Caldeira snelt naar proloogwinst in Volta a Portugal

woensdag 31 juli 2019 om 19:43
Caldeira snelt naar proloogwinst in Volta a Portugal

foto: Cor Vos (archiefbeeld)

Samuel José Caldeira heeft de openingsrit van de Volta a Portugal (2.1) op zijn naam geschreven. In de proloog over zes kilometer door Viseu was de Portugees van W52/FC Porto nipt sneller dan Gian Friesecke en ploegmaat Gustavo César. Caldeira is tevens de eerste leider.

Voor Caldeira is het zijn tweede profzege nadat hij twee jaar geleden ook al eens een etappe won in de ronde van zijn thuisland.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Mathieu Moller 31 juli 2019 om 19:47

Krijgen we bij afwezigheid van Alarcon een tweestrijd tussen Sevilla en Cesar?

StonedCamel 31 juli 2019 om 19:50

W52 heeft weer goed gepiekt zo te zien. Altijd vermakelijk om te volgen dit rondje :)

the student 31 juli 2019 om 19:56

6 van de 7 renners van w52/fc porto bij de eerste 20. We gaan weer wat bijzonders meemaken.

Pak Haas 31 juli 2019 om 19:57

Is al bekend of dit met of zonder aicar bewerkstelligt is?

the student 31 juli 2019 om 20:11

Maakt het je wat uit?

Titaantje 31 juli 2019 om 20:00

Hopelijk kan Cesar hem op zijn 39e nog eens pakken!

koos verrek 31 juli 2019 om 21:34

Portugese druivekoers of zo?

the student 31 juli 2019 om 22:51

Hahaha er zijn wel grote verschillen tussen de druivenkoers en de volta.

Als je de druivenkoers wint als continental renner dan maak je waarschijnlijk wel indruk op een WT of PCT ploegje.

Als je de Volta wint dan kom je als renner nooit meer aan de slag in de Worldtour

wimpy 31 juli 2019 om 21:34

Ik gok op Edgar Pinto voor eindwinst

thorsen 31 juli 2019 om 21:42

Ah ja, ik zet vast een reminder over 10 jaar om te kijken wie er gewonnen heeft.

Verweggistan 31 juli 2019 om 21:42

Tavira heeft ook een geweldig team, met Machado en Mendes twee renners die recent nog WT coureurs waren, de oude Nocentini nog steeds in de ploeg. De sterke allrounder Figueiredo, de ervaren Marque, wiens transfer naar Movistar niet ging.
En bij Efapel rijdt Sergio Paulinho die in 2004 (!) een Olympische medaille pakte. Daar ook Ferrari (exCajaRural) en Mikhaylov (exCCC).
Louletano met De La Fuente (het maatje van Ricco en Piepoli) en Garcia-de Mateos.

Sterke ploegen.

Merlinappa 1 augustus 2019 om 08:15

Is dit nog ergens live te volgen? Altijd leuk om dit cult-rondje te zien, haha

Headlines

Materiaalzone

Populair