Danny van Poppel: “Deze kans grijp ik met beide handen aan”

vrijdag 25 september 2015 om 12:53
Danny van Poppel: “Deze kans grijp ik met beide handen aan”

Foto: Marcel Koch

Sky heeft de komst van Danny van Poppel bevestigd. De 22-jarige sprinter maakt de overstap van Trek Factory Racing en tekent voor twee jaar.

Van Poppel ziet zijn transfer als een stap hogerop. “Ik sta op het punt om mijn derde jaar als profrenner af te ronden. Ik voel mij klaar om mijn carrière naar een hoger plan te brengen. Deze kans grijp ik met beide handen aan. Met de kennis en ondersteuning die zij kunnen bieden kan ik groeien, mijn prestaties verbeteren en enkele van de beste renners ter wereld op het hoogste podium ondersteunen.”

Teambaas Dave Brailsford zie potentie in Van Poppel. “We zijn verheugd dat we hem kunnen aantrekken”, reageert Brailsford. “Met zijn 22 jaar is hij nog jong en een verandering van
omgeving zal ervoor zorggen dat hij zijn ontwikkeling kan voortzetten. Zijn ritzege in de Vuelta heeft laten zien dat hij een sterke sprinter is. Daarnaast zullen we hem de komende jaren in onze ploeg voor de klassiekers inpassen.”

Van Poppel is de vierde nieuwe renner voor Sky. Eerder maakte de Britse formatie de komst van Alex Peters, Gianni Moscon en Michal Golas bekend. Broer Boy verhuist niet mee. Hij verlengde eerder zijn contract bij Trek.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Borsje 25 september 2015 om 12:59

Zie nu al uit naar zijn voorjaar! (juiste foto?)

wolfje 25 september 2015 om 13:02

ik hoop dat hij de ondersteuning krijgt die hij verdient. Viviani moet het ook erg vaak alleen uitzoeken

Sebas 25 september 2015 om 13:10

@ Borsje

Ik ook! Zie hem daar in de toekomst echt wel wat potten breken.

ikbenprocycling 25 september 2015 om 13:18

I.p. geweldige move, eervol om daar te mogen rijden. Danny, laat het zien jongen(en ga nog wel ff naar de nonnen voor je Engels)

Mark 25 september 2015 om 13:30

Ik snap echt niet dat Trek hem niet een contract heeft aangeboden. Communicatief is hij niet echt sterk, dat kan een rol hebben gespeeld. Qua potentieel toch een van de beste sprinters en hij is nog maar 22 jaar en toch al 3 jaar prof. Er zijn weinig sprinters van zijn leeftijd al zo goed als hij, met al een etappe in een grote ronde op zak.

LaurentJalabert 25 september 2015 om 13:38

Iemand een idee of Sky ook die Doull op het oog heeft? Dat is ook een goede renner man. Reed een goede tt afgelopen week en was op alle vlakken sterk in de Tour of G-B.

west 25 september 2015 om 14:27

Cav, Ciolek, Boonen, Degenkolb, Bouhanni, Matthews, Kittel, Sagan, Guardini en Poppel zijn denk ik de enige renners die nu nog rijden en als U23 een sprintzege hebben behaald in een Grand Tour. Dus da’s op zich een mooi rijtje om in te staan… Wat dat betreft ie ie iets eerder aan het feest als bv. Greipel, Kristoff, Sbaragli, Modolo, Petacchi, Ventoso en Viviani en heeft ie al een etappe voorsprong op bv Demare, Coquard, Nizzolo, Pelucchi, Bonifatio, Colbrelli, Lobato, Wippert en Hofland. Alleen Ewan treft hem op papier af…

Eckhart 25 september 2015 om 14:28

Ik twijfel of Sky de juiste ploeg is voor hem gezien ze sprinters traditioneel daar in de kou laten (Cavendish, Viviani)

Belkin 25 september 2015 om 14:38

Ik denk dat Danny in de toekomst een goede eendagsrenner gaat worden voor vooral de Vlaamse koeren, meer nog dan een sprinter. Wat dat betreft denk ik dat zijn overstap niet eens zo heel gek.

tendam 25 september 2015 om 14:46

@belkin
Op zich had hij dan aan Cancellara een betere leermeester dan aan wie dan ook bij Sky ;)

Belkin 25 september 2015 om 15:00

Tja, daar heb je een punt :)

LaurentJalabert 25 september 2015 om 15:05

Al zijn Thomas en Stannard ook niet onaardig natuurlijk!

LucasR 25 september 2015 om 15:07

Het was ook niet zozeer zijn eigen keuze om bij Trek te vertrekken, hè. Het was vooral Guercilena die het niet zo zag zitten met Danny. Waarom mag Joost weten. Maar ik denk dat dit een mooie kans is.
Kleine kanttekening: dat hij potentie heeft als klassiek type snap ik wel, maar het lijkt mij eigenlijk logischer om zijn sprinterskwaliteiten verder te ontwikkelen. Snap die focus dus niet geheel.

Rondo 25 september 2015 om 15:37

Met de aanpak van Sky een renner voor de klassiekers met een geweldige sprint. Ik heb hier een beter gevoel bij dan bij Trek.
Lijkt me gaaf een Nederlandse Degenkolb !

Banddikte 25 september 2015 om 15:52

Het is altijd oppassen met dat “meer allround” willen worden. Je loopt het risico een 2e blijlevens te worden. Een renner die niks meer wint. Het beste lijkt mij om van hem de komende jaren een meer completere sprinter te maken. De klassiekers zijn iets voor de langere termijn

brecht_vdk 25 september 2015 om 16:02

Niet te hard van stapel lopen met die klassiekers, deze kun je winnen tot laat in je carrière dus volgens mij zijn er heel wat renners beter in dzee categorie. Laat hem eerst sprinter worden en nog enkele etappes in de giro of vuelta winnen. De Tour zal voor froome zijn zeker? :/

Zjoske 25 september 2015 om 16:33

@LaurentJalabert
Thomas? Dat is toch die klimmer? Die heeft toch niks te zoeken in de voorjaarsklassiekers? ;-)

DeGroteMolen 25 september 2015 om 17:10

Thomas heeft idd niets te zoeken in de kasseienklassiekers Zjoske, vooral in de E 3 prijs was hij erg slecht dit jaar.

tristania 25 september 2015 om 17:10

@Banddikte: Allround, een 2de Blijlevens? Was Blijlevens allround dan?

DeGroteMolen 25 september 2015 om 17:18

De wens van Blijlevens ‘ klassiekers te winnen ‘ was het begin van het einde van zijn carrière. Daarna geen sprint meer gewonnen bijna, maar ook geen klassiekers.

Jungle Man 25 september 2015 om 18:19

Helaas voor tlj,.

Headlines

Materiaalzone

Populair