Dylan Groenewegen: “Kan de woorden niet vinden om te beschrijven hoe erg ik het vind”
donderdag 6 augustus 2020 om 12:40

Dylan Groenewegen: “Kan de woorden niet vinden om te beschrijven hoe erg ik het vind”

Dylan Groenewegen heeft op Twitter voor het eerst gereageerd op het dramatische incident in de Ronde van Polen. De Nederlandse topsprinter schrijft “de woorden niet vinden om te beschrijven hoe erg ik het vind voor Fabio en anderen die zijn gevallen of geraakt.”

De eerste etappe van de Ronde van Polen eindigde gisteren in een groot dieptepunt voor de wielersport. Door een manoeuvre van Groenewegen belandde Nederlands kampioen Fabio Jakobsen in de dranghekken. De renner van Deceuninck-Quick-Step werd met ernstig letsel aan het gezicht afgevoerd naar het ziekenhuis, waar hij in een kunstmatige coma werd gebracht.

Via zijn social media heeft Groenewegen in een kort bericht voor het eerst gereageerd op het voorval. “Ik vind het verschrikkelijk wat er gisteren gebeurd is”, schrijft hij. “Ik kan de woorden niet vinden om te beschrijven hoe erg ik het vind voor Fabio en anderen die zijn gevallen of geraakt.”

De 27-jarige Nederlander kwam bij de crash zelf ook ten val. Of hij daarbij zelf ook geblesseerd is geraakt, is niet bekend.

RIDE Magazine
121 Reacties
Sorteer op:
6 augustus 2020 12:43
Top Dylan.
6 augustus 2020 12:45
Hij zal een bak kritiek krijgen, maar goed dat hij een reactie plaatst. Zwijgen is geen optie, al had voor mij een excuses zeker erbij mogen staan.
    6 augustus 2020 12:46
    mee eens, maar ik vermoed dat het vanwege Lefevre zijn dreigement is afgeraden door de communicatie tak van TJV.
    6 augustus 2020 13:10
    Eens met Sephiroth.

    Ik kan mij zo voorstellen dat Dylan echt wel meer het boetekleed wil aantrekken, maar er een juridische kant aan zit wat het allemaal bemoeilijkt. Zeker met de dreigementen van Lefevere
    6 augustus 2020 13:35
    Zo een reactie doe je natuurlijk in een paar seconden en nu terugkijkend, wat zal hij hier van spijt hebben. Ondanks dat hij het zelf heeft gedaan, heb ik toch wel medelijden met hem.
    6 augustus 2020 13:54
    &skibby; nee niet in een opwelling. Lefevre heeft al contact gehad met Poolse politie
6 augustus 2020 12:45
Wat Dylan heeft gedaan kan natuurlijk echt niet, maar de shit die hij nu krijgt is overdreven. Het is en blijft een sport.
    6 augustus 2020 12:57
    Draai het om. Juist omdat het 'slechts' sport is, ga je in een kleine wedstrijd op deze snelheid niet zo'n levensgevaarlijke capriolen uithalen.
    6 augustus 2020 13:34
    Panache : Eens
    6 augustus 2020 13:36
    Voor deze jongens is het veel meer dan hun sport. Ze zullen hun eigenwaarde, hun inkomen en hun aanzien hieruit halen.
    6 augustus 2020 13:55
    Persoonlijke aanvallen als: "Het is altijd een eikel geweest." zijn niet nodig. Maar dit is een zware fout geweest van Dylan Groenewegen. Dat staat als een paal boven water.
    6 augustus 2020 14:35
    Het is en blijft iemand de hekken in rijden.
6 augustus 2020 12:47
Ja, wat moet je anders zeggen, wil je niet meer ellende over je heen krijgen.
    6 augustus 2020 13:21
    Doet me denken aan toespraken van de koning. Krijgt op een briefje wat hij moet zeggen.
    6 augustus 2020 13:45
    Ja, en toch maakt dat het minder gemeend? Ik kan me niet anders dan voorstellen dat hij hier enorm mee zit, en dat is niet meer dan normaal. Je kritiek in deze is niet constructief.
6 augustus 2020 12:47
Zo is het! we houden van Dylan en Fabio en er zal gestraft worden op gepaste manier. En maak je nooit druk om die vreselijke boef Lefevere, dat is grootste engnek van het wielrennen.
We hopen met heel ons hart dat alles goedkomt met Fabio!

En de UCI en organisatie hebben ook mede schuld! Laat Lefevere daar naar kijken! en niet wanneer het hem uitkomt!
    6 augustus 2020 14:03
    Ja, het is Lefevere die we hier moeten viseren. Arme Dylan.
    6 augustus 2020 14:38
    Arme Dylan, dikke knuffel. Volgende keer maar die stoute Patrick de hekken in vlammen.
6 augustus 2020 12:47
Logische, maar goed reactie. Hij had ervoor kunne kiezen om te zwijgen, maar deze reactie is goed. Ook hierop zal kritiek zijn, maar wat kan hij nu anders doen?
    6 augustus 2020 13:13
    Excuses aanbieden, maar dat zou juridische gevolgen kunnen hebben dus zal hem afgeraden geweest zijn.
6 augustus 2020 12:49
Denk aan een videoboodschap waarin hij aangeeft in professionele begeleiding te zijn (psycholoog) en dat hij de rest van het jaar niet meer in actie komt en zijn salaris schenkt aan de getroffen ploegen.

Denk dat als het vanuit zichzelf komt en niet als strafmaat de enige manier is tot rehabilitatie in het peloton.
    6 augustus 2020 12:51
    Zoiets kan je op zulke korte termijn nog niet beslissen. Nooit beslissen als je nog vol in de emotie zit, dat is voor niemand goed. Laat het die gasten eerst ook even verwerken en alles op zijn plaats zetten voor er besloten wordt tot zoiets als bovenstaand.
    6 augustus 2020 13:14
    Overdrijf toch eens niet zo. Het gevolg is vreselijk de oorzaak komt in vele sprints voor. Maar nu moet iedereen over elkaar heenvallen om te laten zien hoe beestachtig ze dit ineens vinden. Hypocriet! Allemaal zelf zover laten komen door niet of nauwelijks te straffen als het gebeurt en niemand valt of met minder ernstige gevolgen. En wat te denken van de parcoursen die gekker en gekker moeten. Allemaal ten koste van de veiligheid. Maar ja als het kalf verdronken is dempt men de put. En dat nu allemaal over de rug van Groenewegen. Ik vind het triest!

    Sterkte Fabio en Dylan!
    6 augustus 2020 13:53
    Zelf zover laten komen? Het is common sense dat je dit niet doet.
6 augustus 2020 12:49
Wat een flutreactie. NIKS zeggen over zijn eigen aandeel hierin. Dit had elk willekeurig mens op twitter kunnen zetten, behalve Groenewegen. Van hem verwacht je, gezien zijn rol in het geheel, wat meer zelfreflectie.
    6 augustus 2020 12:56
    Ik ga er vanuit dat het uit liability-oogmerk is, want Dylan weet echt wel wat er gebeurd is.
    6 augustus 2020 12:58
    Als je even had gelezen had je misschien bedacht dat hij dat zeer waarschijnlijk niet (meer) doet door de strafrechtelijke dreiging van lefevre. Dan liever nog niks zeggen over schuld. Waarom? omdat Dylan verantwoordelijk is voor de elleboog en zn lijn, maar de ronde van polen en UCI voor het parcours cq. de onveilige dranghekken en onveilige finish. Vooral de hekken lijken naar mijn mening sterk te hebben bijgedragen aan de aard van de verwonding. (vergelijk met de hekken van het cav-sagan duel).

    Nu schuld betonen betekend alle blaam krijgen ookal ligt een deel bij de organisatie.
    6 augustus 2020 13:07
    Als ik even had gelezen? Wat? Jouw aanname eerder in de reacties bedoel je? die had ik moeten omarmen?

    Zelf neem ik humaniteit en eerlijkheid als uitgangspunt, gehuichel en je verstoppen achter legaliteiten is altijd een zwaktebod.
    6 augustus 2020 13:09
    @sephiroth: het grootste deel van de blaam hoort ook bij Groenewegen te liggen. Met andere hekken en een ander parcours, was Jakobsen ook in het decor beland.
    6 augustus 2020 13:52
    hij is nog steeds eerlijk hoor, ehcter mag het wat completer.

    Ik ben pro eerlijkheid maar als ga ook wel nadenken over hoe ik mij uitdruk als iemand in ene met een rechtzaak dreigt.
    6 augustus 2020 14:39
    Klopt. Geen excuses, geen blijk van schuldinzicht. Schrijnend om te lezen eigenlijk.
    6 augustus 2020 15:25
    Groenewegen zal straf krijgen en -helaas voor hem- waarschijnlijk veel harder worden gestraft dan menig andere renner die dezelfde fratsen uithalen. De gevolgen zijn deze keer zo erg dat er vooral op basis van die gevolgen gestraft zal worden en dat zou zo jammer zijn.

    Niet jammer omdat hij geen straf verdient laat dat duidelijk zijn, maar wel jammer omdat er dan niks zal veranderen aan het sprintgedrag van de vele andere idioten in het peloton en aan de veiligheidseisen voor parcoursen.
6 augustus 2020 12:50
In de politiek betreuren ze vaak "de commotie die is ontstaan", maar niet de actie zelf. Het mag duidelijk zijn dat het Dylan niet gaat om de commotie, maar het lot van zijn collega's en de official.

Ik denk dat dit een prima reactie is van Groenewegen. En voor degenen die kritiek hebben: hoe zou je het zelf onder woorden brengen?

Ik wens Dylan veel sterkte en wijsheid toe voor de komende periode.
    6 augustus 2020 12:52
    hij zou "wat er gisteren gebeurd is" kunnen vervangen door "wat ik gisteren heb veroorzaakt". Klaar.
    6 augustus 2020 12:57
    Nee, dat kan niet. Alles wat ook maar enigszins juridisch gewicht kan krijgen, wordt gemodereerd.

    Dit soort berouw heb ik van andere spurtzondaars in het algemeen en Lefevere-boefjes in het bijzonder nooit gehoord.
    6 augustus 2020 13:20
    Juist maar leg dat die roeptoetende sensatie zoekers eens uit. De hypocrieten die waarschijnlijk smullen bij de meest bizarre en gevaarlijke finales die organisatoren tegenwoordig uittekenen. Of hun eigen favorietje t ook weleens hebben zien doen maar nu helemaal losgaan omdat het Groenewegen en of Jumbo Visma betreft. Enige nuance is ver te zoeken hier!
    6 augustus 2020 13:43
    Tuurlijk kan dat wel. als je ballen hebt bewandel je je eigen morele pad en laat je je niet door communicatiemedewerkers muilkorven.
    6 augustus 2020 13:50
    Als hij net als jij zomaar in z'n vrije tijd op een wielerforum onzin zat te posten, had hij dat best kunnen doen inderdaad.
    6 augustus 2020 14:41
    @Boehoe,
    Nu heb ik wel mijn twijfels over het morele pad van Groenewegen, maar in se volg ik je 100%.
6 augustus 2020 12:54
Natuurlijk is Dylan de oorzaak van de valpartij, maar de actie zelf is lang niet zo gemeen als die van Sagan vs Cav, en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

En als je die beelden ziet, zie je direct het verschil tussen deugdelijke hekken, en de hekken in Polen...
    6 augustus 2020 12:57
    En als Dylan keurig op zijn lijn was gebleven was er niets gebeurd, je kunt er van alles bij halen om de zaak voor Dylan te verzachten.
    6 augustus 2020 12:59
    US: zijn actie valt niet te verzachten. de afloop cq verwondingen bij renners wel.
    6 augustus 2020 13:15
    Lang niet zo gemeen...

    Je moet het nu ook niet minimaliseren he.
    Natuurlijk is het een split-second beslissing, en dan speelt zo'n eerdere vete tussen Groenewegen en Jakobsen/Deceuninck zeker mee om toch de deur toe te gooien.
    6 augustus 2020 13:50
    +1
    6 augustus 2020 13:54
    @Selmar Niet over de strekking, maar je voorbeeld klopt niet. ik zie regelmatig duwtjes in een sprint of aanloop naar een sprint die niet kunnen en met voorbedachte raden zijn. (Sagan kan er wat van) maar de bewuste actie van Sagan waar je het over hebt was vertekend door het lens effect. Cavendish was destijds niet in de buurt van de elleboog van Sagan (slechts bij het achterwiel ) en de helicopter beelden later toonden dat ook aan.

    Ik ben Het wel eens dat ik wel doordachtere kwade acties in sprints gezien heb dan deze: tot kopstoten aan toe. Ik geloof er niet in dat er in deze kwade opzet was, wel een gebrek aan inschattingsfout vermogen op dat moment.
    6 augustus 2020 13:59
    Ze zijn bijna identiek die ellebogen op centimeters van de afsluiting. Het verschil zit 'm erin dat Groenewegen daarvoor al veel van zijn lijn was afgeweken. Van Cav kon je nog zeggen dat hij in een gat probeerde te duiken dat er niet was en Sagan naar het midden te dwingen.
6 augustus 2020 12:56
Ik vind het een hele goede en nette reactie en ook gelukkig pas nadat de eerste emoties zijn gezakt. Wat overblijft is een neutrale, maar empathische/menselijke reactie. Verder kan hij waarschijnlijk niet gaan door de reactie van Lefevre, die een officiële aanklacht heeft ingediend tegen hem bij zowel de UCI, als de Poolse POLITIE!
    6 augustus 2020 13:07
    Maar dan is het geen reactie recht vanuit het hart, maar een reactie waarmee je 'er mee weg kan komen'.
    Ik geloof niet in een strafrechtelijke vervolging omdat dit binnen het ontoelaatbare van de specifieke sport ligt. Een rode kaart (tuchtstraf) is zeer op zijn plaats, meer niet.
    6 augustus 2020 13:18
    Hij kan wel verder gaan, maar mag mss niet. Wat mij betreft kan hij gerust zijn excuses aanbieden, al dan niet buiten de media. Mocht het een strafrechtelijke procedure worden waarbij de mate van schuld van Groenewegen moet worden bepaald, lijkt het overduidelijk dat hem zeker een bepaalde mate van schuld kan worden verweten. Ook al zou het parcours, de hekken, de organisatie etc ook schuld treffen. En uiteindelijk zal de mate van schade, materieel en immaterieel ook civiel bepaald moeten worden. Dan is de mate van verwijtbaarheid, toerekenbaarheid voor de aansprakelijkheid ook van belang. Excuses aan Fabio lijken me op z'n minst terecht. De beelden liegen niet. En excuses aanbieden betekent niet dat je alle schuld op je neemt. Als persoon en collega zou het hem iig sieren.
6 augustus 2020 12:56
Geplaatst vanuit Amsterdam. Gewoon door z'n management geschreven dus.
    6 augustus 2020 12:58
    Je snapt het verschil tussen plaatsen en schrijven?
    6 augustus 2020 13:01
    Inderdaad. Zelfs een 'sorry' kan er niet af ...
    6 augustus 2020 13:03
    Wie zegt dat hij niet terug is in Nederland. Speculeren weer dus.....
    6 augustus 2020 13:05
    Hij is toch uit koers gezet? Dan heeft hij mss direct vliegtuig genomen naar 020.
    6 augustus 2020 13:12
    Vanochtend om 08:47 landde een vliegtuig uit Katowice op Eindhoven Airport, dus hij zou nu thuis kunnen zijn, ja.
6 augustus 2020 12:58
Ik ben absoluut geen fan van Dylan, vind hem maar een arrogante kwal met een groot ego maar hij moet en zal gestraft worden.
Toch vind ik dat hij eigenlijk al de zwaarste straf heeft gekregen door de zware blessures van Jakobsen.
Dylan zal zijn hele leven ermee moeten leven dat dit (mede) zijn schuld was.
Vraag maar eens aan de verwanten van Dimitri De Fauw wat zo een geweten weegt op een mens.
Laten we nu vooral duimen dat Jakobsen een spoedig en mooi herstel kan maken als mens en later zien wat er als sporter nog mogelijk is.
    6 augustus 2020 13:16
    Zeker waar.
    Iedereen zou zich beter eerst focussen op Fabio, en achteraf kan het proces gevoerd worden.
6 augustus 2020 12:59
Typisch voor Groenewegen weer. Geen zelfreflectie en geen excuses.

Tuurlijk is het lastig op zo'n moment met een reactie te komen waar geen kritiek op komt. Maar het ontbreken van die twee zegt veel over de persoon Groenewegen.
    6 augustus 2020 13:02
    r525: zelfreflectie zal hij wel hebben hoor in dit geval, en anders wel van zn team.
    Je kan jammer genoeg niet alles uiten als mensen met een rechtzaak dreigen...
    6 augustus 2020 13:08
    Alles wat juridisch gezien gebruikt kan worden zullen ze afhouden, gezien de dreiging tot rechtzaak van superautist PatLef.
    6 augustus 2020 13:08
    Hoezo zou dat niet kunnen?
    Fouten maken kan gebeuren, en kan ik absoluut iemand vergeven.
    Maar vervolgens geen verantwoordelijkheid willen nemen reken ik iemand veel zwaarder aan. Hij zou dus niet bang moeten zijn voor een rechtzaak, of hij (extra) gestraft moet worden zal de rechter uitmaken. Uit angst voor een rechtzaak sommige dingen al niet zeggen vind ik totaal fout. Zeker als dat over excuses gaat.
    6 augustus 2020 13:12
    Ja, want hij moet zich uiteraard verantwoorden tegenover ons. Hou op man, laat het hem even zelf oplossen met justitie, ploegen, renners, etc. Ipv dat hij precies de juiste reactie, die r525 op wielerflits gewild zou hebben, geeft.
    6 augustus 2020 13:22
    @martini
    ik vraag niet om 'precies de juiste reactie'. En al helemaal niet voor mijzelf.
    Ik vind het gewoon veel zeggen dat Groenewegen op geen enkele manier enige vorm van excuses of schuld vermeld.
    6 augustus 2020 13:24
    Typisch! Jij kent hem heel goed in persoon begrijp Ik? Of heeft hij dit al veel vaker gedaan? Wanneer was dat dan precies?
    6 augustus 2020 13:27
    Omdat PatLef een proces tegen hem wil aanspannen. Daarom kan dat nu niet. Ken je het gezegde 'alles wat je zegt kan tegen je worden gebruikt'?
6 augustus 2020 12:59
Netjes Dylan, meer kun je nu niet doen..
    6 augustus 2020 13:55
    Sorry, we hebben geen behoefte aan foto's van jou op dit moment.
6 augustus 2020 13:00
Ook voor Dylan is het natuurlijk verschrikkelijk, en ik heb ergens ook zeker wel met hem te doen. Ik hoop dat hij er als mens overheen kan komen, en het allemaal een plekje kan geven. Hopelijk vooral doordat de uiteindelijke gevolgen nog mee gaan vallen.

Als topsporter hoef ik er even totaal niets van te hebben, en mogelijk nooit meer. Het is één van de smerigste sprints die ik ooit gezien heb, en ik denk dat ik het maar moeilijk kan verkroppen als Groenewegen over een paar maanden zijn handjes weer in de lucht kan steken als Jakobsen er niet op niveau meer bij zou kunnen zijn.
    6 augustus 2020 13:25
    Smerigste of meest heftige gevolgen? Groot verschil namelijk.
    6 augustus 2020 14:36
    Ik vond het al één van de smerigste sprints die ik gezien heb voordat de precieze gevolgen bekend waren. Dat zal mogelijk deels ook wel ingegeven zijn door de heftige beelden waarbij Jakobsen over de boarding klapt.

    Maar ik vind de combinatie van het sluiten van de deur + het meervoudig gebruiken van de elleboog + het gevoel dat hij gewoon absoluut ziet en voelt dat de opkomende Jakobsen veel sneller is dan hij het inderdaad tot één van de meest nare sprintacties ooit maken.

    Dat het ook een van de herfstigste is qua gevolgen staat daar los van. En daaraan is Groenewegen niet alleen schuldig. Maar ook de organisatie door de hekken + parcours. En de pech dat Jakobsen ook nog zijn helm verliest tijdens de val.
6 augustus 2020 13:01
Gooi de bak met shit maar uit over deze jongen. Schuld of geen schuld doet er even niet toe nu het herstel van Fabio staat nu op de eerste plaats. Ik begrijp alle negatieve reacties op WF niet, toen Dylan won was hij iedereens vriendje en nu wordt hij verguist. Roem is vergankelijk en van korte duur.
    6 augustus 2020 13:12
    "toen Dylan won was hij iedereens vriendje en nu wordt hij verguist"

    Wat een rare redenatie. Dat is een goedpraat redenatie. Altijd achter je idool blijven staan (ongeacht wat), of altijd je vijand verafschuwen (ongeacht wat), dat zou bekrompen zijn. Kritiek vorige Tour (matig presteren na een val) daar kan je zeker je bedenkingen bij hebben, maar de 'sore loser' gefrustreerde actie van gisteren verdient niets anders dan kritiek.
6 augustus 2020 13:01
Niet reageren is zwak dus dit is gewoon top van Dylan al vind ik dat die eigenlijk niks nuttigs zegt geen excuses geen ‘zelfveroorzaakte’ iets nee geen beste reactie
6 augustus 2020 13:02
Hoe er in de nabije toekomst tegen Groenewegen aangekeken zal worden, zal mede afhankelijk zijn hoe oprecht zijn medeleven zal overkomen en in hoeverre hij bereid is het boetekleed aan te trekken.
Groenewegen is zwaar de fout in gegaan gisteren maar aangenomen mag worden dat dit vreselijk aan hem zal knagen. Ook hij zal door een diep dal gaan, daar hoef je gezien wat hij heeft gedaan geen medelijden mee te hebben, maar hem verwijzen naar de brandstapel is overdreven. Het is te hopen dat hij er lering uit trekt.
6 augustus 2020 13:02
Los van die klacht kan hij zich toch gewoon excuseren? Daarmee beken je geen "schuld" maar erken je wel gewoon dat er iemand door jouw toedoen voor z'n leven vecht.
Een gemiste kans
    6 augustus 2020 13:03
    niet qua recht en politie, hoe stom dit ook is.
    6 augustus 2020 13:28
    Excuses aanbieden is schuld bekennen! En dat is nu gevaarlijk met Lefevre op oorlogspad.
    6 augustus 2020 13:30
    Doet dat er dan toe? Maak je je meer zorgen over de lengte van de schorsing dan over de juiste menselijke reactie na deze door jou veroorzaakte val?
    Die klacht bij de politie is gewoon lachwekkend, dat weet iedereen. Bij de UCI zal er een straf bepaald worden maar daar zal hij toch nooit pleiten dat hij niks verkeerd deed? Hij kan de omstandigheden inroepen die van de val een vreselijke val maken (snelheid, afsluiting) of als hij heel stoutmoedig is zelfs zeggen dat hij Jakobsen niet zag komen, maar hij kan toch nooit ontkennen dat hij van z'n lijn afwijkt en daarom een ander ten val brengt.
    Vandaar. Gemiste kans om via spijt en bezinning een latere terugkeer in het peloton te vergemakkelijken...
    6 augustus 2020 14:02
    Schorsing? Lefevre doet aangifte bij de politie. Dit kan in theorie over gevangenisstraf gaan. Dan kunnen wij hier vanachter ons toetsenbordje wel makkelijk roepen dat hij sorry moet zeggen, maar ik snap heel goed dat hij daar nog even mee wacht tot er meer duidelijk is.
    6 augustus 2020 14:11
    Verder Lefevre afschilderen als een seniele gek maar nu wel schrik dat de politie naar hem gaat luisteren? Dit maakt toch geen kans...
    En dan nog, wat zou hij zeggen. "Ik was daar niet" "Niets mee te maken" "Ik fietste gewoon rechtdoor" ? Ook dan is er toch geen twijfel dat hij door zijn toedoen gevallen is.
6 augustus 2020 13:10
Ik vind het goed dat Dylan nu al met een statement komt, en deze lijkt ook recht uit zijn hart te komen. De jongens kennen elkaar natuurlijk gewoon vrij goed en zijn absoluut geen aartsvijanden of wat dan ook, dus dit is echt voor iedereen een vreselijke situatie. En dan kan je nog geeneens je excuses aanbieden omdat er een hypocriete Belgische ploegleider met een rechtszaak dreigt.
6 augustus 2020 13:14
Dylan weet zelf ook wel dat hij schuld heeft aan de valpartij en de ernstige gevolgen bij Fabio.
Niemand doet dit met het idee om iemand te kwetsen, en ik blijf erbij, met "normale" dranghekken zijn de gevolgen minder erg.

Lefevre, "the Godfather" in de wielersport reageert ook op die mafia manier die hem eigen is.
Een moordpoging, really ?
6 augustus 2020 13:20
De woorden die hij gebruikt zijn afgewogen en opgesteld door advocaten.
Er staat veel op het doel voor Jumbo als bedrijf en Dylan is een medewerker die op de loonlijst staat bij Jumbo of aan verwant bedrijf en kan niet zeggen wat hij, wellicht, graag zou willen schrijven.
Hou daar svp rekening mee als je commentaar geeft.....
    6 augustus 2020 13:52
    +1
    7 augustus 2020 00:52
    Hij is dus een lafaard die vooral zijn eigen hachje wilt redden.

    Geen enkel spijtbesef heeft ie.
6 augustus 2020 13:21
Er wordt wel erg gemakkelijk geoordeeld over zijn reactie. De professionals die wel eventjes uitleggen wat de juiste reactie was geweest, melden zich massaal aan het front. Ik weet niet wie van jullie al eens in een soortgelijke uitzichtloze situatie terecht is gekomen als DG nu in zit. Een situatie waarin je alleen nog maar kunt verliezen, waarin je vanuit het niets de meest uitgekotste persoon op aarde bent, en waarin je elke seconde de hele hemel smeekt om degenen die je (lichamelijk) schade hebt aangericht weer beter te maken. Probeer op zo'n moment dat je hart, ziel, eigenlijk elke vezel in je lijf en geest, het begeven heeft maar eens de juiste woorden te vinden. Naar ik vrees zijn die woorden er niet. En juist omdat ze er niet zijn, kun je maar beter heel eerlijk wezen: "Ik kan geen woorden vinden..."

Het gevaar in een situatie als deze is dat de schuldige altijd de neiging heeft in een donker hoekje weg te kruipen, ver uit het zicht van de grote rechtbank die wij mensen samen vormen. Maar de maatschappij neemt daar nooit genoegen mee, want vluchtgedrag staat synoniem aan het summum van lafheid. Ze zullen je blijven herinneren aan wat je hebt aangericht. Het beste is voor een tegeneffect te zorgen. Dat DG zich liefst vandaag nog gaat inzetten voor bijvoorbeeld verkeersslachtoffers en dit de rest van het jaar blijft doen zonder ook maar 1 keer te koersen. Een tijdlang weg uit de wereld van het winnen en terug naar die van het helpen. Pas dan besef je dat je zelf nog leeft. En als bij ons het besef er is dat hij ook een hele zak met goodwill met zich meedraagt, kan hij zijn fiets weer van de wilgen halen. Het gaat zijn tijd nodig hebben. Maar dat is met alles in het leven.
6 augustus 2020 13:25
Ik denk dat dit een goede reactie is. Ik snap dat je niet volledig schuld gaat bekennen als de emotie nog zo hoog is. Het is eigenlijk te vergelijken als je iemand zwaar aanrijdt, terwijl je dronken in de auto zit. Je bent er kapot van, je voelt je schuldig, je hebt het nooit zo gewild, maar het is en blijft wel jouw schuld en de consequentie van jouw daden

Reacties zijn gesloten.