Bodi del Grosso en Eva Buurman stappen in ploegleiderswagen bij NXTG Racing
Bodi del Grosso in de Ronde van Turkije 2021 - foto: Cor Vos
maandag 28 oktober 2024 om 11:46

Bodi del Grosso en Eva Buurman stappen in ploegleiderswagen bij NXTG Racing

NXTG Racing heeft drie nieuwe ploegleiders gepresenteerd voor 2025. Bodi del Grosso (23) en Eva Buurman (30), die beiden zelf op hoog niveau gekoerst hebben, worden hoofdploegleiders bij het team. De al langer aan het team verbonden Marco Aerts (61) krijgt een rol als assistent-ploegleider.

Del Grosso reed van 2020 tot en met 2023 voor ABLOC CT, het huidige Parkhotel Valkenburg. Hij werd voor die ploeg onder meer derde op het NK op de weg (2020) en het NK tijdrijden (2023) bij de beloften. Na vorig seizoen stopte Del Grosso op Continental-niveau, maar koers nog wel voor clubteam CT GIANT Store Assen-NWVG. Hij is de oudere broer van de huidige beloftenkampioen van Nederland, Tibor del Grosso.

Buurman was prof van 2016 tot en met 2023. Ze reed onder meer voor Parkhotel Valkenburg, Boels-Dolmans en Liv Racing. In 2017 werd ze derde in de Trofee Maarten Wynants (1.1).

“Eva en Bodi brengen een unieke energie en visie bij NXTG Racing”, zegt Natascha Knaven-den Ouden. “Hoewel ze nieuw zijn in het vak van ploegleider, zijn ze ideale leiders door hun ervaring als professionele coureurs en hun passie voor het ontwikkelen van jong talent. Samen met Marco’s al langere aanwezigheid in ons team, hebben we een sterke fundering voor de komende generatie wielrensters.”

RIDE Magazine
4 Reacties
28-10-2024 11:56
Deze aanstelling kan je toch niet los zien van de Knaven connectie. Ik geloof niet dat Bodi anders op dit moment hier ploegleider had geworden.
    28-10-2024 12:03
    Dat is toch geen verrassing? Bijna alle plekken bij wielerploegen worden bemenst door een hoog ons kent ons gehalte.
28-10-2024 21:09
We hebben het hier over een jeugdclub trouwens, feit dat dit hier wordt gemeld zegt al genoeg.
28-10-2024 23:26
Bodi del grosse , ploegleider?met alle respect deze jongen is 23

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine