Brandon McNulty: “Ik verras mezelf een beetje bergop”

dinsdag 6 april 2021 om 19:09
Brandon McNulty: “Ik verras mezelf een beetje bergop”

foto: Cor Vos

Brandon McNulty, tweede in de openingstijdrit, hield in de tweede etappe van de Ronde van het Baskenland goed stand in de finale. Toch verloor de Amerikaan van UAE Emirates in de oplopende aankomst vier seconden, omdat er een gaatje viel in de favorietengroep. “Het was een super lastige finale”, reageert McNulty.

“Er was heel veel stress in het peloton richting de laatste klim. Het ging vol gas in het laatste uur, maar ik ben blij hoe het gegaan is”, blikt de 23-jarige coureur terug. Op de laatste zware klim van La Asturiana trok hij zelfs ten aanval. Hij schoof mee met Maximilian Schachmann, Primož Roglič en Sergio Higuita.

“Ik klim goed en heb mezelf een beetje verrast dat ik de besten kon volgen, maar ik denk dat het een goede dag was”, aldus McNulty, die uiteindelijk als negentiende over de meet kwam in Sestao op 19 seconden van ritwinnaar Alex Aranburu.

In de finale koerste UAE Emirates aanvallend, want naast McNulty plaatste ook Tadej Pogačar enkele demarrages. “Tadej en ik konden elkaar goed aanvullen. Hij viel een paar keer aan en ik deed dat ook. Dat is voor ons een goede tactiek”, aldus de Amerikaan, die nu derde is in het klassement op zes seconden van Roglič.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Dikke vrouw 6 april 2021 om 19:17

Al iets bekend om zijn tijd/geld straf omwille van de handjes?

Poeksel 6 april 2021 om 19:24

Zover ik weet gebeurt dat niet op basis van een foto achteraf, maar moet de jury het tijdens de koers constateren.

Dion 6 april 2021 om 19:57

Welke handjes? Heb niet alles kunnen zien.

josi 6 april 2021 om 20:05

@Dion, Reed in de tijdrithouding, met z’n onderarmen op het stuur, sinds 1 april verboden.

Dion 6 april 2021 om 20:12

Ahh, dank.

Man met de hamer 6 april 2021 om 19:27

Waren wel echt genante kopbeurtjes die hij deed. Ga dan gewoon compleet in het wiel hangen.

skylimit 6 april 2021 om 19:43

De beklimmingen in het Baskenland zijn niet al te lang. Morgen zal hij waarschijnlijk weer wat seconden verliezen op die steile slotklim.

Romāns Vainšteins 6 april 2021 om 20:13

Deze moet je mee hebben naar de tour Pogi, totaal geen nut om hem naar de knoppen te zien gaan in de giro, jullie willen toch geel in Parijs.

Turtlehead 6 april 2021 om 21:40

Jammer dat ie niet uit koers is, zo krijg je alleen maar discussie over die nieuwe regels.
Als het in beeld is, is het in beeld zou ik zeggen.

lander luypaert 6 april 2021 om 21:48

Mekker eens niet zo.

ProfrondeZevenbergen 6 april 2021 om 22:10

@turtle
Waar mekker je er zo over? Zit hij niet in je ploeg?

bartp25 7 april 2021 om 08:20

Ik heb het zelf niet gezien dat hij het deed, maar als het klopt dan heeft Turtlehead gewoon gelijk, er zijn regels en als zich iemand er niet aan houdt moet je handhaven anders zijn de regels voor niks. Ik had zelf meer gepleit voor een transitie periode met waarschuwingen, je gaat een wielrenner zijn natuur/instinct niet meteen van de 1 op de andere dag veranderen.

Headlines

Materiaalzone

Populair