Dumoulin rijdt Luik-Bastenaken-Luik in dienst van Barguil
Foto: Sirotti
maandag 17 april 2017 om 18:05

Dumoulin rijdt Luik-Bastenaken-Luik in dienst van Barguil

Sunweb zal in de Waalse klassiekers alles op hun Franse kopman Warren Barguil zetten. Tom Dumoulin, zondag aan de start van Luik-Bastenaken-Luik, gaat dus niet voor zijn eigen kans.

“Vorig jaar was Warren Barguil de eerste renner in de geschiedenis van onze ploeg die de top-10 haalde in Luik-Bastenaken-Luik en dat willen we dit jaar graag evenaren”, zegt ploegleider Aike Visbeek. “Tom Dumoulin en Michael Matthews zullen allebei in dienst van hem rijden.”

Ook in de Waalse Pijl wil de Duitse formatie graag met Barguil scoren. Vorig jaar eindigde de Fransman als negende op de Muur van Hoei en als zesde in Ans.

Selectie Sunweb voor Waalse Pijl
flag-fr Warren Barguil
flag-de Johannes Fröhlinger
flag-de Simon Geschke
flag-nl Lennard Hofstede
flag-nl Wilco Kelderman
flag-no Sindre Skøstad Lunke
flag-au Michael Matthews
flag-at Georg Preidler

Selectie Sunweb voor Luik-Bastenaken-Luik
flag-fr Warren Barguil
flag-nl Tom Dumoulin
flag-de Simon Geschke
flag-nl Lennard Hofstede
flag-no Sindre Skøstad Lunke
flag-au Michael Matthews
flag-nl Sam Oomen
flag-nl Albert Timmer

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een interview met Tom Dumoulin over zijn band met het gravelen. Nu hij gestopt is als prof, doet hij veel andere dingen. In 2025 gaat hij voor het eerst Unbound Gravel rijden en wij gingen op pad met Dumoulin en Adne Koster om te praten over hun liefde voor de fiets, de koers, en hun voorbereiding op Unbound. Pre-order jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
56 Reacties
18-04-2017 13:41
Pol, of de vervoerskosten zijn gewoon hoog. Daarnaast mag de televaag die analyse nog eens maken aan het einde van het seizoen, want voor quickstep zijn de eendagskoersen belangrijk terwijl NL toppers vaak voorbereiden voor rondes van 3 weken.

http://www.procyclingstats.com/statistics.php?code=most-racedays-per-season mag je opzoek naar onze renners en die van Quickstep :)

als je http://www.procyclingstats.com/seasonstats.php?code=seasonstats-teams-most-days-of-racing&year=2016 kijkt dan heeft qs idd 25 dagen meer, maar er zijn ook jaren dat Rabo/Belkin/TLJ meer had. Hangt ook af van hoeveel renners je hebt natuurlijk.
18-04-2017 13:54
@sepiroth
Dat zijn gegevens die uiteindelijk weinig zeggen. Vaak zijn ploegen verplicht om aan de start te staan. De discussie hier gaat over de kopmannen. Wat doen zij? Is het voordeliger om een lange stage te hebben? Kan het kwaad dat je een stage onderbreekt voor een eendagswedstrijd? Met welke ingesteldheid moet je aan die wedstrijd starten? Bereid je je er speciaal op voor? Als gewone wielervolger zijn die vragen niet te beantwoorden. Het is aan de ploegleiding en de renners zelf om schemas op te stellen om iedere renner in topvorm aan zijn hoofddoel te laten starten.
18-04-2017 14:30
@Sephiroth
Normaal gesproken had Gilbert ook aan de start gestaan van de Giro,als hij niet gevallen was.
En gewoon het hele voorjaar gekoerst.En nog veel gewonnen ook.Trainen doe op met koersen zeggen de grote coureurs die alles gewonnen hebben.
18-04-2017 14:39
@Sephiroth
Wat is er nu belangrijker drie grote klassiekers winnen, of eventueel een 5e plaats in een grote ronde ??????
18-04-2017 14:45
Met hoogtestages en andersoortige trainingen win je nou eenmaal geen koersen. Wedstrijdhardheid heb je nodig.
18-04-2017 14:50
Valverde doet waarschijnlijk niet aan hoogtestages en wint daardoor op alle vlaktes maar de wetenschap heeft waarschijnlijk geen boodschap aan hem, brengt niks op.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine