Demi Vollering zet zich met Strava-club in om beweging en mentaal-welzijn te stimuleren
De Tour de France Femmes 2025 nadert zijn apotheose, met Demi Vollering nog altijd op koers voor de eindzege. De 28-jarige renster van FDJ-SUEZ is uitgegroeid tot een uithangbord van het vrouwenwielrennen. Ze wil die status gebruiken om meer aandacht te genereren voor onderwerpen die zij belangrijk vindt, waaronder bewegen en mentaal-welzijn. Onlangs richtte ze daar een speciale Strava-club voor op. Zaterdag is het eerste event.
De club heet Move to Dream. Vollering wil daarmee meer mensen aanmoedigen om te bewegen, zodat ze zichzelf beter gaan voelen. “Ik geloof echt dat alles begint met een droom. En dat dromen begint met bewegen!”, vertelt Vollering. “Wanneer we bewegen – rennen, fietsen, wandelen, ademen – geven we onze geest de ruimte. We schudden de ruis van ons af. We voelen ons sterk, levendig en geïnspireerd. Move to Dream gaat over elkaar aanmoedigen, naar buiten gaan, ons lichaam bewegen en onze geest openen voor eindeloze mogelijkheden.”
Volgens de voormalig Nederlands kampioene moet je bewegen om helder te kunnen denken. Zelf is Vollering een fervent liefhebber van de buitenlucht en haalde ze na haar ritzege in de Vuelta a España aan waarom mentaal-welzijn zo belangrijk voor haar is. Ze hoopt dat veel mensen aanhaken bij haar nieuw opgerichte club, iedereen is volgens haar welkom. Vollering wil dat het initiatief uitgroeit tot een levendige community die mensen verbindt middels fysieke activiteit, met de nadruk op mentaal-welzijn en groot dromen. De club heeft intussen ruim 4000 leden en zaterdag vindt het eerste event plaats.

Vollering ligt in de Tour Femmes op koers om mee te strijden voor een tweede eindzege – foto: Cor Vos
“Wat begon als een kijkje achter de schermen van mijn persoonlijke levensstijl en de routines die ik volg om mijn conditie en mentale gezondheid te ondersteunen, zal hopelijk uitgroeien tot een bredere gemeenschap van mensen die bewegen en dromen, verenigd door een simpele waarheid: Beweeg. Droom. Herhaal. Met dit initiatief wil ik een ruimte creëren waar mensen samen kunnen komen, elkaar kunnen inspireren en een sterker, helderder en energieker leven kunnen opbouwen – door consistente gewoontes zoals buiten bewegen, sporten, gezond eten, herstellen en emotioneel evenwicht vinden”, aldus Vollering.
Kinderen inspireren
In de zomereditie van RIDE Magazine staat een uitgebreid interview met Vollering en haar partner Jan de Voogd, waarin ze exclusief vertellen over hun businesscase. Daarin staat dromen ook centraal. “Op sportief vlak heb ik een hele hoop dromen, dat zal altijd het allerbelangrijkste zijn, het topje van de ijsberg. En daaromheen wil ik graag een platform bouwen, waarmee ik echt iets kan teruggeven aan de maatschappij”, vertelt ze in RIDE. “Een foundation opzetten zou ik ook heel graag willen. Graag zou ik mentale gezondheid, buiten zijn, sport, bewegen en jonge kinderen samen willen brengen in een foundation.”
Dat past bij het merk Demi Vollering en haar slogan It all starts with dreaming. “Naar buiten gaan en bewegen zijn vaak het ontstaan van een droom. In mijn leven is dat zo belangrijk geweest. Ik was niet iemand die echt heel graag naar school ging. Mijn uitlaatklep begon zodra de schoolbel ging: zo snel mogelijk naar huis, oude kloffie aantrekken en dan hutten bouwen, slootje springen, buiten zijn. […] Dat is waaraan ik kinderen wil herinneren: ga naar buiten, sport en beweeg. Dat verbetert je fysieke en mentale gezondheid. Mensen hebben altijd doelen en dromen nodig om een mooi bestaansleven op te bouwen. Dat geluk wil ik kinderen graag bieden door als merk mijn verhaal te vertellen.”
(Advertorial)

Reacties zijn gesloten.