‘Carapaz kan salaris vertienvoudigen bij transfer naar Ineos’
foto: Cor Vos
maandag 3 juni 2019 om 11:53

‘Carapaz kan salaris vertienvoudigen bij transfer naar Ineos’

De interesse van Ineos in Richard Carapaz neemt steeds nadrukkelijkere vormen aan. Volgens de La Gazzetta dello Sport zit de Ecuadoraanse winnaar van de Giro d’Italia deze week nog aan tafel met Dave Brailsford, manager van de Britse formatie.

Nog tijdens de Giro meldde de Italiaanse sportkrant dat Ineos interesse heeft in Carapaz. De Britse ploeg zou al sinds vorig jaar hengelen naar de diensten van de Ecuadoraan, die sinds zijn stageperiode in 2016 rondrijdt in de kleuren van Movistar.

Vandaag schreef de krant dat Carapaz en zijn zaakwaarnemer deze week samenzitten met Dave Brailsford. Ineos zou een driejarig contract hebben klaarliggen en het huidige salaris van de renner (geschat: 150.000 euro) zou omhoogschieten: er wordt gesproken over minstens het tienvoudige.

RIDE Magazine
66 Reacties
03-06-2019 11:55
Pfffgh
03-06-2019 12:09
hoop het niet zeg $$$$$$$$ tekens
03-06-2019 12:11
Pfffff Ineos is echt net Real Madrid, Man City en Bayern Munchen, alles wegkopen bij de concurrentie.
    04-06-2019 23:49
    En op de bank laten zitten.
03-06-2019 12:12
Zou triest zijn als Ineos op deze manier een concurrent elimineert en met hun geld de wielersport (verder) verziekt.
03-06-2019 12:17
Denk ie aan ze familie dan pak ie de jackpot. En gelijk heb ie!
    04-06-2019 07:15
    Lekke doen Cara! Je hebt t of ge hebt t nie. Kan zn hele familie op di berug kome wone.
03-06-2019 12:19
Wat probeert Ineos te bereiken? Potentiële goede klassementsrenners wegkopen en dan trots zijn op een overwinning in een grote ronde? Als zij hun eigen talenten wereldtop kunnen maken heb ik er meer respect voor. Carapaz kopen zal jammer zijn voor de concurentiestrijd in de grote rondes, zeker voor de komende jaren. Ik hoop dat Carapaz niet voor het geld kiest, hij zal toch ook wel een verbeterde aanbieding bij Movistar krijgen?
    03-06-2019 12:22
    Woont samen met Narvaez in Spanje. En je mag twee keer raden waar die onder contract staat.
03-06-2019 12:21
Dit ligt meer aan de titel van dit artikel dan aan het bedrag. Carapaz heeft net een grote ronde gewonnen, en dus gaat zijn salaris naar de 1.5 miljoen. Dat is totaal niet gek.

Men valt hier nu wellicht over het feit dat het 10x zoveel is als die nu verdiend, maar hij verdiend nu ook totaal niet naar wat hij waard is. Ineos betaald hem dat wel. Als hij nu al 1 miljoen zou verdienen en je ziet dezelfde titel staan zou het wel zeer opvallend zijn.
    03-06-2019 19:05
    Mega, tot voor 3 weken heeft hij enkel wat in de Giro laten zien. Voor de rest 0,0 alle jaren. Dus dat contract was prima hoor. Ook nu zou ik m max 1 mil geven :-p en dus kwijt raken
03-06-2019 12:22
Movistar zal met een flink verbeterde aanbieding moeten komen, anders is dit een nobrainer. Helaas maar waar... Salaris plafond lijkt mij toch een goed idee.
03-06-2019 12:24
uhhhh, ze hebben toch al meerdere kopmannen voor de grote rondes??!! Froome, Thomas, Bernal direct en Sivakov en Sosa voor de toekomst... Zou heel jammer zijn voor de strijd.
    03-06-2019 12:31
    Geraint vertrekt sowieso.
    Froompy stopt nadat hij de TDF wint.
    Bernal gaat nog al vrij veel tegen de grond, desalniettemin grote toekomst.
    De andere jongens zijn nog vrij jong,...en nog niet klaar voor het leiderschap.

    Dus goede zet om Carapaz binnen te halen. Het is niet zo dat Poels de plaats van Geraint of Froompy gaat innemen,...
    03-06-2019 12:39
    @Mystery rider, wat een onzin. Froome en Thomas gaan beide nog niet stoppen
    03-06-2019 13:13
    Dit is niet totaal onzinnig wat mystery rider schrijft.
    Ze gaan er alles aan doen om Froome een 5e overwinning te gunnen en Froome intussen 34j ziet zijn pensioen naderen. Zal niet zoals ene Alejandro koersen tot zijn 40e. Thomas wordt dan kopman of gaat weg als Bernal de numero 1 wordt.
    03-06-2019 13:25
    Froome heeft al meerdere malen uitgesproken nog minimaal een paar jaar door te gaan. Hij heeft zelfs nog een contract voor volgend jaar!

    Thomas heeft zelfs nog een contract tot 2021.
    03-06-2019 13:32
    Misschien heeft hij geen gelijk dat froome stopt na de TdF, maar laten we wel eerlijk zijn dat Froome en Thomas tegen het einde van hun carriere zitten. Froome heeft overigens nog geen waardige prijs gereden dit seizoen. Ineos moet gewoon doorselecteren.
    03-06-2019 13:47
    @Kruisberg, doorselecteren op de meest succesvolle ronderenner van de laatste deccenia?!

    Voorbereidingskoersen is Froome nooit top in geweest, met de Tour rijd hij alles weer op een hoop
    04-06-2019 23:51
    Dat is juist het idee. Wegkopen en op de bank laten zitten.
03-06-2019 12:24
Hoeveel geld hebben die gasten wel niet??
    03-06-2019 12:35
    Mocht die gozer heel de world tour opkope voelt ie 't geeneens in ze zak
    03-06-2019 18:39
    @koos, je hoeft te schrijven zoals je praat hoor. Letters zijn hier gratis.
    03-06-2019 19:29
    *niet
03-06-2019 12:28
Renners mogen net als voetballers kiezen voor het grote geld. Wat het met de sport doet laat zich raden.
03-06-2019 12:42
Moet nog zien of dat goed gaat werken. De ploeg heeft zeker geen 100% score met Zuid-Amerikanen - denk b.v. Landa. Bij Movistar zal hij ook wel een verbeterde aanbieding krijgen, dus uitgemaakte zaak is het ook niet.
Salariscap blijft de beste oplossing tegen financiële wapenwedlopen.
    03-06-2019 13:30
    En ik maar denken dat Landa een Spanjaard is :).
    03-06-2019 14:19
    Landa is een Bask.....
    03-06-2019 16:22
    oeps, ik bedoelde niet-britse kopmannen ;-)
    04-06-2019 07:36
    Denk dat Landa inderdaad nog wel een tip voor hem heeft.
03-06-2019 12:42
Probeert Ineos ervoor te zorgen dat ze binnenkort altijd de volledige top 3 in het klassement van de GT's hebben ?
03-06-2019 12:48
Dat team,maakt het genot om wielrennen te kijken helemaal naar de malle moeren,ze kopen alle toppers op,en rijden met zo'n sterke selectie rond,dat ze elke koers kapot kunnen controleren.
    03-06-2019 13:14
    Al een geluk dat ze in de klassiekers nergens staan.
03-06-2019 12:48
En dan zijn er nog die dit verschrikkelijke team op één of andere manier durven te waarderen.
03-06-2019 12:56
Na alle kritiek op de ondersteuning bij Sunweb en Jumbo een verstandige transfer van Ineos. Duidelijke visie hebben ze daar. Stel je voor dat Thomas, Bernal, Poels, Kwiatkowski & Sivakov geblesseerd uitvallen... Dan heb je dus gewoon helemaal NIEMAND MEER om Froome bij te staan in de finale van de Tour.

Spekenbrink & Plugge; kijken jullie mee? Na deze transfer verwacht ik van jullie minimaal de komst van Nibali, Landa, Martin, Zakarin én Yates.
03-06-2019 12:56
Jammerlijk nieuws. Aan de andere kant doet QS niet anders met jonge renners opkopen die goed presteren. Dan heet het ineens goed inkoopbeleid.
03-06-2019 13:11
Gelukkig hebben we Evenepoel nog. En Van der Poel. Kan Shell niet een stinkend rijk Nederlands team gaan formeren, als goedmakertje voor alle ontdoken miljarden aan belastingen?
    03-06-2019 17:10
    Wat moet Shell met anderhalve Belg in een Nederlandse ploeg?
    03-06-2019 18:22
    hetzelfde wat Ineos moet met een Ecuadoriaan en Colombiaan?
03-06-2019 13:18
Zeer spijtig mocht Carapaz naar het kopmannencollectief van Ineos gaan. Ik zie het liefst de grootste renners tegen elkaar strijden en niet met elkaar 'tegen de rest'.

Mocht Carapaz toch naar Ineos gaan, wordt het perspectief voor renners als Moscon, Kwiatkovski, Poels, de la Cruz en Elissonde in de grote rondes wel erg karig en zouden die wel eens kunnen verkassen. Die kunnen bij de verschillende ploegen uit Frankrijk, Middenoosten en Lotto Soudal prima onderdak vinden (en de la Cruz dan Movistar).
    03-06-2019 13:26
    Denk je echt dat Ellisonde zelf ambities heeft voor de grote rondes?
    03-06-2019 13:31
    In Franse dienst had hij dat wel degelijk (voor een top 10). Al is hij niet verder gereikt dan plek 16.
03-06-2019 13:22
Dat is maar 75% van het salaris van Dumoulin als je de geruchten mag geloven, dus een koopje.
03-06-2019 13:24
Het zou jammer zijn, maar geef 'm eens ongelijk. Kan 'ie het hele dorp in Ecuador mee onderhouden.

Binnenkort taait Froome wel af bij Ineos. Poels vind ik dan weer geen kopman. Dat is een eeuwige knecht, kan niet omgaan met de druk van het kopmanschap.
03-06-2019 13:31
1.5mln.. Er zouden toch wel meer teams moeten zijn die dit kunnen opbrengen?
03-06-2019 13:42
De voetbalwereld is al compleet naar de knoppen door extreem rijke clubs, teams waarvan zelfs de spelers die de reservebank niet halen een topteam op zichzelf kunnen vormen. Slechte ontwikkeling dit.
    03-06-2019 13:52
    Het is eigenlijk geen nieuwe ontwikkeling toch? Sky/Ineos 'verziekt' al een aantal jaren de wielersport door veel rijker dan de rest te zijn. Bij wielrennen is het eigenlijk nog erger dan bij voetbal (daar zie je dan in ieder geval wat leuke wedstrijden met goed verzorgd voetbal) omdat zo'n sterke ploeg de koers gewoon dood maakt. Jarenlang is de Tour extreem saai door die te sterke sky-trein.
    04-06-2019 23:59
    Daarom tank ik nooit bij Ineos.
03-06-2019 13:54
Carapaz had zonder die voorgift toch nooit de Giro gewonen. Absoluut een leuke vent en podium kandidaat voor grote rondes hoor maar nog een keer winnen zie ik hem dan weer niet doen...
    03-06-2019 14:09
    Mijn gedacht ook....de volgende keer zal hij korter aan de leiband gehouden worden....ondertussen wel de jackpot getrokken, respect...
    03-06-2019 17:51
    Vind je echt dat hij te veel tijd 'gekregen' heeft? Ik heb het idee dat dit met eagerness en tactisch heel slim gedaan is. In de etappe waar Landa tijd pakte (ergens na een week) reed hij vanuit de favorietengroep nog harder dan Landa die berg op en pakte zo ook heel slim wat tijd.
    De laatste week was controleren en op de tanden bijten, maar dat zou Roglic niet anders gedaan hebben. Ik vind het wel een prachtige overwinning van deze man en had het erger gevonden als Nibali op zijn 34e deze ronde gewonnen had. Tijd voor nieuwe helden!
03-06-2019 14:10
Wat een zieke lui. Hoop dat de UCI een keer ingrijpt.
    03-06-2019 20:21
    HA ha ha de UCI ingrijpen toch niet bij hun vriendjes van SKY/INEOS

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine