Demi Vollering vertrekt na dit seizoen bij SD Worx-Protime
foto: Cor Vos
woensdag 27 maart 2024 om 15:01

Demi Vollering vertrekt na dit seizoen bij SD Worx-Protime

Update Demi Vollering gaat SD Worx-Protime verlaten aan het einde van 2024. Dat heeft ploegleider Danny Stam aan GCN bevestigd voorafgaand aan Dwars door Vlaanderen. “Dat is zeker, het is een kwestie budget”, erkent hij.

SD Worx-Protime verlengde onlangs het contract met wereldkampioene Lotte Kopecky en daarna hintten mensen rondom de beste vrouwenploeg ter wereld al op een vertrek van Tour de France Femmes-winnares Vollering.

“Iedereen weet dat Lotte Kopecky heeft bijgetekend tot 2028 en we hebben geprobeerd om de ploeg bij elkaar te houden, maar wat betreft Demi gaat ons dat niet lukken”, aldus Stam. “Je moet als ploeg keuzes maken en op een gegeven moment kan iets of iemand weggaan. Maar ik denk dat het duidelijk is dat we niet twee rensters van dat niveau in ons team kunnen behouden.”

In de wandelgangen ging al het gerucht rond dat UAE Team ADQ, de vrouwenploeg van UAE Emirates, met een jaarsalaris van een miljoen euro Demi Vollering zou willen lokken. De 27-jarige Vollering rijdt sinds 2021 voor SD Worx, nadat ze de jaren daarvoor haar eerste profkilometers maakte bij Parkhotel Valkenburg.

Update 15.47 uur
In een statement op sociale media reageert Erwin Janssen, teammanager van SD Worx-Protime, op het nieuws dat Danny Stam heeft gemeld. “We hebben Demi een genereus aanbod gedaan en aangegeven dat hierop gereageerd kon worden voor een bepaalde datum. Het management van Vollering heeft hier niet op gereageerd”, aldus Janssen.

“Daarom gaan wij ervan uit dat Vollering de ploeg zal verlaten aan het eind van het jaar. Maar de de berichten dat we recent met Demi of haar management hierover hebben gesproken, is niet waar.”


(Advertorial)

Demi Vollering en Polestar bundelen de krachten. Als topsporter staat Demi voor focus, balans en duurzame prestaties, net als Polestar. Samen laten ze zien dat performance en verantwoordelijkheid perfect samenkomen. Schrijf je in en ontvang persoonlijke berichten van Demi en een tot nu toe onverteld verhaal. Over haar weg naar de top, haar keuzes buiten de koers en haar visie op vooruitgang die verder gaat dan snelheid alleen. Ook deelt ze waarom de Polestar 3 haar inspireert in vorm, functie en filosofie.
RIDE Magazine
22 Reacties
27-03-2024 15:17
Niet onlogisch en goed voor het vrouwenvielrennen.

Wel een enorme verzwakking natuurlijk, tussen Wiebes en Kopecky is er meer overlap. Zou me niks verbazen als Reusser ook weggaat.
    27-03-2024 15:22
    Voor het aantal overwinningen in eendaagse koersen hoeft het niet super veel uit te maken, en niet iedere ploeg moet perse meedoen voor eindwinst in de grote ronden.
    27-03-2024 15:32
    Wiebes wil ook winnen …die gaat echt niet mee als waterdrager…en de sprint van Wiebes is beter dan die van Kopecky.
    27-03-2024 23:18
    Het gerucht gaat dat Reusser al getekend heeft bij Movistar.
27-03-2024 15:24
Mijn gevoel is dat Reusser gaat eindigen waar Demi ook heen gaat.
    27-03-2024 15:29
    Ik vraag me ook af wat dit gaat betekenen voor vd Breggen aangezien Vollering toch haar protégé is.
27-03-2024 17:20
Mooi dan krijgt kopecky in ieder geval geen grote ronde cadeau.
    27-03-2024 20:17
    Verwacht dat Vollering bergop haar nog steeds de baas zal zijn.

    Zal me alleen benieuwen hoe ze gaan doen dit jaar in wedstrijden waar ze elkaar grootste concurrent zijn, zoals RvV.
27-03-2024 15:17
Echt jammer….het blijft mijn favoriet waar zij ook heen gaat….en hadden beter haar een nieuw contract kunnen geven….dat is mijn mening.
    27-03-2024 15:20
    Belgische hoofdsponsor zal er m.i. ook mee te maken hebben.
    27-03-2024 15:40
    Als dat gerucht van dat miljoen van UAE ook maar half waar is, dan is het natuurlijk nooit hun keuze geweest.

    Maar theoretisch zou het inderdaad beter zijn om Wiebes en Vollering te behouden, omdat die wel iets voor elkaar kunnen betekenen, maar niet in elkaars vaarwater zitten qua hoofddoelen.
    27-03-2024 15:53
    Volgens mij is dit helemaal niet jammer en alleen maar goed voor de sport. Momenteel is het bijna allen SD workx met af en toe wat van de Trek ploeg. Hier krijg je alleen maar een mooiere koers van.
    27-03-2024 15:53
    Mooi zo eindelijk die ploeg uitelkaar krijgen we wat meer strijd want zo is het niks met de vrouwen koersen
    27-03-2024 16:23
    Zou het ook niet veel gemakkelijker zijn om Lotte een nieuw (beter) contract te geven dan Demi, dat gaat een pak betaalbaarder zijn geweest denk ik. Als UEA zwaait met een cheque van een miljoen, dat is voor een vrouwenploeg wel héél veel geld als je weet dat in 2023 het budget van SD vier miljoen was (als ik het juist heb).
    Hoe kun je dit in godsnaam jammer vinden? Vind jij het leuk als alle beste renners in 1 ploeg zitten? Heb je een hekel aan wielrennen?
    27-03-2024 17:56
    Kennie, die cheque van 1 miljoen is natuurlijk belachelijk.

    Effe kort door de bocht;
    Hoeveel renners bij de mannen verdienen 1mm p.jaar? En hoeveel beter zijn die...
    Of diegen die een half mm verdienen?
    In veel sporten zal en moet de vrouwensport gelijk behandeld worden of vindt men dat beloning gelijk moet zijn. Hoeveel kijkers trekt de mannen sport tov de vrouwensport?
    En waarom is er dat zeer grote verschil bij oa voetbal en wielrennen? Juist ja, omdat de mannen sport van een veel hoger niveau is. Spectaculairder etc.
27-03-2024 15:22
Ze hebben echt een prachtige foto gekozen bij GCN bij het bericht alsof Demi de ploeg de rug toekeert in haar helgele tenue.
27-03-2024 15:31
Misschien blijft ze wel op Specialized rijden in 2025
27-03-2024 15:10
Was al maanden overduidelijk.
27-03-2024 15:38
Ik zou het wel weten :)
28-03-2024 07:00
Geloof er vrij weinig van. Volgens mij een moeilijke tante die Vollering. Als NLse ploeg kies je normaal gesproken altijd voor Vollering boven Kopecky.
    28-03-2024 19:29
    Vollering moeilijk? :') Dat valt wel mee denk ik.
    Als ze verstandig is heeft ze zich hier sowieso niet mee bemoeid. Daar heeft ze een manager voor toch?
    Niemand is hier rouwig om, kopecky en vollering in 1 ploeg was slecht voor de sport.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine