eendagskoersen en dan inderdaad ervaring opdoen in die zwaardere klassiekers (en wellicht kan hij zoals Modolo vorig jaar top 10 rijden in de RvV).

Headlines

Materiaalzone

Populair