Bernard Hinault adviseur bij reddingsplan Mavic
foto: Cor Vos (archief)
maandag 15 juni 2020 om 16:32

Bernard Hinault adviseur bij reddingsplan Mavic

Bernard Hinault levert een flinke bijdrage om Mavic, de fabrikant van fietsonderdelen en al 40 jaar partner van de Tour de France, te redden van de ondergang. De vijfvoudig Tourwinnaar heeft zich begin juni aangesloten bij een groep die het noodlijdende bedrijf wil overnemen.

Hinault draagt de overname samen met Ronan Le Moal (voormalig CEO van Arkéa en enkele jaren betrokken bij Arkéa-Samsic, red.) en advocaat Didier Poulmaire, aldus L’Equipe. Het overnamedossier van Mavic is ondertussen ingediend en de gesprekken lopen, melden de betrokkenen.

De 65-jarige Hinault zegt blij te zijn dat hij Mavic kan redden. “Het is een merk dat mij mijn hele carrière heeft vergezeld. Mavic is onafscheidelijk van het wielrennen. Zij stonden altijd in dienst van de renners in problemen, en nu is het mijn beurt om mijzelf in dienst te stellen van de mannen en vrouwen van Mavic”, zegt Hinault, die een rol als adviseur krijgt bij het reddingsplan.

RIDE Magazine
7 Reacties
Sorteer op:
15 juni 2020 16:39
Stap 1; die lelijke gele decalls van de velgen halen.
15 juni 2020 16:53
Mooi van Hinault, maar ik vrees dat Mavic een dood paard is.
15 juni 2020 20:30
"als adviseur van het reddingsplan' ?
Welke rol moet Hinault daarin spelen ? Volgens mij weer iemand erbij op de reddingsplanloonlijst.
15 juni 2020 22:17
Boekhoorn, instappen! Prachtige nostalgie zoals de hema
16 juni 2020 01:08
Heeft iemand toevallig nog een Mavic achterwiel uit 94 liggen, zoals ie zat op de geel rode gazelle champignon mondial? Zwarte velg (ik meen Cosmo?) met uiteraard prachtige gele decals
16 juni 2020 09:59
Ik vrees dat het too little, too late is. Mavic heeft al jaren geen enkele innovatie laten zien en is volledig voorbijgestreefd door bedrijven als Zipp, Roval, ENVE, FFWD, Fulcrum/Campagnolo, Shimano, Reynolds en niet te vergeten DT Swiss, dat flink aan de weg timmert. Ooit stond Mavic symbool voor 'best in class' producten zoals de Cosmics, Cosmic Carbone en natuurlijk de Ksyrium. Maar wat er op volgde was totale troep, met de R-Sys als voorlopig dieptepunt. De concurrentie heeft ze volledig voorbij gestreefd en de zeer matige garantieafhandeling (met de Franse slag) deed de rest. Met hun tubeless banden hadden ze dan nog een dark horse in huis (die ze overigens inkopen bij Hutchinson), maar die markt wordt nu gedomineerd door Schwalbe en Continental. Daar kan Mavic echt niet tegenop.

Reacties zijn gesloten.