Bob Jungels kiest voor avontuur bij BORA-hansgrohe: “Potentieel nog niet volledig benut”

dinsdag 9 augustus 2022 om 09:59
Bob Jungels kiest voor avontuur bij BORA-hansgrohe: “Potentieel nog niet volledig benut”

foto: Cor Vos

Bob Jungels stapt vanaf 2023 over naar BORA-hansrohe, de Luxemburger heeft een meerjarig contract getekend. Jungels is bezig aan zijn laatste seizoen bij AG2R Citroën en heeft er niet voor gekozen om zijn contract te verlengen. “Het voelde als de juiste plaats en ploeg om terug consistentie in mijn resultaten te krijgen.”

“Ik ben erg enthousiast om vanaf volgend seizoen voor BORA-hansgrohe te rijden”, vertelt de ritwinnaar van de Tour de France op de site van de Duitse ploeg. ‘Het voelde als de juiste plaats en ploeg om terug consistentie in mijn resultaten te krijgen. Ik kijk ernaar uit om een grote rol te spelen in teamoverwinningen in de komende seizoenen.”

Verder wil Jungels zich als renner blijven ontwikkelen. “Ik ben ook bereid om daar hard voor te werken. Voor mij voelt deze verandering alsof het de start is van iets groots”, aldus Jungels. Ook sportief directeur Rolf Aldag is zeer blij met de transfer. “Bob is een zeer interessante renner. Je krijgt het gevoel dat hij al een eeuwigheid in het peloton zit, maar toch is hij net op zijn beste leeftijd.”

Aldag: “Potentieel nog niet volledig benut”
“Hij brengt ongelooflijk veel ervaring mee, maar tegelijkertijd ook heel veel potentieel. We geloven ook dat dit potentieel nog niet volledig benut is en we willen graag samen met Bob werken aan zijn ontwikkeling. Qua type renner past hij perfect in onze multi-captain strategie. We willen graag meer diepte aan onze ploeg blijven toevoegen om het voor onze concurrenten moeilijk te maken om onze races te voorspellen. Bob kan zeker een sleutelrol spelen in belangrijke wedstrijden omdat hij zeer veelzijdig is.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

Reutemeteut 9 augustus 2022 om 10:03

Alles op Bob Jungels!!

0
bswinkelss 9 augustus 2022 om 10:05

Toch jammer voor AG2R, ze hebben hem flink wat duiten, tijd en geduld gegeven. Hier hebben ze eigenlijk alleen 1 tourrit voor teruggekregen.

0
Panache 9 augustus 2022 om 16:28

2020 was al erg matig, dus de prestaties van januari ’21 tot juni ’22 borduren netjes voort. Een 6e plek in Zwitserland, een rit in de Tour en een nationaal kampioenschap is een prima manier om met opgeheven hoofd te vertrekken vind ik. Jungels was op PCS in 2019: 92e, in 2020: 253e, stapte toen over en was in 2021: 758e en dit jaar vooralsnog 65e van de wereld.

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 9 augustus 2022 om 10:12

Bob Jungelmann!

0
Arry1338 9 augustus 2022 om 11:50

Hahaha, jammer dat het niet echt zo is

0
zietemgaan 9 augustus 2022 om 10:21

Ja, AG2R Citroën slaagt er maar niet in duurzaam succes op te bouwen, teken aan de wand dat jungels er niet blijft

0
Ward 9 augustus 2022 om 12:46

Kan dat nog zonder ketonen? Jungels zal volgend jaar wel weer een stapje zetten is mijn gok.

0
S. Morgenstern 9 augustus 2022 om 12:50

Bora doet toch ook niet aan ketonen?

0
Panache 9 augustus 2022 om 16:30

MPCC = geen ketonen inderdaad. Al kan ik mij niet voorstellen dat Bora deze prestatieverbeterende energiebron niet gebruikt.

0
NG 9 augustus 2022 om 10:29

Misschien is het handig om altijd de leeftijd van de renner en kwestie te vermelden?
Zeker als er een quote is zoals “Bob is een zeer interessante renner. Je krijgt het gevoel dat hij al een eeuwigheid in het peloton zit, maar toch is hij net op zijn beste leeftijd.”

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 9 augustus 2022 om 10:34

Bob wordt eind september 30.

0
klootje kriekeljon 9 augustus 2022 om 11:52

Echt structureel dingetje idd. Ook al vaker wat van gezegd. +1

0
fietsvriend 9 augustus 2022 om 10:33

Tijd voor een nieuwe podcast

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 9 augustus 2022 om 10:35

‘Team DSM moet nu vol inzetten op Tim Wellens’

Oh wacht…

0
Sandy Casar 9 augustus 2022 om 10:34

Niet verrassend en past precies in het profiel van Kelderman wat Bora zocht.

Hij wou graag naar een meer georganiseerde ploeg. Hij had zich (of zijn manager) ook al eerder bij Jumbo aangeboden.

0
Shinzawai 9 augustus 2022 om 14:22

Kelderman is toch veel meer een klassementsrenner dan Jungels. Ik zie hem eerder ingezet worden voor de klassiekers en als meesterknecht in het rondewerk.

0
Quincy Adams (aka voorwiel) 9 augustus 2022 om 11:17

Prima plekje voor bob. Tjv was ook goed geweest of ineos. Ben wel benieuwd waar hij in de pikorde gaat uitkomen…

0
Stabanger 9 augustus 2022 om 15:24

Kelderman out, Jungels in, dus ongeveer die pikorde.

Goeie keuze denkik, ook duitstaligen. Meer dan DSM.

wielrennen wordt wel een beetje een duiventil zo.
Kelderman was niet lang bij Bora en Jungels niet lang bij AG2R

0
williams 9 augustus 2022 om 18:03

En daar sta je dan als AG2R… Echt dankbaar van Jungels kan je dit niet noemen.

0
Dikke Kater 9 augustus 2022 om 21:28

Zonde voor DSM. Die hadden zich toch vol ingezet om Jungels binnen te hengelen?
Die zullen dan niet blij zijn.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone