Buchmann maakt indruk: “Ik had echt geweldige benen”

zondag 21 juli 2019 om 09:15
Buchmann maakt indruk: “Ik had echt geweldige benen”

foto: Cor Vos

In de schaduw van geletruidrager Julian Alaphilippe, Geraint Thomas en Steven Kruijswijk is Emanuel Buchmann bezig aan een uitstekende Tour. De klassementskopman van BORA-hansgrohe was op de Tourmalet een van de sterkste renners, waardoor hij nog altijd uitzicht heeft op het podium. “Ik had echt geweldige benen”, zo vertelt hij in een perscommuniqué.


De 26-jarige Duitser is niet de meest opvallende renner, maar Buchmann staat toch maar mooi vijfde in het klassement. Op de Tourmalet was hij een van de betere klimmers, maar moest hij toezien hoe Thibaut Pinot naar de overwinning reed. “Ik voelde me de hele dag sterk”, zo vertelt Buchmann.

“Ik reed zonder problemen de Col du Soulor op, maar ook op de Tourmalet zat ik lange tijd niet aan mijn limiet. Ik zat pas à bloc in de laatste twee kilometer. Terwijl sommige concurrenten aan het afzien waren, kon ik nog een keer versnellen. Ik had graag de etappe willen winnen, maar ik ben blij dat ik de favorietengroep kon uitdunnen.”

“Ik ben op de goede weg”
Buchmann staat na veertien etappes dus vijfde, maar het verschil met geletruidrager Alaphilippe is wel meer dan drie minuten. De Duitser zal vooral met een schuin oog kijken naar het podium, gezien de beperkte (56 seconden) achterstand. “Ik kijk met vertrouwen uit naar de komende bergritten. Ik ben op de goede weg.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

tvm 21 juli 2019 om 09:20

Vreemde poll, want wat als je verwacht dat hij op de plek blijft waar hij nu staat?

Guushovd 21 juli 2019 om 09:44

Dan vind je blijkbaar dat het winnen van de tour te hoog gegrepen is en antwoord je dus nee.

Wat vreemder is aan de poll is dat niet helemaal duidelijk is of ze dit jaar bedoelen of in het algemeen. Je moet uit de context opmaken dat het alleen om dit jaar gaat.

Olly 21 juli 2019 om 10:33

Mee eens, vreemde poll.
Dit jaar te hoog gegrepen: Ja.
Toekomst: Nee, dan kan hij idd een keer winnen.

SprintMaster 21 juli 2019 om 09:25

Wel een bevestiging na een sterk voorseizoen. Top 5 zou zeker kunnen.

Krakowic 21 juli 2019 om 09:35

Staat er goed voor, maar ik verwacht eerder dat hij het moeilijk gaat krijgen in week 3 dan dat hij nog een vlucht naar het podium kan maken. Zakte er vorig jaar in de Vuelta ook een beetje doorheen in de laatste week. Maar een eerste top tien zou al een heel mooi resultaat zijn.

Wel leuk dat er weer een Duitser meedoet in de top van het AK in een GT. Goed voor de populariteit van de sport in Duitsland hoop ik.

assen 21 juli 2019 om 09:44

Hoe kun je op deze vraag ‘nee’ beantwoorden? Er zijn scenario’s denkbaar dat hij de Tour wint, hoe onwaarschijnlijk ook.

Guushovd 21 juli 2019 om 09:45

Dat is de aard van een voorspellende poll. Als ze naar feiten vragen dan heet het een quiz.

Mischa 21 juli 2019 om 09:53

Nee, ik verwacht niet dat hij de tour wint… maar je mag ook fout gokken he

Klaas Foppen 21 juli 2019 om 10:28

Als Alaflip wel door het ijs zakt in 1 van de bergritten, ja dan is hij en de anderen om hem heen ook ineens kanshebber, ik verwacht het niet, maar het is wel degelijk mogelijk

Kelder is de Man 21 juli 2019 om 10:55

Poll is over deze tour lijkt me zo.

stevofan 21 juli 2019 om 12:17

Hij reed inderdaad sterk. Ik verwacht wel dat hij er tussen uit valt. Vorig jaar in de Vuelta verloor hij in de laatste week ca. 12 minuten tov Kruijswijk. Waarvan ca 7,5 in de laatste 2 berg etappes.

Pietspeed 21 juli 2019 om 18:10

“In de schaduw van….”
Dat is vanzelfsprekend maar in welk licht je het bekijkt. Oftewel, als het handjevol Nederlandse pers geen aandacht geeft aan hem, tsja…. Kerel staat iig in Duitse media, die ook Tour uitzenden, volop in de belangstelling. Niks dus in de schaduw van… Zie ook etappe vandaag.