Ben Swift keert terug bij Sky

Door , maandag 22 oktober 2018 om 11:17
Ben Swift

foto: Sirotti

Ben Swift keert na twee jaar UAE Emirates weer terug bij Sky. De 30-jarige Brit tekent een contract voor één jaar bij Sky en gaat zo op voor zijn achtste jaar in dienst van de ploeg van Dave Brailsford.


Swift is erg blij met zijn terugkeer bij de ploeg waar hij zijn doorbraak kende. “Ik weet natuurlijk alles al van de ploeg. Ik voel me hier op mijn gemak en het is een plek waar ik als renner veel gegroeid ben. Ik hoop dat het zal voelen alsof ik nooit weg ben geweest”, klinkt het op de website van Sky.

De rol van Swift bij zijn terugkeer zal vooral draaien om de ondersteuning van de kopmannen en het overbrengen van zijn ervaring op de jongere renners. “Ik heb nog steeds ambities en doelen voor mijn eigen carrière, maar ik kijk er ook heel erg naar uit om met de jongere renners te werken. Er is een ongekende hoeveelheid talent aanwezig en ik heb veel ervaren die ik ze kan uitlenen”, aldus Swift.

Dit artikel delen:

15 Reacties

jvh93 22 oktober 2018 om 11:26

Dit vind ik toch wel een verrassende move van Sky hoor. Snap niet waarom ze hem gecontracteerd hebben

ah-ja 22 oktober 2018 om 11:38

Costa vertrekt ook bij UAE volgens cyclingfever – iets voor Sunweb??

lander luypaert 22 oktober 2018 om 12:07

Nee die vertrekt niet hoor

Verweggistan 22 oktober 2018 om 12:29

Volgens een Portugese wielervolger vertrekt Costa bij UAE: https://twitter.com/wolf_fernandes/status/1053967130629234688

lander luypaert 22 oktober 2018 om 12:57

Ok, stel hij vertrekt zal het niet naar sunweb ofs zijn die zijn salaris is te hoog… ik denk eerder naar ddd of bahrian dn

Vincent Lacressonniere 22 oktober 2018 om 15:48

Heeft bovendien een schorsinkje achter zn naam volgens mij. Daar doen ze bij Sunweb niet aan.

Petroeshka 22 oktober 2018 om 11:53

Die had ik echt niet aan zien komen. Sky heeft gezegd dat het 2019 team kleiner wordt. Momenteel zijn er nog 7 Sky renners waarvan het contract nog niet is verlengd (of verlenging nog niet is aangekondigd), waaronder Elissonde/Puccio/Geoghegan Hart. Zullen ze echt afscheid nemen van die renners? Kan het me niet voorstellen.

thijssss 22 oktober 2018 om 12:41

Dan mag hij zijn handjes wel dichtknijpen na zo’n seizoen!

bilthoven 22 oktober 2018 om 12:55

Inderdaad een grote verrassing! Ben heeft zijn gigantische salaris bij UAE de afgelopen 2 seizoenen geen moment kunnen waarmaken. Nu terug op het oude nest, waarschijnlijk tegen een salaris, dat hij bij geen enkele andere ploeg nog had kunnen krijgen, zou deze buitengewoon aardige renner zo maar weer eens kunnen opbloeien.

Mwielerfan 22 oktober 2018 om 13:35

Waar baseer je gigantisch salaris op?

04398 22 oktober 2018 om 18:43

Hij veracht waarschijnlijk dat iedereen die voor UAE rijdt miljoenen betaalt krijgt aangezien zien ze daar toch genoeg hebben, maar lijkt me niet dat hij een mega contract heeft gewoon een beschaafd contractje.

Romāns Vainšteins 22 oktober 2018 om 13:00

Moet wel een HeyMateSchap achter zitten.

Snurkt niet en speelt lekkere slaapliedjes op de ukulele denk ik.

Scott Sunderland 22 oktober 2018 om 13:45

Verrassing ? Natuurlijk NIET

Augustus dit jaar:

An inevitable question is whether Swift would return to Team Sky. He spent seven years at the team and is a stalwart of the British national team – for whom he will line up for at the Euros next weekend, and then at the Tour of Britain in September. The management at Team Sky have always been fond of the Yorkshire rider, too, meaning that a return would not be impossible to imagine.

“I’ve spoken to some of the guys and obviously it’s been a team that’s been close to me,” Swift said. “I know the management really well. I’ve spoken to them on a personal level. It’s just about whether that develops. My agent is doing most of that stuff.”

bilthoven 22 oktober 2018 om 13:47

@Mwielerfan 2 jaar geleden had UAE WT-punten nodig om als nieuwe ploeg tot de Worldtour toegelaten te worden. Ben was toen – laat in het seizoen – nog één van de weinige vrije renners met veel punten en heeft daar handig van geprofiteerd. Geef hem eens ongelijk, UAE had de punten toen hard nodig en was bereid daarvoor diep in de buidel te tasten. Anders zou hij misschien nog wel bij Sky bijgetekend hebben.

hardfietser 22 oktober 2018 om 20:14

Was ooit een talent. Wat heeft hij dit seizoen gedaan om weer op het oude nest te komen? Heb hem in China ook niet gezien….