Bigla-Katusha wordt vandaag Équipe Paule Ka, excuses van zieke Oleg Tinkov
woensdag 1 juli 2020 om 11:21

Bigla-Katusha wordt vandaag Équipe Paule Ka, excuses van zieke Oleg Tinkov

Wielerflits Kort In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over de naams- en shirtwijziging van damesteam Bigla-Katusha en de beenmergtransplantatie die Oleg Tinkov zal ondergaan.

Bigla-Katusha wordt Équipe Paule Ka

Half juni werd al bekend dat Paule Ka de nieuwe hoofdsponsor werd van Bigla-Katusha. Het Zwitserse damesteam heeft een overeenkomst met het Franse modehuis tot eind 2024. Vandaag werd de nieuwe ploegnaam en -shirt voorgesteld op de teamwebsite.


Beenmergtransplantatie voor Oleg Tinkov

De immer flamboyante Oleg Tinkov kreeg eind oktober 2019 leukemie. Hij is ondertussen behandeld, maar omdat er nog een aantal kwaadaardige cellen zijn overgebleven, heeft de 52-jarige Russische zakenman beslist een beenmergtransplantatie te ondergaan. Die zal volgende week uitgevoerd worden in Londen. “Verwacht wordt dat me daarna een revalidatie van vele maanden, tot zelfs een jaar te wachten staat”, zegt hij op zijn Instagrampagina.

Opvallend, op het eind van zijn bericht biedt Tinkov zijn excuses aan al diegenen die hij in zijn leven vrijwillig of onvrijwillig heeft beledigd. “Ik heb veel domme dingen gezegd. Ik schaam me soms voor wat ik vertelde in sommige interviews, ik had het vaak mis.”

Tinkoff is momenteel op borgtocht vrij in Londen. De Verenigde Staten hebben tegen hem een arrestatiebevel uitgevaardigd wegens een vermoeden van fraude. Het ministerie van Justitie vermoedt dat hij een bedrag ter waarde van 1 miljard dollar voor de belastingdienst heeft verborgen.

https://www.instagram.com/p/CCDwEYOqN14/


RIDE Magazine
2 Reacties
01-07-2020 11:59
excuses aanvaardt Oleg, en ik wens je het allerbeste en wens je veel beterschap
01-07-2020 12:40
Ik heb me ook nooit geërgerd aan hem ofzo. Een lekker flamboyant figuur, nogal a-typisch voor de wielerwereld

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine