De Lie blijft maar winnen: “Een sprint bergop, dat ligt me goed”

maandag 6 juni 2022 om 19:05
De Lie blijft maar winnen: “Een sprint bergop, dat ligt me goed”

foto: Cor Vos

Arnaud De Lie weet momenteel niet wat verliezen is. De nog altijd maar 20-jarige Belg van Lotto Soudal had dit seizoen al vijf zeges op zak en daar kwam vandaag een zesde bij. In de Ronde van Limburg bleek hij, niet voor het eerst dit jaar, veruit de snelste in de sprint. “Een spurt bergop, daar hou ik van en het ligt me bovendien ook goed”, vertelde De Lie na afloop aan Sporza.

De rappe mannen kregen in de Ronde van Limburg de kans om voor de zege te sprinten. De finish aan de Eeuwfestwal in Tongeren liep gevoelig omhoog en dit bleek spek naar de bek van De Lie. De jonge Waal zat ideaal geplaatst na de laatste bocht en wist de tegenstand overtuigend uit het wiel te sprinten. Na afloop was De Lie vanzelfsprekend erg blij met zijn zesde zege van 2022. “De ploeg heeft de hele dag hard gewerkt. Frederik Frison was erg sterk, net als mijn andere ploegmaats.”

De Lie kreeg in de finale niks mee van de valpartij van collega-sprinters Mark Cavendish en Gerben Thijssen op goed drie kilometer van de streep. “Ik zat in het wiel van Sam Bennett en het was niet het moment om achterom te kijken. Ik was echt supergefocust op de trein van BORA-hansgrohe. Die was echt super sterk. Ik kon echter als derde beginnen aan de laatste bocht en mijn inspanning vervolgens doortrekken tot de streep.”

Zege nummer zes voor Arnaud De Lie in 2022 – foto: Cor Vos

De sprintrivalen van De Lie kwamen er niet aan te pas in de laatste honderden meters en dus boekte De Lie afgetekend zijn zesde zege van het seizoen en zijn derde overwinning in een week tijd. De sterke sprinter was eind mei ook al de snelste in de GP Marcel Kint en won afgelopen zaterdag tevens de Heistse Pijl. “Drie op drie… Het is echt ongelofelijk. Ik had vandaag nog betere benen dan in de Heistse Pijl. Dat is een goed teken met het oog op de komende koersen.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Ab Normaal 6 juni 2022 om 20:05

Wat een fantastisch seizoen rijdt deze vent zeg. Pas 20 en dan zo presteren.
Als hij zich zo blijft ontwikkelen beloofd dat nog veel.

0
S'mon 6 juni 2022 om 20:12

Is er iemand die een link heeft naar een website waar de UCI-ranking up to date wordt gehouden? (Of is er hier op wielerflits eentje?)

0
Maillot à Pois 6 juni 2022 om 20:18

Deze wordt dagelijks bijgewerkt:
https://lanternerouge.com.au/2022/05/25/worldtour-2020-22-team-ranking/

Nog 434 punten achterstand voor Lotto!

0
WernerFranke 6 juni 2022 om 21:10

434 punten achterstand, maar daar komen er nog sowieso 600 bij met de Wereldtitel voor De Lie.

0
Etika 6 juni 2022 om 21:27

Waar begint de degradatiezone ? Plaats 15 Cofidis ? Of 13 Arkea – Samsic ? De teams 1 t.e.m 12 lijken me safe.

0
Vierkante Wielen 6 juni 2022 om 22:01

Jongen draait een fantastisch seizoen, maar het is wel een hello Kitty kalender dat ie draait. Tijd dat ie eens tijdens een rittenkoers van een week tegen meerdere topsprinters tegelijk gaat sprinten zodat we zien hoe het zich verhoudt.

0
Ditwashet 6 juni 2022 om 22:42

Hij is pas 20, Kitty 65 inmiddels. Het is nog lang geen tijd

0
oscarito1908 7 juni 2022 om 02:03

Waarom iemand van 20 meteen voor de leeuwen te gooien? Dat gebeurt haast nooit.

0
Mystery Rider 7 juni 2022 om 07:07

Laat die jongen toch rustig groeien, hij gaat nog kansen genoeg krijgen om zich op een hoger niveau te bewijzen!

Er stonden nochtans topsprinters aan de start: Gaviria, Merlier, Nizzolo, Bennett,…maar die kwamen er niet aan te pas.

In de Heistste Pijl hetzelfde…Nizzolo, Cavendish, Walscheid,…

Het zijn misschien maar 1.1 wedstrijden, maar daar wordt ook hard gekoerst en iedereen wil winnen, dus je moet het toch maar klaarspelen als 20-jarige!

0
Kopinkas 7 juni 2022 om 07:48

Lotto-Soudal laat op hun website weten dat het hier een My Little Pony kalender betreft

0
Krist The Vanma 7 juni 2022 om 08:06

‘Maar’ 1.1 wedstrijden…

0
toerist 7 juni 2022 om 10:05

Vergeet ook Ackermann niet, op één na laatste gisteren. Wat is er met hem aan de hand, of viel die ook?

0
dewim 7 juni 2022 om 11:18

@Toerist Ackermann heeft mee op kop van het peleton gedraaid in functie van Gaviria samen met een renner van lotto soudal en quick step

0
oscarito1908 7 juni 2022 om 02:00

Mooi dat de Walen ook weer een winnaar hebben.

0
Mystery Rider 7 juni 2022 om 07:11

Zeker en vast een mooie opvolger voor Gilbert, die begon als jonge snaak bij FDJ ook snel te winnen in de kleinere Franse wedstrijden !

0
Krist The Vanma 7 juni 2022 om 08:07

En ook leuk voor de Belgen.

0
Alfons Haavers 7 juni 2022 om 08:29

Eindelijk nog eens een Waal waar de Vlamingen van kunnen genieten.

0
Fifty 7 juni 2022 om 10:47

Polma Njet is anders ook wel een fijne Waal.

0
Romāns Vainšteins 7 juni 2022 om 07:15

Ik voel hier de eerste De Lie vs Kooij sputtering al opborrelen, … Dikke kans daarbij dat Vlaanderen hem omarmen gaat zoals Nederlanders dat ook goed kunnen bij overgrenzelijke wonderkinderen.

Deze de Lie heeft in elk geval de schijn van wellicht meer dan een spurter. Misschien een soort Kristoff/Degenkolb achtige coureur die er uit voortrollen kan? We gaan het zien.

0
Maillot à Pois 7 juni 2022 om 10:32

Zouden we niet kunnen afspreken dat ‘Wij, Lagelanders’ met zijn allen nog heel veel van Kooij én De Lie gaan kunnen genieten?

Wellicht kan ik net zo goed om wereldvrede vragen ;-)

0
Fifty 7 juni 2022 om 10:41

Schat De Lie in ieder geval hoger in.

Er wordt na al die jaren vrij gewoon gedaan over Kristoff en Degenkolb

maar ik zou het werkelijk fantastisch vinden mocht De Lie ook in een Roubaix en Sanremo kunnen meedoen voor winst (en misschien zelfs Vlaanderen) maar dat is wel een andere wedstrijd tegen bokseurs à la Pathieu van der Moel en Pim Todcock dan tegen 'Camions' als Niki Terpstra.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone