Corona houdt Gino Mäder uit komende Tour de France

donderdag 23 juni 2022 om 15:10
Corona houdt Gino Mäder uit komende Tour de France

foto: Cor Vos

Een fikse tegenvaller voor Bahrain Victorious in aanloop naar de Tour de France. Gino Mäder zal namelijk niet aan de start verschijnen van de Franse ronde. De Zwitserse klimmer moest vanwege een coronabesmetting de Ronde van Zwitserland verlaten en test nog altijd positief op het virus.

De 25-jarige Mäder laat in gesprek met dagblad Blick weten dat hij er volgende maand niet bij is, als de Tour de France op het programma staat. In de voorbije Ronde van Zwitserland was de klimmer van Bahrain Victorious een van de slachtoffers van een enorme coronagolf. “Ik voel me inmiddels wel veel beter, maar ik test nog altijd positief op corona. Ik zal dan ook niet starten in de aankomende Tour. De ploeg wil nu al een definitieve selectie samenstellen, wat ik ook begrijp.”

Vuelta a España 
“Bovendien heb ik al een week niet op de fiets gezeten en wil ik mijn seizoen niet in gevaar brengen door nu iets te forceren. Dat zou te riskant zijn”, vervolgt Mäder, die nu alweer vooruit kijkt naar de toekomst en met name de Vuelta a España. “Ik ben nog altijd maar 25 jaar en heb nog zeven goede jaren voor de boeg. Mijn beste jaren moeten nog komen. Ik weet dat de Vuelta een goede basis kan zijn voor het nieuwe seizoen. Maar eerst wil ik weer helemaal gezond worden.”

Mäder, dit jaar al tweede in de Ronde van Romandië, eindigde vorig jaar nog als vijfde in het eindklassement van de Vuelta. In de Spaanse ronde was hij ook de winnaar van het jongerenklassement. Zijn werkgever Bahrain Victorious kan in de komende Tour nog twee klassementsrenners uitspelen, met Jack Haig en Damiano Caruso.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Quincy Adams (aka voorwiel) 23 juni 2022 om 15:18

WAT zonde, zeg! Had hem graag zien rijden in de ronde. Benieuwd wat hij had kunnen brengen! Op naar herkansing in spanje dan maar? Dat zal nog een goed gevuld rondje worden zo, met herstel(len)den.

Ronellenfitsch 23 juni 2022 om 15:32

Nou ja, je weet niet wie er voor de Vuelta weer afvallen …

Brabander 23 juni 2022 om 15:32

25 en ‘nog 7 goede jaren voor de boeg’. Laat Valverde het maar niet horen

Kopinkas 23 juni 2022 om 17:13

Dat is wel een erg vreemde uitspraak inderdaad.

Spurter 23 juni 2022 om 21:32

Wat een instelling ook. Een echte coureur hoort hier van te balen. Heeft bij wijze van het touw om zich op te knopen al naast ‘m liggen.

Dikke Vrouw 23 juni 2022 om 15:44

Ach pech voor gino , leuk rennertje

jappe666 23 juni 2022 om 16:49

Zouden ze Landa of Bilbao nu alsnog van stal halen om in te springen?
De Tour was namelijk hét grote doel van Bahrain dit jaar.

Dikke Vrouw 23 juni 2022 om 17:25

Die Caruso zal hard gaat , top 5 , let maar even op

Zenon J. 23 juni 2022 om 18:20

Ik denk dat Haig de enige Bahrein renner in de top 5 is

wielrenner 23 juni 2022 om 19:12

Hij heeft toch alle vaccins gehad? Hoe kun je dan nog een coronabesmetting oplopen?

guyremgabdel 23 juni 2022 om 19:31

Omdat vaccins helaas niet beschermen tegen besmettingen maar gelukkig wel tegen langdurige ziekenhuisopnames en fatale gevolgen.

Baard 23 juni 2022 om 19:33

Dat vind ik ook het grootste raadsel van het seizoen. Blijkbaar werken de frikandellen toch minder goed dan Hugo ons voorgeschoteld heeft.

Spurter 23 juni 2022 om 21:31

Omdat die vaccins niet werken.

Daren Cole 23 juni 2022 om 21:32

@guyremgabdel: ouderen en zwakkeren kunnen zelfs met 10 prikken nog sterven. Jonge, gezonde mensen worden meestal maar weinig ziek, zelfs ongevaccineerd. Het is dus niet geprikt/niet ernstig ziek of niet geprikt/ernstig ziek. Belangrijkste factoren zijn leeftijd, BMI, onderliggende aandoeningen.

Daren Cole 23 juni 2022 om 21:29

Nee nee, onzinnig testen houdt hem uit de Tour. Het is normaal dat je nog maanden positief test, maar dat wil niet zeggen dat hij besmettelijk is, en al zeker niet ziek. Pure broodroof alweer.

FDJ 23 juni 2022 om 21:52

Ah daar is wappie Daren weer. @redactie dit heerschap heeft nog geen wieler inhoudelijk antwoord gegeven en is alleen maar gefocust op coronazaken. Mag hij wat mij betreft wat anders voor zoeken.

Brabander 23 juni 2022 om 22:10

Hij houdt zich aan de regels toch? ;)
Bijzonder dat lieden maar puur op 1 onderwerp reageren, maar een ban geven omdat iemand een andere mening heeft lijkt mij ook wat teveel van het goede