David Dekker na derde plek: “Ik schoot in de kramp”

dinsdag 3 maart 2020 om 17:47
David Dekker na derde plek: “Ik schoot in de kramp”

David Dekker (uiterst rechts) - foto: Cor Vos

Heel even leek David Dekker op weg naar de zege in Le Samyn, maar de beloftevolle renner van SEG Racing Academy werd in de laatste meters nog voorbijgesneld door Aimé De Gendt en winnaar Hugo Hofstetter. “Ik schoot in de kramp, maar het is supermooi om hier derde te worden”, zo vertelde hij na afloop.

De 22-jarige Dekker – afgelopen zaterdag nog winnaar van de Craft Ster van Zwolle – maakte indruk tijdens de 52e editie van Le Samyn. De beloftenkampioen van Nederland maakte samen met toppers als Jasper Stuyven, Florian Sénéchal en Tim Merlier de koers. “Ik voelde me echt goed, al was de laatste ronde heel erg zwaar.”

“Ik hoopte vooral in de eerste groep te blijven, om dan vervolgens mee te sprinten voor de overwinning. Wat het verschil maakte aan de streep? Mijn concurrenten waren frisser. Ik kreeg last van krampen”, aldus Dekker, die uiteraard hoopt om ooit prof te worden. “Dit is dan ook een mooi resultaat.”

WielerFlits sprak na afloop van de Craft Ster van Zwolle nog met Dekker, die bezig is aan zijn eerste maanden bij SEG Racing Academy. Vorig jaar kwam de snelle renner nog uit voor Metec-TKH.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Samlambeej 3 maart 2020 om 17:51

zo zag het er ook uit

Fassa Bortolo 3 maart 2020 om 18:03

Vernuftig gereden. Altijd attent mee voorin, maar geen trap teveel gedaan. Dat is voor een 'jonkie' niet altijd evident

tvm 3 maart 2020 om 21:38

Heb je de koers wel volledig gezien, @ fassa bortolo?
Hij reed toch zeker begin van de finale vooruit met 4 man om later te worden teruggepakt.

Fassa Bortolo 4 maart 2020 om 08:44

Jazeker tvm. in dat sterke groepje was het uitermate knap dat hij meezat (Senechal & Kirsch). Maar in dat groepje heeft hij ook nauwelijks een trap op kop gedaan. Wat dan ook wel weer bijdroeg aan dat deze groep niet vooruit bleef

Merlinappa 3 maart 2020 om 18:27

Vandaar de zittende sprint, zat ook weinig meer achter. Verder een erg slimme renner, kan goed positie kiezen en slim koersen. Mooi om te zien vandaag!

Wheely 3 maart 2020 om 18:32

Fijn dat we een nieuwe Dekker hebben!

horsm 3 maart 2020 om 19:46

Mooi hoor, reed om te winnen.

koos verrek 3 maart 2020 om 20:49

Netjes, niet als ze pappie

Samlambeej 3 maart 2020 om 21:27

In principe veelbelovend idd dat een jonkie zich op z'n eentje dermate weet te plaatsen voor een laatste kasseistrook van een zware koers.

sooike 3 maart 2020 om 22:34

Sterke jongen. Sprint beter als zijn vader !

Jacco van Stierop 3 maart 2020 om 23:24

“beter als”
Was jij dat niet, die hier op deze site “Leer mij niets over taal” uitschreeuwde?
Het manen tot bescheidenheid, wat je zo graag doet, geldt dat nou alleen voor anderen of ook voor jezelf?

Marik 4 maart 2020 om 08:43

Hahahaha, even terug op de plaats zetten ja?

Scott Sunderland 3 maart 2020 om 22:37

Goed bezig deze jongen. Het moet raar lopen wil hij niet minimaal bij een goede PCT ploeg terechtkomen in de toekomst.

Marik 4 maart 2020 om 08:44

Wel echt knap dat de “kleine” Dekker al zo rond rijdt tussen de grote mannen van het peloton.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair