Cosnefroy spreekt van ‘perfecte start’ na zeges in Marseille en Bessèges

zondag 9 februari 2020 om 18:29
Cosnefroy spreekt van ‘perfecte start’ na zeges in Marseille en Bessèges

Cosnefroy, centraal in beeld - foto: Cor Vos

Met overwinningen in de GP la Marseillaise en het eindklassement van de Ster van Bessèges is Benoît Cosnefroy goed aan 2020 begonnen. Of zoals hij het zelf zegt: “Het is een perfecte start. De winst in Marseille was ideaal en voor Bessèges vroeg ik mij af: Waarom niet?”, aldus Cosnefroy tegen DirectVélo.

De coureur van AG2R La Mondiale begon met een voorsprong van 24 seconden op Alexys Brunel (Groupama-FDJ) aan de slottijdrit. “Ik had wel een beetje spanning, want ik reed lang op hetzelfde tempo als Brunel. Op het vlakke zou ik langzamer zijn, dus hoopte ik dat ik een goede slotklim reed. Ik hield mij dan ook aan het plan dat we hadden gemaakt”, vertelt Cosnefroy.

Uiteindelijk hield hij ten opzichte van Brunel veertien seconden over. Tijdritwinnaar Alberto Bettiol wist nog tweede te worden op dertien tellen van Cosnefroy. De Fransman was redelijk onzeker voor de start van de Ster van Bessèges.

“Ik ben nog niet vaak voor een klassement gegaan. Ik beschouwde het daarom als een leermoment. Het brengt wel veel druk met zich mee, je moet elke kilometer je aandacht erbij hebben. Dat is niet makkelijk omdat ik dat niet gewend ben, maar het is wel heel erg mooi geëindigd”, lacht Cosnefroy.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Jan Blokland 9 februari 2020 om 18:48

Nu al meer dan Calmejane, dat het (eeuwige) talent blijft wat niet doorbreekt.

r525 9 februari 2020 om 20:31

Geen idee wat Calmejane hiermee te maken heeft?
Maar iemand met 12 prof overwinningen waaronder de TDF en de Vuelta durf ik toch best doorgebroken te noemen.

Deo 9 februari 2020 om 19:16

Calmejane was voor velen een onbekende toen hij zijn Tourrit pakte, dat zegt iets over zijn prestaties in de jaren ervoor maar ook dat het geen supertalent is.

Cosnefroy is wel een top belofte geweest en is de franse toekomst voor het eendagswerk wat meer richting vlaanderen zit.

maklukzat 9 februari 2020 om 19:49

Cosnefroy lijkt me eerder een renner voor de Ardennenklassiekers. Kan goed een heuvel over. Een renner die gaat meedoen dit jaar in de finales.

FDJ 9 februari 2020 om 20:11

Calmejane een onbekende daarvoor? Had al een Vueltarit gewonnen en reed een sterk seizoen. Daarna gestagneerd in zijn ontwikkeling.

Jan Blokland 9 februari 2020 om 20:18

Als je velen hoorde was het een groot talent. Ook toen hij die rit won in de Tour. Daar gaan we nog veel van horen. Voorlopig komt het er niet uit.

Romāns Vainšteins 9 februari 2020 om 20:36

Wanneer zou het er dan wel uitgekomen zijn? Wat is doorbreken? Wie zijn velen?

Samlambeej 9 februari 2020 om 21:09

Cosnefroy staat er op voor de Ardennenklassiekers.
Calmejane won vorig jaar of in ’18 ook La Marseillaise en dan nog eentje maar daarna was het niet veel meer.

Calmejane probeerde dit jaar een Vlaamse klassieker uit als klimmerstype.
De realiteit is dat als je niet idioot explosief of lomp sterk en alleen kan rijden, je geen kans maakt in de klassiekers.

DeLuiaardVanLimburg 10 februari 2020 om 08:18

Matthieu van der Poel en Remco Evenepoel.

Pizzi 10 februari 2020 om 11:42

Dank je, miste ze al.