David Gaudu na zege in Baskenland: “Ik was tot op het bot gemotiveerd”

zaterdag 10 april 2021 om 19:06
David Gaudu na zege in Baskenland: “Ik was tot op het bot gemotiveerd”

foto: Cor Vos

David Gaudu maakte zaterdag indruk met zijn zege in Arrate. De Fransman was de enige die in staat was om Primož Roglič tot de meet te volgen. “Ik was tot op het bot gemotiveerd”, zo zegt de renner van Groupama-FDJ na zijn overwinning.

“Ik ben heel erg blij. Winnen in deze Baskische wielerstad is geweldig. Voor mij is het mijn eerste zege in de WorldTour die ik niet vanuit de vroege vlucht behaalde”, doet Gaudu zijn verhaal. “En dan zat ik ook nog eens met de supersterke Roglič. Klasse dat hij de zege aan me gaf, hij won namelijk al het algemeen klassement.”

Met ook nog eens een vijfde plaats in het algemeen klassement kan de Fransman alleen maar tevreden zijn. “Ik deed elke dag mee, met dank ook aan het team. Ik wil iedereen nog maar eens bedanken voor hun vertrouwen in me.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Wheely 10 april 2021 om 19:28

Verdiende zege en vrienden gemaakt voor het leven (of heel even). Die 5e plek in het AK ook mooi meegenomen. Red meer dan de meubelen voor zijn ploeg.

KnightBiker 10 april 2021 om 20:05

Het was leuk dat Roglic het publiek nog ff aanspoorde voor de finish van Gaudu (en hemzelf) . Gaudu reed ook een mooie slot beklimming maar Roglic maakte eigenhandig het verschil daarvoor.

Turtlehead 10 april 2021 om 20:03

Gaudu en FDJ ook heel blij na vandaag lijkt me zo. Dat kan geen kwaad.
En hij ging vol omhoog in de laatste klim, heeft het niet gestolen.

KevinK1986 10 april 2021 om 20:31

Het staat je vrij David om het volgend seizoen het Geel aan te trekken ;).

Murcia 10 april 2021 om 20:44

Prachtig optreden van de enige echte opvolger van Pinot in mijn ogen. Kiest de aanval waar mogelijk en rijdt nu al een nette erelijst bij elkaar.

Gilberto 10 april 2021 om 21:04

Hele mooie renner, maar dat valt niet meer op in dit huidige peleton, ik hou nie van de term, maar wat een ‘strijders’ rijden er rond op t moment, we moge ze stuk voor stuk dankbaar zijn!
Rijd alle 3 de heuvelkoersen? Madouas alleen Amstel geloof ik? Ik schrijf ze beide op!

assen 10 april 2021 om 21:35

Gaudu was vandaag supergoed, samen met Pogacar de beste man in koers vandaag.

Reed Gaudu niet in zijn eentje het gat naar de koplopers dicht, voordat de mannen van Astana hun move deden? Kan zijn dat ik het niet goed heb gezien. Blijft hoe dan ook ijzersterk die gast. De laatste klim was geheel voor rekening van Gaudu, en de anderen kwamen niet/nauwelijks dichterbij.

bosje01 10 april 2021 om 22:39

Een Fransman laten winnen zal in de TDF nogs

bosje01 10 april 2021 om 22:40

nog van pas komen.

jv88 10 april 2021 om 23:30

Assen??? Die 2 beter dan Roglic? Hoe dan?

Murcia 10 april 2021 om 23:38

Waarschijnlijk heeft Assen een variant op het kinderslot van zijn TV. Hij kan een koers kijken waar Roglic geblokt wordt. De kopgroep bestond dan ook uit twee man, Carthy en Gaudu.

assen 11 april 2021 om 09:27

Pogacar heeft veeeel meer op kop gereden dan Roglic, zonder daarbij veel tijd te verliezen op Roglic. Pogacar reed al op kop toen die Astana-gasten, Movistar, en TJV-kenchten op kop reden. En daarna ook nog. Ongelooflijk, die gast!
En de laatste 20 km reden Carthy en Gaudu vol mee, en de laatste col nam Gaudu voor zijn rekening.

Kijk maar terug…

S. Morgenstern 11 april 2021 om 09:45

Kopwerk op een beklimming is natuurlijk minder belangrijk dan kopwerk op het vlakke. Roglic heeft eerst kilometers met die andere twee in het wiel gereden, waarbij hij enkel uit liep op de groep erachter. Gaudu zou de verhoudingen van gisteren zelf dan ook heel anders uitleggen.

Noordbiker 11 april 2021 om 12:51

@assen De winnaar heeft altijd gelijk, in dit geval is dat Roglic ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair