Colbrelli start niet in Parijs-Roubaix, Mohoric kopman

vrijdag 12 april 2019 om 08:29

foto: ASO (archief)

Bahrain Merida neemt Sonny Colbrelli niet mee naar Parijs-Roubaix. De Italiaanse sprinter stond wel op de voorlopige deelnemerslijst, maar hij ontbreekt in de definitieve selectie. Wie wel meegaat is Matej Mohoric, die de rol van kopman op zich neemt.


De ploeg mikt met de Sloveense kampioen op een notering bij de beste tien. “We gaan naar Roubaix met twee leiders. Mohoric is in goede vorm, dus hij is de kopman. De tweede leider zal de ervaren Heinrich Haussler zijn”, zegt ploegleider Borut Bozic. “De andere renners zullen helpen en proberen mee te schuiven in de kopgroep. Als de koers dan explodeert, hopen wij dat ze hun beste prestaties kunnen leveren.”

Voor Colbrelli dus geen debuut in de Hel van het Noorden. Zijn volgende wedstrijd op de kalender is de Brabantse Pijl, die hij in 2017 nog wist te winnen. De beste renner van Bahrain Merida in de Ronde van Vlaanderen, Ivan García Cortina (24ste) is er wel bij.

Selectie Bahrain Merida voor Parijs-Roubaix 2019 (14 april)
flag-de Phil Bauhaus
flag-es Ivan García Cortina
flag-au Heinrich Haussler
flag-si Kristijan Koren
flag-si Matej Mohoric
flag-de Marcel Sieberg
flag-si Jan Tratnik

Dit artikel delen:

12 Reacties

zipp404 12 april 2019 om 08:55

Ik hoop dat Nibali ooit eens, zoals Wiggins zal starten met ambitie. Als je weet hoe goed hij in de Tour van 2014 over de keien denderde…

Zjoske 12 april 2019 om 09:40

Volgend jaar samen met Valverde

Niels22 12 april 2019 om 09:32

Mooi partijtje hardrijders

Jori 12 april 2019 om 09:38

Wat is eigenlijk het plan met Bauhaus? Krijgt geen koersen als de Panne of Scheldeprijs, maar wel wat rittenkoersen en tot slot moet hij hier komen opdraven.
Ergo, lijkt me dat ze gewoon geen plan hebben.

S. Morgenstern 12 april 2019 om 09:46

Waarom zou het rijden van rittenkoersen met een sprinter teken zijn dat ze geen plan hebben met die sprinter? Lijkt me juist dat ze een heel duidelijk plan hadden in het eerste deel van het seizoen van Bauhaus; het inzetten op ritwinst in de sprints van rittenkoersen..

ChefSpijker 12 april 2019 om 09:54

Bauhaus uitspelen in een koers als Catalonië geeft juist de meeste kans op succes inderdaad. Is daar toch als dé sprinter binnengehaald. Had alleen de pech dat Sunweb opeens ook met Matthews kwam.

Brabander 12 april 2019 om 10:09

Vind het ook apart. Zie Bauhaus toch wel als sprinter met potentie. Maar Gaviria haakte ook al af voor De Scheldeprijs en mag ook in De Hel opdraven. Zal wel een nieuwe trend zijn haha

Jori 12 april 2019 om 12:51

Ging mij er meer om dat waarom hij dan nu opeens Parijs-Roubaix moet rijden? waarom dan niet De Scheldeprijs dag eerder? Of beter, De panne? En de rittenkoersen zijn praktisch, maar waarom dan geen Giro, maar hem uitgerekend naar de Vuelta sturen?

Verder heeft hij mij in Catalonië wel verbaasd qua klimvermogen, maar lijkt hij mij dus niet heel geschikt daarvoor

S. Morgenstern 12 april 2019 om 13:42

Omdat er nu geen WT-rittenkoersen zijn om voor een sprint overwinning te gaan en Roubaix ook een mooie koers is voor zo’n renner. Waarom zou hij geen Roubaix rijden?

Reed zijn ploeg de Scheldeprijs? Ik heb het idee dat ze weinig kleine Vlaamse koersen betwisten, aangezien ze daar weinig belang hebben en ook de ploeg niet op in hebben gericht.

De Panne is één sprint tegen een sterker veld, dan hij in de gelijktijdige rittenkoers trof. Daarmee is de keuze (of het plan zo je wil) toch niet moeilijk te rechtvaardigen?

Giro of Vuelta is qua kansen voor Bauhaus min of meer gelijkwaardig lijkt me. Bahrein heeft daarnaast waarschijnlijk grootse plannen in de Giro met hun kopman, dus zal de Vuelta beter passen voor Bauhaus.

Ik vind het allemaal vrij begrijpelijk eerlijk gezegd.

Jori 12 april 2019 om 15:21

Je laat hem van alle klassiekers enkel Roubaix rijden, omdat er momenteel geen world tour rondjes zijn? Verder reden ze geen Scheldeprijs, maar ze hadden qua schema het er wel voor hem en ook anderen (bijv. Sieberg, Tratnik etc.) juist in moeten doen.
Bovendien zie je renners als Bennett, Ackermann, Viviani, Jakobsen ook niet Roubaix rijden.

De Panne is inderdaad 1 sprint, maar juist tegen tegenstand en echte massasprint. Catalonië heeft niks qua drukte, qua dringen van doen.

Giro is toch wel beter geschikt voor Bauhaus dan Vuelta, die toch vaak weinig sprintkansen telt. Niks voor niks was Bennett zo ongelukkig met de keuze van Bora.

Ergo, ik snap er dus helemaal niks van :p

Brabander 12 april 2019 om 10:11

Colbrelli valt ook flink tegen dit voorjaar. Met Mohorič en García Cortina nog wel 2 leuke renners aan de start

Kevin Lowagie 12 april 2019 om 10:51

Colbrelli zie ik wel een mooi resultaat rijden in de Brabantse Pijl.