Tom Dumoulin kijkt uit naar Giro: “Hopelijk wordt dit mijn periode”

donderdag 9 mei 2019 om 17:40

Tom Dumoulin schreef twee seizoenen geleden geschiedenis door als eerste Nederlander de Giro d’Italia te winnen. De kopman van Team Sunweb hoopt dit jaar voor een tweede keer La Corsa Rosa te winnen. “Hopelijk wordt dit mijn periode”, zo vertelt hij voor de camera van WielerFlits.

Dumoulin heeft dit seizoen – in tegenstelling tot een rivaal als Primož Roglič – nog niet gewonnen. Maar zorgen maakt de Limburger zich allerminst. “Het is altijd lekker als je alles wint, maar het is nog nooit gelukt in het voorjaar. Misschien is dat wel niet mijn periode. Hopelijk kan ik het omdraaien.”

Tot slot: gaan de toppers nu wel of niet van fiets wisselen onderaan de voet van de San Luca? Dumoulin doet er alvast geheimzinnig over. “Dat ga ik je niet vertellen”, zo laat hij lachend weten.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

Ruben_ 9 mei 2019 om 18:02

Tijdrit is te kort om te wisselen, denk niet dat je de 10/20 seconden die je daar mee kwijt bent terug wint op de klim

Marcel1112 9 mei 2019 om 18:10

Zo, Tom ziet er lekker ontspannen uit. Hij voelt zich zo te zien zeer goed. Zet hem op Tom, en versla die irritante Yates en het ijskonijn Roglic!

krypton 9 mei 2019 om 18:30

Dumoulin wisselde in Bergen ook niet van fiets in zo’n situatie dus dat zal in deze korte tijdrit al helemaal niet gebeuren.

bartje 9 mei 2019 om 18:32

@Ruben. De draai waar je de beklimming opdraait is is bijkans 180 graden. Dan sta al zo’n beetje stil. Tijdrit fiets weggooien en een al dan niet iets aangepaste normale fiets is echt wel een optie. Het is nog wel 2 kilometer echt flink klimmen, volgens mij maak je die 10 seconden meer dan goed.l

boenk 10 mei 2019 om 05:01

Je gaat meer dan 10 seconden verliezen, ook al moet je voor die bocht afremmen tot 12 km/u. Echt tot stilstand komen, afstappen, fiets weg, op de fiets, terug vertrekken…

Om nog te zwijgen over terug in het ritme komen, het feit dat er iets kan mislopen…

dikkechaap 9 mei 2019 om 19:02

Hoe maak je die 10 seconden goed dan? Iemand een idee hoeveel zwaarder de tijdritfiets van Cervelo is tov de wegfiets?

yo-eddy 9 mei 2019 om 19:57

Dumoulin heeft al vaak aangegeven dat hij prima kan klimmen op zijn tijdrit fiets

madeinstars 9 mei 2019 om 20:23

Dumoulin verloor in Bergen op een iets langere klim maar 5 seconden op z’n tijdritfiets ten opzichte van Roglic, die wel van fiets wisselde, en was veel sneller dan alle anderen. Kan me niet voorstellen dat ‘ie gaat wisselen, zeker omdat hij altijd aangeeft heel comfortabel te zitten en goed te klimmen op zijn tijdritfiets.

josi 9 mei 2019 om 20:25

@ dikkechaap, Weet ik niet, maar ik zag Thomas De Gendt net zeggen dat zijn tijdritfiets dik 200 gram zwaarder dan zijn wegfiets, dus wellicht dat het iets vergelijkbaars zal zijn.

vluggejapie 9 mei 2019 om 20:54

Hopen doe je op het toilet. Of…