fbpx

Bouhanni wilde Boom mee naar Arkéa-Samsic

donderdag 12 december 2019 om 08:56
Bouhanni wilde Boom mee naar Arkéa-Samsic

foto: Cor Vos (archief)

Nacer Bouhanni maakte zich sterk voor de komst van Lars Boom naar Arkéa-Samsic. Dat vertelt de 33-jarige Brabander nadat hij bekendmaakte te gaan stoppen als wegwielrenner. Binnen de Franse ploeg werd een transfer echter gedwarsboomd.

Het management van Boom benaderde de afgelopen periode meerdere profteams, maar enkel Arkéa-Samsic leek serieus te worden. “Dat liep uiteindelijk op niets uit, omdat de manager van dat team niets in me zag. Dan niet hè”, reageert Boom bij De Telegraaf. Hij doelt op ploegbaas Emmanuel Hubert die niet inging op het advies van Bouhanni, de nieuwe sprintkopman bij de ProContinentale ploeg.

Gisteren maakte Lars Boom bekend dat hij zijn loopbaan als wegwielrenner na dit seizoen beëindigt. Het einde van zijn ploeg Roompot-Charles heeft daar ook mee te maken. “Door het stoppen van mijn huidige team, ontstond er een mogelijkheid om mijn focus te verleggen op een passie die ik al enige tijd koester. Dat zijn gravel- en strandraces, alsmede MTB marathons”, vertelde hij.

Dit artikel delen:

17 Reacties

west 12 december 2019 om 09:33

Lijkt me niet echt nieuws. Als een ploeg een sprinter/kopman naar een nieuwe ploeg gaat, dan zal een van de eerste vragen zijn; wie wil je als je ondersteuning?
En dan zal een professionele wielrenner net als een echte wielerflitser gewoon wat vriendjes en bekende namen uit zijn duim beginnen te zuigen? Uhhhh, Soupe en Cimolai enne Vermote en ook Reza of Le Gac en misschien Boom en die ene andere, enne, enne….
De namen Bouhanni en Boom zorgen over het algemeen wel voor discussie, dus daarom zal het wel nieuws zijn…

McMulenga 12 december 2019 om 10:03

Tsja wat is nieuws. Ik vind het wel leuk om te lezen. Uitgerekend de bokser die als enige van de hele wereld wel iets in Boom ziet.

Vinyakke 12 december 2019 om 10:06

Het zijn net dit soort nieuwtjes die ik interessant vind. Meer dan bijvoorbeeld een Hermans die wat te weinig media-aandacht krijgt naar zijn zin.

Scott Sunderland 12 december 2019 om 10:10

Juist wel leuk om te lezen dat Bouhanni graag had gezien dat Boom de sprints zou gaan aantrekken. En dat de ploeg er niets in zag. Dat heeft voor mij wel nieuwswaarde.

west 12 december 2019 om 12:16

Dat is het juist, ik denk dat Bouhanni dat helemaal niet “graag gezien” had. Ik denk dat Bouhanni net als iedere andere kopman bij de bespreking de kans kreeg om wat input te geven waar vervolgens weinig tot niks mee gedaan wordt. En dat Bouhanni net als iedere andere kopman zonder enige achterliggende gedachte twintig namen oplepelt waarvan hij toevallig van weet dat ze misschien transfervrij zijn. Ik denk dat er nul connectie is tussen die twee…

tendam 12 december 2019 om 12:21

@west
Dat jij een zuiver negatieve insteek hebt, wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor anderen ook geldt.

McMulenga 12 december 2019 om 12:44

@west, jij zit wel heel geforceerd dingetjes tussen de regels door te zoeken over iets waar jij echt helemaal niks vanaf kan weten (tenzij je toevallig goede vrienden bent met
Bouhanni, dan heb ik niks gezegd). Zelfs over de persoonlijke relatie tussen die twee heb jij een oordeel zonder er iets vanaf te weten. Met zulke aannames en wilde gokken ga je een bericht in ieder geval niet ontkrachten.

Panache 12 december 2019 om 13:21

Zou ook ontzettend dom zijn van Bouhanni om “gewoon wat namen op te lepelen” – je hebt hier een hele vreemde en onlogische denkwijze West.

west 12 december 2019 om 23:41

Wat is de connectie dan wel?

Scott Sunderland 12 december 2019 om 10:12

Bouhanni staat niet bepaald bekend als “makkelijke jongen”. Boom ook niet echt. Misschien vond men bij deze ploeg één wel genoeg.

Wheely 12 december 2019 om 10:36

Verdorie, gemiste kans! Dit had nou leuke tafereeltjes kunnen opleveren.

Samlambeej 12 december 2019 om 10:46

Het schijnt dat Nacer graag een partijtje bokst voor de wedstrijden. Ik snap het wel.

john 12 december 2019 om 11:40

Als dat waar is dan had hij niet Boom maar Terpstra gevraagd want die kan ook goed om zich heen slaan

koos verrek 12 december 2019 om 10:55

Zo, jammer. Dan maar dikkebandenraces!

Jos84 12 december 2019 om 11:02

Om te kaarten in de bus zeker…

McBaksteen 12 december 2019 om 13:38

,… gedwarsboomd worden (haha prachtig ) XD

A.M.M. Jonkers 12 december 2019 om 13:55

Inderdaad een komische zin…..
+1 voor de oplettendheid van u.