De Gendt probeerde, maar kwam tekort: “Er komen nog twee kansen”

woensdag 29 mei 2019 om 17:51

Thomas De Gendt maakte vandaag deel uit van de vroege vlucht in de zeventiende Giro-etappe. Hoewel de winnaar zou voortkomen uit deze lange ontsnapping, kon de Belg van Lotto Soudal niet meespelen om de zege. Toch ziet hij nog kansen in de komende dagen.


“Morgen is er ook een kans, overmorgen ook”, vertelde De Gendt voor de camera van WielerFlits. “Er komen nog twee kansen, denk ik. Vandaag wilde ik er zeker bij zijn, zeker als er een grote groep zou wegrijden. In het begin waren we met negen, dat was eigenlijk al voldoende. En toen kwamen er nog negen bij, het was een mooi groepje. We kregen een vrijgeleide van het peloton, maar uiteindelijk moest ik mijn meerdere erkennen in de rest.”

De Belg voorspelt dat de lange vlucht van morgen vooral een loterij wordt. “Het kan zijn dat ik niet meezit, maar hopelijk is er dan wel iemand anders bij van de ploeg. Overmorgen wordt meer hetzelfde als vandaag, de sterkere mannen kunnen wegrijden.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

11 Reacties

Titaantje 29 mei 2019 om 18:02

Morgen gaat Bora controleren voor een massasprint lijkt me. Ben benieuwd of Fdj gaat helpen voor een ritzege, of dat ze denken “geen sprint, geen punten voor Ackermann, dat is veiliger”.

koos1 29 mei 2019 om 18:05

Als ze bij FDJ slim zijn laten ze een groep wegrijden morgen. Voor Demare is de kans denk ik te groot om te sprinten tegen Ackerman met de kans om zijn paarsetrui te verliezen. Zonder massasprint hoeft Demare alleen de Giro uit te rijden is de trui vrijwel zeker.

Abdoe 29 mei 2019 om 18:34

Ackermann kwam vandaag op achterstand binnen en lijkt dus uitgepierd, misschien een "provocatie" om FDJ morgen voor een sprint te laten werken? Als Bora het in hun eentje moeten doen, zullen ze het niet redden en blijft de vlucht vooruit. Dus weer een goede kans voor De Gendt, al lijkt hij deze Giro gewoon niet sterk genoeg.

Imbatido 29 mei 2019 om 18:58

Zit wat in, maar ik denk dat de kans op een ritzege zwaarder weegt dan de puntentrui winnen in Verona.

Sagan=hulk 29 mei 2019 om 18:02

Hij heeft toch wel een teleurstellende Giro achter de rug, Lotto Soudal kan blij zijn dat Caleb Ewan hun Giro heeft gemaakt.

Vincent Lacressonniere 29 mei 2019 om 23:16

Het klinkt misschien raar, maar ik vind dat Ewan helemaal niet de Giro heeft gemaakt. Ik ben hem en zijn zeges al bijna weer vergeten. De giro is inmiddels in een totaal andere fase beland, en de zeges van Ewan lijken van eeuwen geleden. Zo’n Ackerman rijdt nog steeds rond, evenals demare. Dat gaat nog ergens over. Nee, ik heb niets met sprinters die een weekje komen rapfietsen dan afstappen en doen alsof ze een grote ronde hebben gereden. Voor mij tellen de sprintzeges pas echt als je de ronde uit rijdt of door pech genoodzaakt bent de ronde te verlaten. Ik ben zeker geen Ewan hater en al helemaal geen Lotto hater, maar ik tel de zeges maar half.

koos1 29 mei 2019 om 18:03

De Gendt valt deze Giro vooral bergop erg tegen, waar hij duidelijk te kort komt op de sterkere klimmers. Voor de etappe van vrijdag vrees ik dat hij ook kansloos is als hij in de kopgroep zit, al weet je nooit met De Gendt.

superbove 29 mei 2019 om 18:17

hij komt tekort, maar probeert toch altijd…
chapeau thomas.

Jacco van Stierop 29 mei 2019 om 20:38

Misschien ook interviewtjes met de ‘kleine’ smaakmakers van deze Giro die ongetwijfeld zeer benaderbaar zijn? Ciccone, Polanc, Démare, Ackerman, Masnada, Carthy, Pedrero? Of is de gemiddelde WF-er daar niet in geïnteresseerd?

Samlambeej 29 mei 2019 om 21:00

@Jacco van Stierop
Ik wel, maar ben niet zeker van de aanspreekbaarheid van Tsjikwoon, Polansj, Masnada en Pedrero.
Aan Carthy daarentegen kan je meteen een diepte-interview wijden. Een karakteristieke Brit die als piepjonge snaak zelf zijn weg ging zoeken in het Baskenland… Daar moet wat achter zitten.

pirazzi 29 mei 2019 om 21:57

Groupama – FDJ