Dylan Groenewegen doet zijn petje af voor Jakobsen: “Het is hem enorm gegund”

woensdag 21 juli 2021 om 18:57
Video

Dylan Groenewegen heeft letterlijk zijn petje afgenomen voor Fabio Jakobsen na diens dagzege in de Tour de Wallonie. De snelle man van Jumbo-Visma zag hoe zijn landgenoot voor de eerste keer sinds hun veelbesproken sprint in de Ronde van Polen wist te winnen.

“Als ik dan zelf niet win, is het Fabio enorm gegund. Het is voor ons beiden een rottijd geweest, maar voor Fabio nog veel meer. Het is dan wel een tegenstander – en gelukkig zijn we weer tegenstanders – maar dan is het wel een tegenstander die ik het enorm gun”, zei Groenewegen voor de camera van WielerFlits.

“Ik denk ook dat we elkaar beter maken. Het is gewoon geen leuke periode geweest, zeker voor Fabio niet. Dat hij nu weer wint, daar kunnen we alleen maar veel bewondering en respect voor hebben. En ons petje voor afzetten, dus dat doe ik bij deze ook”, aldus de Nederlander, die dan de daad bij het woord voegde.

Laatste puzzelstukjes
Zelf kwam Groenewegen in de tweede etappe van de Tour de Wallonie niet echt aan sprinten toe. “Daar baal ik wel van. We moeten gewoon weer kijken hoe we het de volgende keer beter kunnen doen, en beter in positie komen. Dan zijn de benen echt wel weer goed, dat zagen we gisteren. Soms hangt het gewoon van de laatste puzzelstukjes af.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

13 Reacties

klootje kriekeljon 21 juli 2021 om 19:10

Moet voor hem ook een hele grote opluchting zijn.

DeGroteMolen 21 juli 2021 om 19:24

Voor iedereen denk ik.

jv88 21 juli 2021 om 19:30

Goede reactie. Denk ook oprecht dat hij opgelucht is dat Fabio weer kan winnen!

tvm 21 juli 2021 om 19:59

Vandaag is een grotere overwinning voor Dylan dan gister.

WoutMathieu 21 juli 2021 om 23:31

Dat positioneren van Dylan gaat vaak fout, heel vaak …

Idske 21 juli 2021 om 23:45

Niet zo naief. Liet het gewoon begaan. Gister hij nu Fabio.

re-cycle 22 juli 2021 om 05:34

Deze overwinning zal door Dylan en diens verzekeraars zeker gevierd worden

Tomasz 22 juli 2021 om 07:02

Haha zo had ik er nog niet over nagedacht maar je hebt wel gelijk.

Aart van Woud 22 juli 2021 om 07:52

Gewoon een hele zure reactie.

Bazzz 22 juli 2021 om 10:00

Een hele realistische reactie.

Groenewegen zal heel blij voor Jakobsen, maar nog blijer voor zichzelf.

Aart van Woud 22 juli 2021 om 10:28

Dat is natuurlijk een pure invulling van jou.

Daarnaast: kun je niet blij zijn voor een ander en tegelijk opgelucht? Het een sluit namelijk het ander niet uit.

Dit is uitgaan van het slechte in een persoon.

monsieur soixante pourcent 22 juli 2021 om 11:36

Zelfverdediging en dus zelfbehoud lijkt mij eerder een oerinstinct dan een slechte eigenschap.

Blij zijn voor een concurrent is dat veel minder.

Nature vs nurture :-)

Marik 22 juli 2021 om 10:33

Mooi om te zien dat Dylan steeds laat zien een groot empathisch vermogen te hebben. Zo zie Je maar weer, je kunt een grote fout maken en toch een edelmoedig mens zijn.