Chris Froome uitgejoeld tijdens presentatie Tour de France
foto: Sirotti
donderdag 5 juli 2018 om 21:11

Chris Froome uitgejoeld tijdens presentatie Tour de France

Chris Froome is tijdens de ploegenpresentatie van de Tour de France uitgejoeld door het publiek. De kopman van Sky werd afgelopen week vrijgesproken in de salbutamol-zaak die tegen hem liep. Ook naar zijn ploeggenoten klonk boe-geroep en gefluit.

Bij Froome en zijn ploeg heerst de angst dat ook toeschouwers langs de kant van de weg hem zullen bejegenen. In een eerder stadium liet de Brit zich daar al over uit: “Al die jaren hebben we steeds een minderheid in het publiek die niet blij is om ons te zien, om welke reden dan ook. Hopelijk heeft dat geen invloed op de wedstrijd.”

“Er is altijd een soort confrontatie onderweg”, aldus Froome. “Normaal is het een kleinigheidje, gewoon iets waar je mee te maken hebt.”

RIDE Magazine
134 Reacties
05-07-2018 23:49
Uitfluiten is gewoon een gigantisch zwaktebod van een stel simpele zielen. Net zo primitief als het deel mensen in een voetbalstadion die dit doen.

Geen aandacht geven aan dit soort triest mensen en op naar de Tour.
05-07-2018 23:50
En ook echt, die lui die zeggen dat het boegeroep door die chauvinistische aard van de Fransen komt, wat is dat nou weer voor lame argument? Geloof me, als die start in Nederland was geweest had je precies hetzelfde gehad. Ik kan me de reacties hier nog wel herinneren na de solo van Froome in de Giro, niet van de lucht waren de dopingaantijgingen.

Boeroepen is zo erg niet jongens, als Van Persie in de Arena speelt gebeurt het ook. No big deal.
05-07-2018 23:52
Frits, de grootste dorpspastoor van allen, doet zijn zegje ook nog even. Beschamend hoe sommige mensen maar één doel hebben in hun leven: het likken van de hielen van hun meerderen.
05-07-2018 23:52
[quote]Echt, al die lui die nu als een stel ouwe wijven met een parelketting zitten te roepen dat dat boegeroep allemaal zo erg is, ga aan je tampeloeris trekken.[/quote]

Ha! Een contradictio in terminis!
05-07-2018 23:54
@sverige1977
Ja, precies: onafhankelijk.

Zoals ik wel vaker zeg: van geen enkele renner weten we echt of hij iets gebruikt en zo ja wat, maar zolang er geen bewijzen zijn van valsspelen is selectief iemand afbranden erg triest.
05-07-2018 23:57
@Geit in mijn Kelderman 5 juli 2018 om 23:41 : + heel veel.

Froomey, het lelijke eendje van de wielersport.
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
05-07-2018 23:57
Ja, geen aandacht geven aan die lui. We worden lekker gemaakt met geweld maar er zal wel niks van terecht komen. Den Eddy kreeg voor minder klappen, ik heb aambeien die pijnlijker zijn dan wat Froome hier vandaag meemaakte.
05-07-2018 23:58
@Scott 'als een stel ouwe wijven' he, de eerste is een vergelijking, de tweede een gebiedende wijs. ;)

@Frits des Jeux

Waarom ben je nou weer een simpele, primitieve ziel als je je afkeur laat blijken? Ik kan me prima voorstellen dat een hoop wielerliefhebbers even niet zitten te wachten op Chris Froome. Die zijn misschien net wat minder naïef dan jij en ik bij de doofpot praktijken die we de afgelopen weken mogen aanschouwen. Nogmaals, de discrete houding waarmee Sky dit dossier behandelt, in combinatie met het feit dat er in het verleden coureurs zijn geschorst voor hetzelfde vergrijp schiet bij een hoop mensen in het verkeerde keelgat. Je kan dat afdoen als primitief, maar is niet juist de mantel der liefde die sommigen meteen uit de kast trekken als er een slecht onderbouwde vrijspraak vanuit de UCI/WADA een vorm van primitieve naïviteit?
06-07-2018 00:01
Zo is dat FdJ, uitfluiten dat doen "wij" keurige, nette mensen niet. Misschien een duimpje omlaag, in combinatie met een licht afkeurend hoofd knikje waarmee we onze superieure moraliteit uitdrukken tov de trieste en zielige mensen dit dat wel doen, zeg maar de plebs. Het gewone volk.

Welnu bij deze ben ik een bekende pleb en echte simpele ziel. Ik heb toen Oranje moest spelen eens een tegenstander uitgefloten die een strafschop moest nemen, mea culpa.
Toen Theunisse op doping werd betrapt heb ik tezamen met duizenden andere zielige mensen luid zijn naam gescandeerd volledig overtuigd van zijn onschuld :)! Jaja, ich bin mir einer een uitfluiter eerste klas.
06-07-2018 00:01
@Geit Foei, van de dorpspastoortjes hier moet je Chris een kusje geven en onder je Lance Armstrong dekbed gaan slapen.
06-07-2018 00:18
@NKC17 Dat is precies de bedoeling van de ASO! Dat er meer aso's op af komen om handtastelijk te worden zodat Froome zonder fiets in z'n blote kont de berg op moet. Lachen toch?
06-07-2018 00:23
Bij Armstrong was iedereen boos op die arrogante Fransen omdat ze hem uitmaakte voor dopeur.
Ze hadden achteraf gelijk !
06-07-2018 00:27
Zolang er nog boe geroepen wordt vallen er tenminste geen klappen. Dat laatste kun je beter voorkomen. Dit hele gedoe had natuurlijk wel voorkomen kunnen worden door snelle, duidelijke en acceptabele procedures. Maar die zijn er niet, helaas.
06-07-2018 00:29
@Domien
Dus? Als je een keer goed zat in het verleden (was ook niet zo moeilijk want wie is inmiddels nog niet door de mand gevallen van die generatie) dan heb je het recht om constant mensen te beschadigen zonder bewijzen? Bovendien: als ze zich op dopinggebied dan hoeders van de wielersport wanen dan zouden ze zich beter eerst richten op bewezen hardcore valsspelers die nog altijd ontkennen zoals een Valverde.

Verder moet iedereen die zegt "het is maar boe-geroep" z'n geheugen maar even opfrissen en terugkijken hoe er urine wordt gegooid en op Froome wordt gespuugd. En dat had helemaal niets te maken met Salbutamolzaken of weet ik het. Gewoon hele slechte verliezers met het IQ van een garnaal. En daar zitten er hier ook een aantal van bij helaas.
06-07-2018 00:29
Wat fijn dat iedereen hier vooral niet reageert op basis van onderbuikgevoel...
06-07-2018 00:33
Daarom had de de arrogante ASO net als eerder deze week hun reglement moeten handhaven en een renner die de reputatie van de TFD kan aantasten weren. Waarom doen ze dat niet? Geld en Spektakel. Hinault heeft het vuur alvast opgestookt. Froome is een echte masochist om door een regen van spuug en pis naar Parijs te willen rijden.
06-07-2018 00:39
Hoge bomen vangen veel wind. Froome is vrijgesproken, live with it. Ik ben allerminst een fan van hem, maar ik heb tonnen respect voor zijn mentale veerkracht en de ballen om hier gewoon te starten. Dat neemt enkel toe.
06-07-2018 01:10
Chris zit in mijn Tour joel.
06-07-2018 02:01
Hoi, ik wil even iets opbiechten en doe dat hier omdat ik denk dat de kans het grootst is dat het me hier vergeven wordt. Sta ik net af te rekenen bij de Jumbo (zelfscan balie), krijg ik verdomme een steekproef. Eea klopt blijkbaar niet volgens het systeem. In mijn ogen lijkt het erop dat de cassiere een fout heeft gemaakt maar ze geeft het niet toe. Ik pislink natuurlijk en zonder dat ik het in de gaten heb trek ik haar in al mijn onbedwingbare frustraties over de balie heen, enkele rake doch pedagogische klappen zullen volgen. Ze lijdt zichtbaar en al snel zie ik in haar ogen dat ze haar lesje voor nu wel heeft geleerd en dat ze inziet dat ze een volgende misstap met geweld zal moeten bekopen. Eind goed al goed!
06-07-2018 02:44
@krypton
Ik zeg alleen dat Armstrong toen ook onschuldig was. Froome komt over 10 jaar mss ook wel bij Oprah
06-07-2018 02:52
"Worse is yet to come, Mister Puffyhead"
06-07-2018 06:59
Met een onevenredig budget, praatjes over 'het cleanste team' en ondertussen een bedenkelijke reputatie zo consequent winnen dat er nauwelijks serieuze uitdagers zijn, maakt het boegeroep natuurlijk logisch: toeschouwers zien nu eenmaal liever een spannende race. Wie voor Sky juicht, lijdt aan een stockholmsyndroom.
06-07-2018 07:17
Je kan maar beter als achtste man naar het EK gaan...
06-07-2018 07:35
@krypton. Serieus, wat had je nou verwacht bij een ploegenprestatie na zo'n week? Dat iedereen als keurig klapvee voor iedere ploeg evenveel zou applaudiseren? Dat er geen enkele negatieve uiting zou komen voor een ploeg die, to put it mildly, niet zo'n uithangbord is voor de sport? Dan ben je wel tamelijk naïef. Maar goed, allemaal mensen met een IQ van een garnaal volgens jou. Dat zegt volgens mij vooral iets over jouw beoordelingsvermogen.
06-07-2018 07:38
@vluggejapie

QuickStep wint toch aanzienlijk met koersen. Mag ik direct bewijs van je zien dat Sky niet clean is?

Ik vind Sky overigens een verschrikkelijke ploeg, maar dan puur sportief gezien. Zolang er geen geweld gebruikt gaat worden deze tour, vind ik uitfluiten prima. Wat ik niet prima vind, zijn al die reacties hier die a la Wilders statements magen

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine