Ben Swift verlaat Sky voor opvolger Lampre-Merida

zaterdag 17 september 2016 om 08:23
Ben Swift verlaat Sky voor opvolger Lampre-Merida

Foto: Sirotti

Ben Swift neemt na zeven jaar afscheid van Sky. De Britse sprinter vertrekt naar de opvolger van Lampre-Merida, dat na de Chinese overname nog een officiële naam moet krijgen. Swift hoopt daar meer voor eigen kansen te kunnen gaan.

“Het was een erg lastig besluit”, stelt de Brit tegenover The Guardian. “Het is als het verlaten van mijn familie, maar het is nu of nooit als ik wil zien hoe goed ik kan zijn. Ik heb niets te verliezen.”

Swift dankt Sky en de Britse bond voor alle steun. De renner beseft dat hij volgend seizoen in een andere cultuur terecht komt. “Maar het is tijd om uit mijn comfort zone te stappen. Bij Sky speelde ik meestal de tweede viool. Ik kreeg pas mijn kans nadat ik al mijn werk voor de ploeg had gedaan. Bij mijn nieuwe werkgever zal ik meer vrijheid en steun hebben.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

glenn485 17 september 2016 om 08:26

Eindelijk. In mijn ogen wel 2 a 3 jaar te laat deze beslissing genomen.

Turtlehead 17 september 2016 om 08:30

Inderdaad wat laat, de resultaten waren minder spectaculair (ook door aantrekken van Van Poppel mss als sprinter in kleinere koersen?).
Ben benieuwd.

ah-ja 17 september 2016 om 08:55

Atapuma zou daar ook heen gaan

daffodil 17 september 2016 om 08:56

Jammer. Had nuttige knecht in de bergen geweest voor Kelderman en VDB.

Hakkie2 17 september 2016 om 08:57

Ik had hem ook graag eerder bij een ander team gezien, maar ik snap Swift ook wel. Een vertrouwd Brits team waar hij in eerste instantie ook het baanwielrennen mocht combineren met de weg verlaten is een grote stap. Misschien was hij ook niet zo zeker van zichzelf en heeft met name afgelopen Milaan-San Remo hem de ogen geopend. Met een team om zich heen kan hij grote dingen winnen.

bilthoven 17 september 2016 om 10:11

Beter laat dan nooit! Zeer sympathieke renner, die te vaak in dienst van anderen moest rijden. Bij zijn nieuwe ploeg zal hij ongetwijfeld vaker voor eigen kans mogen gaan. Prettige bijkomstigheid voor Ben: Volgens Engelse media gaat hij bij zijn nieuwe ploeg, die nog WT-punten nodig heeft, ongeveer 500.000 euro verdienen.

TykkeThor 17 september 2016 om 10:32

Nuttige knecht in de bergen?

Dayer Quintana 17 september 2016 om 10:38

Prima keus. Gaat bij Lampre een leuk programma krijgen. Samen met Cimolai, Modolo en Ulissi hebben ze nu toch wel wat snelheid.

Striga 17 september 2016 om 10:48

Vaak tweede dit seizoen, een 5e ranks sprinter maar klom afgelopen jaar wel rete sterk. Kan me die rit in PN herinneren waar die bergop op kop sleurde met nog 20 man in z’n wiel. Hopelijk kan hij volgend jaar wat ritjes pakken.

Romāns Vainšteins 17 september 2016 om 11:07

Als deze man slim zijn programma kiest en zijn ploeg op de juiste manier een koers hard maakt kan het best wel een succes worden, heeft wel, zoals Dayer al haarfijn aangeeft, veel concurrenten binnen de eigen gelederen.

Covadonga 17 september 2016 om 12:02

Het lijkt mij ook en verstandige transfer. Hij zou meer moeten kunnen winnen.

Romy2007 17 september 2016 om 14:45

Op Cyclingnews las ik dat ee tussen dimension data en onze Chinese vrienden flink is opgeboden om de MSR puntjes van Ben. Een tonnetje of 5 zouden de chinezen ervoor over hebben