Burger King wordt sponsor van EOLO-Kometa

zaterdag 11 december 2021 om 14:39
Burger King wordt sponsor van EOLO-Kometa

foto: Cor Vos

Een Big Whopper eten voor de start van een etappe in de Giro d’Italia? Zo ver zal het voor EOLO-Kometa niet komen, maar de Amerikaanse fastfoodketen is wel de nieuwe sponsor van het Italiaanse ProTeam van Ivan Basso en Alberto Contador.

Alessandro Lazzaroni, de CEO van de Italiaanse tak van de Burger King, kwam bij de ploeg terecht na de Giro d’Italia van vorig jaar, waarin hij het team in meerdere etappes vergezelde. Voor EOLO-Kometa was het een geslaagde ronde, omdat Lorenzo Fortunato een ritzege boekte op de Monte Zoncolan.

Burger King wordt geen naamsponsor van het team, maar zal wel een plaatsje krijgen op het nieuwe tenue van het ProTeam. Voorlopig alleen in 2022, al Basso sluit een langere samenwerking niet uit, zo vertelt hij aan La Gazzetta dello Sport. “Als we aan de sponsors laten zien dat we onszelf blijven verbeteren, dan zullen ze bij ons blijven en met ons mee groeien. Langzaam maar zeker komen we er”, aldus Basso.

Dit artikel delen:

29 Reacties

Cyclejo Schwanen 11 december 2021 om 15:12

Tja, fastfood en sport lijkt me niet echt een goede combinatie, maar iedere sponsor is welkom natuurlijk.

Steven_E 11 december 2021 om 15:23

Evenepoel maakt al reclame voor Pizza Hut

Limal 11 december 2021 om 15:40

Burger King heeft Contador voor volgend jaar een burger met slechts 0,0000000001% vet beloofd ;-)

Wheely 11 december 2021 om 17:14

Pauwels Sauzen doet ook al jaren mee.

josi 11 december 2021 om 15:43

Ze googelden waarschijnlijk “wielrennen + vlees” en kwamen zo bij Contador terecht. Jammer dat Bo Hamburger al een tijd gestopt is.

Dikke Man 11 december 2021 om 15:48

Laat ze lekker. Er zijn hele sporten die gefinancierd worden door Red Bull. Selectieve verontwaardiging. Zo’n jonge ploeg heeft de sponsors vast niet voor het kiezen.

Verweggistan 11 december 2021 om 16:05

Misschien hebben ze nu t geld om Pozzovivo te halen.

plattenband 11 december 2021 om 16:16

begrijp ik eigenlijk ook niet echt. Topsport en fastfood of alcohol.

Bij ons het je de Jupiler-league, ik heb voetballers al reclame zien maken voor Lays chips, idd REV voor pizza-hut, hoewel dat da privé sponsoring is.

En nu Burger King. Ik dacht dat topsport een ‘gezonde’ levensstijl wilde promoten? Die sponsors gaan dat gedachte toch geen eer aan doen.

Waarom kan Coca Cola Company of McDonalds dan geen hoofsponsor worden voor een team? Ik denk dat 25M voor zo’n bedrijven beetje zakgeld is.

lo squalo dello Stretto 11 december 2021 om 16:31

Coca-Cola is al van voor de tweede wereldoorlog zowat de belangrijkste sponsor van de Olympische Spelen. McDonald’s was dat ook decennia lang.

kleomantre 11 december 2021 om 17:34

plattenband, wat valt er niet aan te begrijpen

Bij veel sporten kijken de toeschouwers vanaf de bank naar de TV en daar past een biertje voor de gezelligheid en een chippie voor de bite prima bij. Daarnaast komt het ook voor dat anderen beïnvloed of geïnspireerd worden door een succesvol team/persoon en (onbewust) graag kopen wat de helden ook gebruiken dan wel promoten. Mocht ook dat te weinig effectief zijn dan heb je in ieder geval ook nog vaak je naam in beeld als je de juiste teams en/of personen kiest.

xistnc 11 december 2021 om 16:17

Na Drone Hopper ook Team Whopper?

Romāns Vainšteins 11 december 2021 om 17:01

Je moet het zo zien, als je genoeg sport kan er af en toe ook iets ongezonds van af.
Mij die rubberen rotzooi niet gezien trouwens.

Wheely 11 december 2021 om 17:13

Dat is natuurlijk onzin, ongezond blijft ongezond. Een vette muil halen hoeft dat dan weer echt niet te zijn maar doe mij dan maar een lekkere ambachtelijke zak met grofgesneden friet.

Verweggistan 11 december 2021 om 17:04

Kometa is een vleesverwerkingsbedrijf, wellicht leveren ze aan de BurgerKing.

Wheely 11 december 2021 om 17:11

Grappig, dat wist ik dus niet en met mij velen waarschijnlijk. Vaak geen idee wat al die sponsors doen.

Dikke Man 11 december 2021 om 17:23

Doet me denken aan Lampre dat eeuwenlang hoofdsponsor was maar waarvan niemand wist wat het was.

Limal 11 december 2021 om 17:36

Dit maakt het enkel nog beter – hilarisch dat met name Contador een vleesverwerkingsbedrijf en een burgerslijter als geldschieters heeft!

Romāns Vainšteins 11 december 2021 om 17:47

Prodir maakt pennen en Ballan ijzeren garage deuren, you’re welcome.

Wheely 11 december 2021 om 18:07

Wat doen ze bij Groupama eigenlijk?

Dikke Man 11 december 2021 om 18:21

Staken waarschijnlijk

Verweggistan 11 december 2021 om 18:25

Verzekeren. En Groupama heeft GAN overgenomen, dat in de jaren '90 een wielerploeg sponsorde.

Wheely 11 december 2021 om 18:41

Ah, gelukkig hebben ze meer verstand van verzekeren. ;)

plattenband 11 december 2021 om 17:22

Ik vind dat gewoon raar! Hoe contradictorisch is het dat je Messi met Lays chips in zn handen ziet? = topfit vette rommel

ik herinner me hier zoveel jaren terug sponsor Unibet. De details weet ik niet meer maar ze werden her en der bij wedstrijden de start ontzegt door hun gokactiviteiten.

Dus fastfood is dan wel ethisch verantwoord als sponsor van topsport?

kleomantre 11 december 2021 om 17:46

Och in Nederland heb je Easytoys als sponsor op de shirt van een voetbalclub. Vroeger had je Sauna Diana in het wielrennen, dat was nog eens fun.

Ethisch verantwoord is doorgaans niet van primair belang, enkel om mee te slaan als beleidsvoerders iets niet aanstaat. Veel belangrijker is wie dmv lobbyen een ingang heeft bij beleidsvoerders en in staat is iets met ze te hosselen. Heb je die ingang niet dan loop je kans om weggezet te worden als ethisch onverantwoord, heb je die wel dan kraait er geen haan naar wat je doet. Of wordt je de ruimte geboden met wat lichte koerswijzigingen dan wel accentverschillen gewoon te blijven doen wat je al deed. In Nederland en vermoedelijk in veel landen, heeft de voedselindustrie een stevige vinger in de pap.

Deel Koeper 11 december 2021 om 18:23

Ik vind Burger King ethischer verantwoord dan UAE of Bahrain.

Kelder is de Man 11 december 2021 om 19:18

Maar Easytoys/sex bevordert niet een ongezonde levensstijl. Sterker.. regelmatig een orgasme is goed tegen prostaatkanker. Beter dan dagelijks dan een bacon cheese double. Beide erg lekker overigens.

dvansteenis 11 december 2021 om 22:16

Een Big Whopper is dat een fusie?

Jean Dumas 12 december 2021 om 07:29

Greg Lemond at regelmatig McDonald’s-burgers bij zijn eerste Tourwinst. Vol verwachting klopt ons hart.

legrandbornand 13 december 2021 om 00:37

Greg was dan ook écht een kampioen natuurlijk

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone