Boy van Poppel: “Was niet mijn bedoeling om mee te zitten”

vrijdag 25 mei 2018 om 08:43

Boy van Poppel liet zich gisteren zien onderweg naar Prato Nevoso. De Nederlander van Trek-Segafredo maakte onderdeel uit van de vlucht van de dag. Hij viel in de finale zelfs aan, ondanks het feit dat het parcours hem niet gunstig gezind was. “Het was niet de bedoeling dat ik mee zou zitten. Eigenlijk hadden we als ploeg de verkeerde man mee”, zo blikt hij in gesprek met WielerFlits terug.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

8 Reacties

Chaba 25 mei 2018 om 08:53

Mensen moeten vechten om in de kopgroep te komen en met zo een etappe lijkt dat een makkie en zitten renners als een van Poppel en van Emden mee. Blegh jammer dat de verkeerde Nederlanders mee zaten. Sowieso vond ik het maar een aparte kopgroep met weinig klimmers.

0
Krakowic 25 mei 2018 om 08:54

“hebben ze eigenlijk de verkeerde man mee”, alsof het aan de ploeg ligt. Wel mooi om strijdend te onder te gaan, ben benieuwd hoe hij vandaag de etappe gaat beleven.

0
Bertvd 25 mei 2018 om 09:17

Dit en de mening van Van Emden zijn exemplarisch voor hoe lastig het is om in de goede groep te zitten. Zoals Van Emden al aangaf: zat juist mee om het peloton terug te brengen.

0
KnightBiker 25 mei 2018 om 09:19

Voor de klimmers die wel mee waren was het natuurlijk mooi om een paar hardrijders mee te hebben voor het vlakke.. Deze jongens kunnen in het vervolg van deze Giro al helemaal niets meer doen, dus ze konden hier hun neus nog even laten zien.
(maar idd, koen bouwman, Gesink, Lindemann etc die hadden hier moeten zijn: Gesink heeft niet nix gedaan deze Giro maar komende 2 dagen moet het maar eens echt indrukwekkend zijn om het de moeite waard te laten zijn om klassementen te laten schieten)

0
assen 25 mei 2018 om 10:22

Lindeman is ‘onzichtbaarder’ dan ik had verwacht deze Giro.

0
gardeyn 25 mei 2018 om 10:33

@assen: niet zo gek toch? Lindeman was helemaal niet voorzien voor de Giro, maar moest Tolhoek vervangen. Maw: geen specifieke voorbereiding en zn piek lag tijdens de klassiekers.

0
AndriesW 25 mei 2018 om 11:50

@KnightBiker
Gesink is inmiddels enkele kilo’s zwaarder dan tijdens de Tour van 2015 en heeft sindsdien geen echt goede klassementen meer gereden. Ik zou er maar rekening mee houden dat hij tegenwoordig al grote moeite zou hebben om voor een top 10 klassement mee te doen in een grote ronde.

0
Mwielerfan 25 mei 2018 om 12:25

Kilos zwaarder betekent ook minder op klimmen als hij voor een etappe gaat. Misschien een idee om zijn salaris hier eens te bediscussiëren? ;)

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone