Deceuninck-Quick-Step ziet nu ook Mattia Cattaneo uitvallen

woensdag 19 augustus 2020 om 09:43
Deceuninck-Quick-Step ziet nu ook Mattia Cattaneo uitvallen

© Cor Vos

Na Fabio Jakobsen, Yves Lampaert en Remco Evenepoel zag Deceuninck-Quick-Step gisteren ook Mattia Cattaneo uitvallen. De 29-jarige Italiaan kwam ten van in de Giro dell’Emilia en staat voor en rustperiode van zes tot acht weken.

Cattaneo was in de aanval in de laatste 35 kilometer van de Giro dell’ Emilia en kwam toen in een afdaling ten val. De Italiaan gaf op en werd naar het ziekenhuis van Bologna afgevoerd. Daar werd een – stabiele – breuk aan de zogenaamde D12-wervel vastgesteld. De blessure vereist geen operatie, maar Cattaneo staat wel voor een rustperiode van zes tot acht weken.

“Ik ken de afdaling, want ik heb deze koers vaker gedaan”, reageerde de renner van Deceuninck-Quick-Step.  “Helaas raakte ik met mijn voorwiel een kleine steen in het midden van de weg. Ik probeerde me nog recht te houden, maar dat lukte niet. Ik viel hard tegen de vangrail. Dit is een grote tegenslag, want ik voelde dat de conditie op punt stond en ik kon met vertrouwen de komende koersen aanvatten.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Arema Pro Cycling Team 19 augustus 2020 om 10:04

Is die kleine steen al aangeklaagd door Lefevere?

boenk 19 augustus 2020 om 10:11

Ja, compleet vergelijkbaar.

Chasse_patate 19 augustus 2020 om 10:57

Ik moest lachen!

Miko1983 19 augustus 2020 om 10:10

Het is wel kommer en kwel bij Mapei zeg, hoeveel pech kun je hebben.

Arema Pro Cycling Team 19 augustus 2020 om 11:43

Mapei? Leef jij nog in de Museeuw tijd?

Miko1983 19 augustus 2020 om 11:49

Andrea Tafi :)

David 19 augustus 2020 om 10:18

Telkens ook de belangrijke die uitvallen. Veel sterkte mannen!
Langs andere kant ook zonder hun eindigt qst gisteren 1 en 2 en 5 lol

Chasse_patate 19 augustus 2020 om 10:59

QS wint maar weinig grote koersen

Peetvader 19 augustus 2020 om 11:10

Zucht…

Vorig jaar 35 overwinningen op World Tour niveau, waaronder Omloop, Strade, Milaan San Remo, E3, Parijs-Roubaix, Waalse Pijl, Classica San Sebastian, HEW Cyclassics…

In totaal 10 van de 21 1.UWT wedstrijden op de kalender. Dit is toch het hoogste niveau eendagswedstrijden, niet?

David 19 augustus 2020 om 11:15

Lol patat elk jaar winnen ze de meeste W T wedstrijden wat wil je meer Hahaha ze blijven gewoon heersen en binnen paar jaar domineren ze de grote rondes ook dus ja altijd maar zever en negatieve commentaar bij jou

appiett 19 augustus 2020 om 12:10

Eehm David, bij de vorige renners begrijp ik deze opmerking prima.
Maar bij Mattia Cattaneo..?

En verder snap ik dat gebash heen en weer (tussen Quickstep en Jumbo Visma) niet zo, beide gewoon goede ploegen.

(Ooh bij mij staat de heer Patrick Lefevere ,als persoon, op dezelfde hoogte als Donald Trump, maar vind ik de eerste dan weer wel een verdraaid goede manager. Weet al jaren lang goede sponsors en renners aan te trekken, dat valt toch haast niet te ontkennen)

David 19 augustus 2020 om 12:27

Idd appiet sloeg niet zo zeer op catt maar je snapte mijn punt wel.

Verder is die vergelijking en ruzies over jumbo en qst gewoon flauw en niet nodig. Heb daar zelf ook niets van gezegd.

Ik heb het wel voor lefevre hij is id enige die wa durft zeggen over uci ook meeste ploegleiders zwijgen gewoon. Hij heeft oog voor talenten zie nu ook weer naast Remco dus allmeida en bagioli. Zijn uitspraak over Groenewegen was niet nodig dar geef ik toe.

Hopelijk zien we nog gewoon veel spannende koersen dit seizoen

appiett 19 augustus 2020 om 13:09

@ David, dat van het gebash was niet voor jou/u bedoeld. Maar meer in het algemeen , het hangt me een beetje de keel uit. (had misschien beter in een “losse reactie” gekund.)

En over de kwaliteiten van Patrick Lefevere daar zijn we het zeker eens. Zoals ik al zei als manager heb ik hem hoog zitten.

(Op het stuk persoonlijkheid verschillen we dan..)

wielrenner 19 augustus 2020 om 11:35

D12 in Belgie – Th12 in Nederland

Hollow Knight 19 augustus 2020 om 15:25

En dan durven sommige mensen hier beweren dat ik zuur overkom.

Wie gaat nu een ploeg lopen bashen in een artikel over een gekwetste renner?

Zielig.

Robert Rodenburg 19 augustus 2020 om 15:55

Jij werk zeker niet hollow,je word natuurlijk altijd verschrikkelijk moe van jezelf pppff.

Hollow Knight 19 augustus 2020 om 18:25

Met jouw grammatica zal het inderdaad vast moeilijk zijn om een job te vinden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair