Campenaerts: “Giro geslaagd als ik een van de tijdritten win”

donderdag 9 mei 2019 om 18:33

Victor Campenaerts kan al terugkijken op een geslaagd seizoen, aangezien hij een nieuw werelduurrecord wist te vestigen. Maar dat betekent niet dat de renner van Lotto Soudal zonder ambitie aan de start staat van de Giro d’Italia. “Ik hoop vooral mijn vorm te kunnen rekken tot de slottijdrit.”

“De Giro was geen doel op zich, aangezien het uurrecord een specifiek doel was. Maar ik ga wel voluit in de drie tijdritten. Ik kijk vooral naar de afsluitende tijdrit in Verona. Ik hoop mijn goede conditie nog te kunnen rekken tot het einde van de ronde”, zo laat Campenaerts weten.

Vocsnor zal de komende weken de nodige vrijheid krijgen. “De ploeg verwacht mij vooral in de tijdritten, maar ik krijg uiteraard ook een plaats in de sprinttrein van Caleb Ewan. Ik hoef alleen niet mijn leven te wagen in een hectische laatste kilometer.”

Het moet dus vooral gebeuren in de tijdritten. Wanneer is de Giro voor Campenaerts eigenlijk geslaagd? “Als ik een van de tijdritten win. Het zal wel moeilijk worden, als je ziet hoe goed Primož Roglič reed in de Ronde van Romandië.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

12 Reacties

Tomasovicz 9 mei 2019 om 18:41

edit wf: laat anti-supporteren achterwege

Jan Blokland 9 mei 2019 om 18:44

Dat zal moeilijk worden. Alleen in de laatste tijdrit heeft hij kans. De eerste twee zijn te zwaar voor Campenaerts

pirazzi 9 mei 2019 om 18:46

Positief is dat hij van plan is uit te rijden. Nu Ewan nog.

Marcel1112 9 mei 2019 om 19:19

Ik zie (en hoop) hem de laatste tijdrit wel winnen.

Samlambeej 9 mei 2019 om 19:26

Zijn Tour de France ligt eigenlijk al 3 weken achter zich.

josi 9 mei 2019 om 19:57

In de laatste tijdrit heeft hij zeker kans, de andere 2 zie ik hem niet winnen.

Hangelos 9 mei 2019 om 20:43

Is hij nog met Carlien?? Anders kan hij de tijdrit altijd nog gebruiken om een andere dame mee uit te vragen :-)

Poeksel 9 mei 2019 om 22:02

Ik denk niet dat Fanny Lecluyse het daarmee eens is.

jp.vanoosterhout 9 mei 2019 om 21:26

hij kan heus wel die heuvels over,kan bij alle drie de tidritten podium rijden !

bartje 9 mei 2019 om 21:49

Ik denk ook dat Campenaerts een heel behoorlijke uitslag kan rijden in alle drie de tijdritten. Winnen zal er wellicht net niet inzitten maar kansloos is hij ook niet. Hij reed toch ook podium in Jeruzalem, en daar was het slotklimmetje ook iets van een procent tien…

evos01 10 mei 2019 om 04:51

Hij moet het wel zonder pleisters doen!!!(Mexico)

richardx95 10 mei 2019 om 11:20

Wie zien jullie als favorieten voor de tijdritten?