Thuisfavoriete Kopecky triomfeert in Ronde Van Vlaanderen, Van Vleuten tweede

zondag 3 april 2022 om 17:49
Thuisfavoriete Kopecky triomfeert in Ronde Van Vlaanderen, Van Vleuten tweede

foto: Cor Vos

Lotte Kopecky heeft, twaalf jaar na de zege van Grace Verbeke, België nog eens een overwinning bezorgd in de Ronde van Vlaanderen voor vrouwen. De thuisfavoriete wist een ijzersterke koers van haar werkgever SD Worx te bekronen en versloeg in de sprint Annemiek van Vleuten.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

Ook de vrouwen mochten zich vandaag opmaken voor Vlaanderens Mooiste. Het recept van de Hoogmis is al een goede tien jaar zowat hetzelfde. Toch zijn er enkele interessante wijzigingen doorgevoerd: zo maakte de gevreesde Koppenberg voor het eerst zijn opwachting in de vrouwenkoers. Na vijftien potentiële scherprechters bereiken de rensters, na 158,6 kilometer, de finish in Oudenaarde. Voor de start werd er vooral gesproken over titelverdedigster Annemiek van Vleuten, de Belgische hoop Lotte Kopecky, Marianne Vos, Demi Vollering en wereldkampioene Elisa Balsamo.

‘Veldrijder’ Honsinger mee in de vroege vlucht 
Al vrij snel na de start wisten vier rensters zich af te scheiden van het peloton en zo de vroege vlucht te vormen. Clara Honsinger (EF Education-TIBCO SVB), die we vooral kennen uit het veldrijden, Sofie Van Rooijen (Parkhotel Valkenburg), Olivia Baril (Valcar) en Maria Martins (Le Col Wahoo) sloegen de handen ineen. Het peloton liet aanvankelijk niet begaan en meerdere rensters gingen, vergeefs, in de tegenaanval. Hierdoor viel het nooit echt stil in de koers, maar toch slaagden de vier vluchters erin om hun voorsprong langzaam maar zeker uit te breiden tot goed twee minuten.

Honsinger maakte deel uit van de vroege vlucht – foto: Cor Vos

Met het verstrijken van de kilometers nam de vermoeidheid alsmaar verder toe. Voor Martins en Van Rooijen ging het na enkele kasseistroken al te snel in de kopgroep en dus bleven er met Honsinger en Baril nog maar twee vroege vluchters over. In het peloton werd het tempo bepaald door de ploegen van Van Vleuten (Movistar), Kopecky (SD Worx) en Vos (Jumbo-Visma). Hierdoor smolt de voorsprong als sneeuw voor de vandaag afwezige zon. Honsinger en Baril kregen nog voor de voet van de Koppenberg gezelschap van drie tegenaanvallers: Camilla Alessio, Marit Raaijmakers en Maike van der Duin.

Koppenberg zorgt voor serieuze schifting 
Deze vijf koploopsters begonnen met een voorsprong van net geen twee minuten aan de Koppenberg. Op deze gevreesde kasseihelling brak de koers volledig open en vond er een serieuze schifting plaats. Van Vleuten nam het commando en wist in haar typische werkvrouwstijl de groep met favorieten stevig uit te dunnen. Van Vleuten bleek de initiator van een sterke vluchtgroep, met daarbij ook Lotte Kopecky, Demi Vollering, Marta Bastianelli en Marlen Reusser. Een veelbelovende aanval, maar door toedoen van Katarzyna Niewiadoma werd de achtervolgende groep bij de lurven gevat.

Intussen bleek Van der Duin in de kopgroep over de sterkste benen te beschikken. De Nederlandse probeerde het nog even in haar eentje uit te zingen, maar werd met nog 25 kilometer te gaan weer tot de orde geroepen. Een eerste elitegroep van een 25-tal rensters begon niet veel later aan de eerste steile stroken van de Taaienberg. Op deze helling, onlosmakelijk verbonden met Tom Boonen, werd het kaf nog maar eens van het koren gescheiden. Een eerste groep van elf rensters wist zich hier af te scheiden. De echte topfavorieten zaten niet mee, maar er waren alsnog voldoende sterke rensters vertegenwoordigd.

De Britse Henderson zat mee in een sterke vlucht – foto: Cor Vos

Sterke kopgroep begint aan de Oude Kwaremont 
Arlenis Sierra, Christine Majerus, Anna Henderson, Niewiadoma, Brodie Chapman, Marit Raaijmakers, Sofia Bertizzolo, Maria Confalonieri en eerdere aanvallers Alessio, Baril en Van der Duin: dat waren de namen die deel uitmaakten van de eerste groep. Deze rensters kregen gek genoeg wel de ruimte en wisten zo een halve minuut uit te lopen richting de voet van de laatste passage van de Oude Kwaremont. Op deze iconische helling bepaalde de sterke Reusser en de Europees kampioene in het tijdrijden wist de voorste groep volledig uiteen te ranselen. Chapman was mee, de rest moest passen.

De voorsprong op de achtervolgende groep, met daarin de grootste kanshebsters op de zege, was aanzienlijk. En dus moest Van Vleuten iets proberen in de achtergrond. Dat deed de winnares van vorig jaar dan ook en de kopvrouw van Movistar probeerde samen met Kopecky en Chantal van den Broek-Blaak de scheve situatie recht te zetten. Van Vleuten, Kopecky en Van den Broek-Blaak vonden elkaar in de achtervolging op Reusser en Chapman en wisten op de Paterberg de aansluiting te forceren. Van Vleuten nam andermaal het leeuwendeel van het werk voor haar rekening, maar kreeg Kopecky er gewoon niet af.

Een scenario zoals dat in de voorbije Strade Bianche leek zich te herhalen, alleen lag de finish nu na een vlakke finale van dertien kilometer. En misschien nog wel belangrijker: Kopecky had met Reusser een ploeggenote mee vooraan, terwijl Van Vleuten op zichzelf was aangewezen. Laatstgenoemde was dan ook niet van plan om met twee rensters van SD Worx (Kopecky en Reusser) naar de streep te rijden, waardoor er met Van den Broek-Blaak nog een derde renner van de Nederlandse sterrenformatie wist aan te sluiten. Van den Broek-Blaak besloot niet te treuzelen en sprong weg, in de hoop zo het overwicht van SD Worx uit te spelen.

Kopecky had in de finale alles onder controle – foto: Cor Vos

Van Vleuten versus Kopecky en Van den Broek-Blaak
Van Vleuten is echter een taaie en was niet van plan om haar landgenote zomaar te laten rijden. Van Vleuten reageerde als door een wesp gestoken en reed naar het achterwiel van Van den Broek-Blaak. Een bijzonder kwieke Kopecky was attent en sprong mee, waardoor we met drie koploopsters begonnen aan de laatste tien kilometer. Van Vleuten, Kopecky en Van den Broek-Blaak: een van deze rensters zou de Ronde van Vlaanderen winnen. Van den Broek-Blaak besloot zich in de slotfase volledig op te offeren voor de op papier snellere Kopecky, die gezien haar sprintsnelheid de grote favoriete was voor de overwinning.

En de Belgisch kampioene wist haar favorietenstatus ook waar te maken in de sprint. Van Vleuten ging als eerste aan op de Minderbroedersstraat, maar werd vakkundig geremonteerd door Kopecky. Laatstgenoemde spurtte op overtuigende wijze naar de grootste zege uit haar carrière. Eerder dit jaar was ze ook al de beste in een andere grote klassieker: Strade Bianche. Ook toen was ze te sterk voor Van Vleuten, die net als in Italië genoegen moest nemen met de tweede plaats. Van den Broek-Blaak kwam juichend als derde over de finish.

Ongeloof bij winnares Kopecky – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

86 Reacties

Jeff®ey 3 april 2022 om 17:53

Tsja.. als je zo wilt winnen en trots op jezelf kan zijn prima.. ik vind het heel apart. Heeft enkel de laatste 200 meter ervoor moeten rijden

0
Brabander 3 april 2022 om 17:54

Dat is ook wel tactisch hè? Met een ploegmaat bij je

0
Jacco van Stierop 3 april 2022 om 17:58

Gewoon heel attent gereden, heeft kunnen vertrouwen op de sterkte van haar ploeg en zelf vakkundig kunnen afmaken. Prima zege.

0
NiM 3 april 2022 om 18:03

Jij kent duidelijk zoveel niet van koers. Tot volgend jaar!

0
Cyclebeatle 3 april 2022 om 18:03

Volgens mij constant het wiel van echte klimster van Vleuten gehouden. Hard genoeg gewerkt voor haar winst.

0
Stijn Lemmens 3 april 2022 om 18:22

Volgens mij ken jij niet veel van tactiek. Perfecte koers van sd workx!

0
rr 3 april 2022 om 18:26

Helemaal mee eens alleen maar in het wiel van van vleuten

0
Bozar 3 april 2022 om 17:54

SD Worx heeft dit wel prachtig afgerond. En als Vlaming uiteraard heel blij met deze overwinning!

0
Alfons Haavers 3 april 2022 om 17:54

Alsnog een volksfeest in Oudenaarde.

0
klootje kriekeljon 3 april 2022 om 17:55

Kopecky op zijn Pozzato’s.

0
Steven_E 3 april 2022 om 18:06

Inderdaad gereden als

0
Steven_E 3 april 2022 om 18:07

een Shadow met het verschil dat zij wel de sterkste ploeg had terwijl éénling Pozzato er slechts 1 schakel van de sterkste ploeg mee wist uit te schakelen.

0
klootje kriekeljon 3 april 2022 om 18:09

Gewoon slim hè, strijden met de wapens die je hebt.

0
Brabander 3 april 2022 om 17:56

Kopecky is wel snel een topper geworden zeg. Van Vleuten de sterkste klimster, maar Kopecky gaf eigenlijk amper een krimp. En als je dan ook nog zo’n ploeg en zo’n eindschot hebt

0
Michael Bianchi 3 april 2022 om 17:56

Catenaccio wielrennen, geen fuck aan.

0
kleomantre 3 april 2022 om 17:58

Ik ken dit jaar Kopecky als een fikse wieltjeszuiger. Jammer bij het verder wel prachtige verhaal voor het Belgische vrouwen wielrennen. Binnenkort zal Annemiek keer moeten zeggen, zoals Sagan ooit deed, ik ga niet rijden zoek het uit.

0
Zadelsnuffelaar 3 april 2022 om 17:59

Ja, aan dit tempo krijgt ze straks de bijnaam de Vlaamse Zoetemelk.

0
NiM 3 april 2022 om 18:04

Wil je een zakdoekje?

0
Cyclebeatle 3 april 2022 om 18:05

Gewoon constant een ploeggenoot voor haar gehad. Waarom zou ze dan moeten rijden als zij de snelste sprint in de benen heeft?

0
Bozar 3 april 2022 om 18:05

Wat had ze dan moeten doen volgens jou?

0
Zadelsnuffelaar 3 april 2022 om 17:58

Vv was beter. Maar ja, als quasi enkeling opboksen tegen SD Worx is onbegonnen werk. Al bij al een teleurstellende dag voor mij. Trouwens, als je het niet met mij eens bent reageer maar niet. Ik lees het toch niet.

0
Bozar 3 april 2022 om 18:06

Oei, wat een klein kind ben jij zeg.

0
Bankzitter 3 april 2022 om 18:26

Annemiek kiest er telkens zelf voor om bij dat soort ploegjes te gaan rijden. Maar goed jij hebt de hele dag al rare gedachten; misschien toch eens naar laten kijken.

0
Emergo 3 april 2022 om 18:57

je zult dus nooit weten of we het wel of niet met je eens zijn Of wel?

0
kiekske 3 april 2022 om 20:28

Toen Evenepoel door reed met colbrelli werd hem dom genoemd….

Lotte gaf geen krimp dus terechte winnaar.

0
Marco Willems 3 april 2022 om 18:01

“Lotte was de dominantste renner vandaag” aldus de Belg in de studio. Weet niet welke koers hij gezien heeft maar als Annemiek de rug van Reusser heeft dan had je Kopecky de hele wedstrijd niet gezien.

Niet mijn stijl maar de winnaar heeft altijd gelijk.

0
Limal 3 april 2022 om 18:04

Ik heb een beetje te doen met Van Vleuten tussen het SD Worx geweld, maar om te winnen moest ze echt ergens Kopecky uit het wiel rijden en dat zat er op geen enkel moment in. Kopecky had eigenlijk meer kans om van Reusser of Blaak te verliezen dan van Annemiek…

In elk geval proficiat Lotte, fantastisch gereden en afgemaakt!

0
Craig Vanderswag 3 april 2022 om 20:05

Ze heeft een ploegmaat nodig die ook dit soort finales kan winnen, dan zou ze tactisch veel meer wapens hebben tegen dit SD-Worx blok.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:08

De overwinning van de lafheid.

Ja, natuurlijk is het haar goed recht. En zeker met de ploeg die ze heeft. Maar het is ook het recht van de wielersupporter om weinig te hebben met dit soort wieltjeszuigers.

Jammer van haar manier van koersen, want ik vind haar een sympathieke renster.

Ik hoop dat ze anders gaat koersen, want anders ben ik heel snel supporter-af van Lotte.

0
Bozar 3 april 2022 om 18:15

Als je een sprinter niet kan lossen, dan verlies je aan de meet. Of zijn alle sprinters plots laffe coureurs? Die maken toch ook gebruik van hun ploeg?

0
kleomantre 3 april 2022 om 18:23

Vind het bij Matthews altijd heerlijk als die sprints voor 2de of 3de plaats wint. Die onderneemt ook niks.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:24

Sprinters laten hun ploeg gaten dicht rijden. Kopecky is veel meer dan een sprintster, het is gewoon een supergoede klassieke renster. Type Sagan. Alleen waar Sagan in kopgroepen vaak gewoon zelf ook mee overnam of soms zelfs demarreerde, was dit gewoon niks anders dan 1 wiel viseren.

Ik snap dat ze het doet, zeker met haar team eromheen. Maar ik vond het niet om aan te gluren.

0
Pol 3 april 2022 om 18:37

Nieuwe naam Lotty Pattex.

0
Limal 3 april 2022 om 18:37

Dit was gewoon sterk rijden van Kopecky, Reusser en Blaak met op het einde het perfecte ploegenspel. Als je op basis daarvan "overwinning van de lafheid", "supporter-af" en "niet om aan te gluren" bazelt is het vooral omdat het vlaggetje achter de naam niet goed zit. Na die "laffe" overwinning van Colbrelli op het EK had je trouwens een heel andere insteek…

0
Michelangelo 3 april 2022 om 18:44

@Limal,
Absoluut sterk gereden van Kopecky. En ik snap dat de zuiderburen dol van vreugde zijn, terecht ook.

Maar het was gewoon niet mooi wat ze liet zien. Ze was enkel gefixeerd op 1 wiel. Net als in Strade overigens. Waarbij dit nog initiatieflozer was dan Strade.

En ja, ik loop al lang genoeg mee om koerstactiek te snappen. Daar valt ook niks op af te dingen, SD Works was overal aanwezig en het is hun goed recht. Maar ook bij de Omloop was het van hetzelfde laken een pak, met ipv Kopecky Vollering, en gelukkig een andere uitkomst.

Maar ik mag toch ook aannemen, Limal, dat jij Kopecky ook niet op kop hebt gezien behalve in de laaste meters. En dat je dan ook liever ziet dat iemand wint die wat probeert, dan iemand die enkel 1 wiel viseert.

0
Limal 3 april 2022 om 18:51

Nuanceer weg wat je wil, herhaal wat je al zei en smijt er nog wat extra woorden tegenaan, maar ik heb je nog nooit over een sprinter horen klagen. Of dus die keer over Colbrelli. Als dit een Nederlandse was geweest had je dit ook nu niet gedaan. Punt.

0
Gebruikersnaam 3 april 2022 om 18:57

"Geweldige koers gezien vandaag.

Een schitterend schouwspel tussen grote rensters. Van Vleuten iJzersterke koers gereden, maar er was er uiteindelijk eentje sterker. Van Vleuten kreeg Kopecky er niet af bergop (waar zij het moest doen), en daarna was het gewoon duidelijk dat het een vrijwel kansloze zaak was. En Kopecky doet het vervolgens WEL op haar terrein, namelijk de sprint."

Bovenstaande is trouwens een rechtstreekse quote van Michelangelo over exact dezelfde situatie, maar dan met wat namen ingewisseld.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 19:46

@Limal,
Beschuldig je mij nu van racisme light? Waar heb ik dat eerder gehoord? Heb je ergens een calimero-ei geleend?

Ik heb absoluut niks tegen Kopecky. Ook niet tegen Belgen, en zelfs niet tegen Vlamingen. Ik ben er met eentje getrouwd. Maar blijkbaar mag ik niet nuanceren, want je zeikt liever iemand af zonder nuances te zien.

Ik hoop dat je content en trots bent op jezelf. Want ik heb al weinig met de manier van koersen van Lotte vandaag, maar nog minder met jouw reactie.

“Fijne dag” Limal!

0
Gebruikersnaam 3 april 2022 om 20:00

Je vergeet even te nuanceren waarom je standpunten over Colbrelli/Evenepoel en Kopecky/Van Vleuten zo ver uit elkaar liggen. Of heb je niet veel met blootgelegde hypocrisie?

0
Limal 3 april 2022 om 20:36

@Michelangelo, om je geheugen op te frissen is hier de reactie die je schreef bij de winst van Colbrelli op het EK:

"Dik compliment voor Colbrelli. Als topfavoriet ook de koers winnen.

En voor alle mensen die vinden dat hij laf gereden heeft: wat had hij dan moeten doen, en met welk doel/nut vanuit Colbrelli perspectief?
– vol op kop de klim op rijden om vervolgens gelost te worden door een demarrage van de klimmer Evenepoel vanuit het wiel?
– vol op kop rijden in de afdaling om dan op een onbewaakt moment toch verrast te worden door de tijdrijder Evenepoel?
– het laatste vlakke stuk op kop rijden om ook dan op een demarrage te lopen Evenepoel?

Kortom, het scenario lag eigenlijk vast aan de voet van de laatste klim: Blijft Colbrelli eraan hangen, dan wint hij. En dan is hij gewoon de sterkste, en de verdiende winnaar. En was hij eraf gegaan bergop, dan was het voor Evenepoel, en dan was hij de verdiende winnaar.

Veel simpeler is het niet uit te leggen."

Waarom benader je "de overwinning van de lafheid" van Kopecky zo totaal anders dan de overwinning van Colbrelli?

0
Michelangelo 3 april 2022 om 20:46

@Limal,
Omdat dit niet de eerste keer is dat ze dit doet. Ook in SB was het een vergelijkbaar verhaal, al nam ze daar af en toe nog wat mee over. Daar had ik ergens nog bewondering, omdat het terrein daar veel minder het hare was dan de kaskes vandaag.

Omdat dit hetzelfde verhaal was met Vollering in de Omloop. Dat was gewoon een Nederlandse, dus daarom gaat je racisme light verhaal ook niet op. En omdat Colbrelli uiteindelijk pas op de laatste helling zijn karretje aanhaakt, en niet al 40 km van het einde met nog 5 hellingen te gaan zichzelf had vastgezet in het wiel, maar enkel toen ze samen op pad waren op en na de laatste helling. En waarbij ik ervan overtuigd ben dat Kopecky heel veel meer kan dan wat ze vandaag deed: zowel op de hellingen als op de tussenstukken.

En daar komt bij dat ik Evenepoel graag een lesje in nederigheid gun, Van Vleuten geen misbaar maakt over het koersgedrag.

Kortom, voldoende verschillen en nuances, maar die zijn toch niet aan jou besteed…

0
Limal 3 april 2022 om 20:57

Kan je me even jou vernietigende commentaar op de manier van rijden van Vollering helpen vinden, want ik zie die nergens staan: (ook niet bij de interviews en analyse nadien)
https://www.wielerflits.nl/nieuws/annemiek-van-vleuten-klopt-demi-vollering-in-omloop-het-nieuwsblad/

0
Gebruikersnaam 3 april 2022 om 21:04

Veel woordjes gebruiken wordt blijkbaar automatisch gelijk gesteld met een goed gefundeerd argument. Veel tekst nodig hebben om te proberen recht lullen wat krom is, is niet hetzelfde als nuance aanbrengen.

Er zijn nauwelijks verschillen tussen de situaties, alleen wat onhandig verwrongen interpretaties.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 21:13

@Limal,
Soms zeggen ze tegen mij: “zoek een hobby”. Ik hoop dat je plezier hebt aan het afstruinen van de archieven om mijn bijdragen te zoeken. Je hoeft er niet op te rekenen dat ik me op die manier ga verdiepen in jouw bijdragen, op zoek naar mogelijkheden om je vervolgens te kunnen beschuldigen van wat dan ook.

Ik weet niet of ik daar gereageerd heb. Misschien zat ik toen wel op het strafbankje. Maar mijn mening was dat Vollering daar ook gewoon aan het wieltjeszuigen was, en dat ik het mooi vond dat Van Vleuten haar eraf kletste in de sprint. Waarbij net als nu de tactiek gewoon begrijpelijk was maar foeilelijk.

En ik vind Vollering net zo tof als Kopecky, en kreeg kippenvel van haar emoties na afloop toen ze over Amy Pieters begon.

0
Limal 3 april 2022 om 21:30

Ik wens je veel succes om van mij ook maar één bijdrage te vinden waar ik een renner of renster uitmaak voor laf of welke andere beschimping dan ook. En ook vooral heel veel tijd, want dat doe ik nu eenmaal niet. Dat is een groot verschil tussen ons beide…

Van iemand die pacht dat hij genuanceerde en van koerstaktiek doordrongen reacties plaatst verwacht ik gewoon veel beter dan een overtrokken boutade als "de overwinning van de lafheid".

0
Jacco van Stierop 3 april 2022 om 21:35

Vrijwel alleen ‘nuances’ aanbrengen bij wielervolk dat in bezit is van een Belgisch paspoort. Steevast op de proppen komen met oncontroleerbare excuus-truusen (”ben met een Vlaamse getrouwd”, “ik heb Vlaamse vrienden”) om vertwijfeld aan te tonen hoe objectief je wel niet bent. Mensen die aangeven jouw breedsprakige, bekrompen en zich tot vervelens toe herhalende geleuter niet te willen pruimen afdoen als fanboys en calimero’s.
Treurigheid van de lelijkste kant.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 21:46

@Jacco,
Als je het niet pruimt, lees het dan niet of reageer er niet op. Maar ik zie van jou meer gezeik over en op wielerflitsers dan over de koers zelf. Blijkbaar is het onder andere voor jou makkelijker om iets (negatiefs) te vinden van de mening van een ander dan je eigen mening te vormen en hem te delen.

0
Romāns Vainšteins 3 april 2022 om 21:56

Begint het onderhand niet een beetje bij te dagen dat jij het probleem bent Michelangelo? Ik vind dat Jacco het treffend wegzet. Bij jou is het allemaal naar je vooraf bepaalde voorkeur toelullen, de persoon bepaalt de boodschap en niet de gebeurtenis. Ik weet niet wat Vlamingen je aangedaan hebben maar dat moet er religieus aan toe gegaan zijn.

Past ook mooi bij de vingerwijzende protestantse pastoor die zijn regeltjes uit een vastgelegd boekje haalt.

0
Michelangelo 3 april 2022 om 22:27

Rv, je bent zoveel interessanter als je je mening geeft over de koers dan wanneer je begint te murmelen over je dorpspastoor. Ik weet niet wat de protestantse pastoor je vroeger heeft aangedaan met zijn wijzend vingertje, maar het moet er wel heel religieus aan toe zijn gegaan…

0
Jacco van Stierop 3 april 2022 om 22:45

@Michelangelo
Welke WF-ers zijn dat? Kun je aantoonbaar maken dat het merendeel van mijn berichten gezeik bevat op of over andere WF-ers?

@RV
Dan te bedenken dat hij in het verleden onder een andere gebruikersnaam zich voordeed als zijnde een Vlaming. Die gekozen gebruikersnaam was trouwens al een indicatie van de obsessie.

0
Maillot à Pois 3 april 2022 om 22:59

Euhm, ik associeer de naam Jacco van Stierop met historische achtergrond bij een aankomstplaats, leuke anekdotes uit de geschiedenis van een koers, of een bondige/treffende analyse van een koersfeit.
Ik herinner me eigenlijk geen enkel commentaar op mede-flitsers.
Dus hij moet dit keer een en ander redelijk beu zijn, denk ik dan.

0
11 na 11 4 april 2022 om 03:16
Quote:
Omdat dit niet de eerste keer is dat ze dit doet. Ook in SB was het een vergelijkbaar verhaal, al nam ze daar af en toe nog wat mee over. Daar had ik ergens nog bewondering, omdat het terrein daar veel minder het hare was dan de kaskes vandaag.

Sprinters laten hun ploeg gaten dicht rijden. Kopecky is veel meer dan een sprintster, het is gewoon een supergoede klassieke renster. Type Sagan. Alleen waar Sagan in kopgroepen vaak gewoon zelf ook mee overnam of soms zelfs demarreerde, was dit gewoon niks anders dan 1 wiel viseren.

Je verdediging dat het verhaal anders is dan op het EK met Colbrelli en Evenepoel is dit? Want… dat Colbrelli wieltjes zuigt was in tegenstelling tot Kopecky, wèl de eerste keer? Heb jij Colbrelli al wel eens aan het werk gezien beste Michel? Kopecky heeft meer in haar mars dan een sprintster? Want Colbrelli geraakt geen berg over? Colbrelli is de nieuwe Cipollini volgens jou?

Nee dit was niet de overwinning van de lafheid. Jouw discours is het discours van de lafheid. Wees een vent en geef toe dat je intussen al jaren uit je ''neutrale'' nek staat te lullen.

0
hnijveen 3 april 2022 om 18:12

Laffe overwinning.

0
Stijn Lemmens 3 april 2022 om 18:33

Verklaar je nader?

0
Punchbox 3 april 2022 om 18:15

De overmacht van SD Worx maakte toch wel een hele saaie finale van de vrouwen koers. Jammer dat deze ploeg zoveel goeie rensters heeft en daarmee volledige controle heeft waarmee de koers al heel snel op slot zit…

0
007 3 april 2022 om 18:50

Helemaal eens. Maakt het er niet leuker op om naar te kijken. Bizar ook dat iedereen bij die ploeg gewoon goed is

0
Andreotti 3 april 2022 om 18:22

Als eerste : het is Kopecky van harte gegund, was duidelijk de snelste!
Maar beide nederlandse gunde het haar ook: Chantal, uiteraard als ploeggenote, maar ook Annemieke want die wist ook dat ze de sprint zou verliezen van Kopecky en reed toch het gat dicht naar Chantal. Want als Annemieke het niet dicht rijdt, blijft Chantal voorop. Maar zal gedacht hebben nu ben ik zeker van een podium plaats en in de groepssprint wellicht niet.

0
Stijn Lemmens 3 april 2022 om 18:32

Kopecky is de enige die Van Vleuten kan volgen op deze explosieve bergjes!

Verdiende overwinning!

0
Emergo 3 april 2022 om 18:55

Een orgastische finish onder leiding van Ruben.

0
scrambler 3 april 2022 om 19:03

Als .. als .. Van Vleuten nou eens niet achter Chantal van den Broek-Blaak aan was gegaan , Had die plakker dan ook het gat dicht gereden achter haar ploeggenoot .
Nee natuurlijk niet , maar dan was het voor Nederland net effe mooier geweest.

0
meqadon 3 april 2022 om 19:22

Dat de strekste niet altijd wint hebben we ook gezien tijdens de mannenkoers. Als je elkaar er niet afkrijgt, wint meestal de snelste/slimste.

0
Berendoder 3 april 2022 om 19:32

Schitterende en verdiende overwinning van Kopecky. Leuk ook voor haar en het vrouwenwielrennen dat het openingsitem van Sportweekend de RVV voor vrouwen is.
Dat laatste laat ook zien wat voor enge chauvinisten de sportredactie van VRT bevolken.

0
Ward 3 april 2022 om 19:52

Ben je nu blij voor het vrouwenwielrennen of niet? “Enge chauvinisten” omdat er een Belgische overwinning als hoofdpunt op een Vlaamse zender aan bod komt en je haalt zelf aan dat ze er mogelijk een punt mee willen maken…

0
11 na 11 3 april 2022 om 20:27

Je moet anders de sportpagina op NOS.nl eens beter in het oog houden. Als er geen Nederlandse belangen zijn komt er vaak gewoon niet eens een bericht tenzij het wereldnieuws is.

0
Berendoder 3 april 2022 om 21:34

@Ward

Ik vind het prima voor het vrouwenwielrennen, ook al is de reden eng chauvinisme.

0
11 na 11 3 april 2022 om 20:21

Hahaha, Michelangelo, de man die graag anderen verwijt de calimero uit te hangen. Volgens jouw eigen logica was Kopecky gewoon de sterkste. Hier is wat je zei na het EK:

Quote:
IJzersterke koers gereden, maar er was er uiteindelijk eentje sterker. Evenepoel kreeg Colbrelli er niet af bergop (waar hij het moest doen), en daarna was het gewoon duidelijk dat het een vrijwel kansloze zaak was. En Colbrelli doet het vervolgens WEL op zijn terrein, namelijk de sprint.

Dus, Van Vleuten, ijzersterke koers gereden, maar er was er uiteindelijk eentje sterker. Van Vleuten kreeg Colbrelli, euh, ik bedoel Kopecky er niet af bergop (waar ze het moest doen), en daarna was het gewoon duidelijk dat het een vrijwel kansloze zaak was. En Kopecky doet het vervolgens WEL op haar terrein, namelijk de sprint.

0
Romāns Vainšteins 3 april 2022 om 20:30

Dat is het uitermate lullige aan voorkeuren niet kunnen loskoppelen van de koers an sich, je mening is niets meer waard.

0
11 na 11 3 april 2022 om 20:40

Ik merk dat de horde meelopers die Michelangelo 2 jaar geleden wist te overtuigen van zijn ''neutrale'' kijk op alles wat Evenepoel/QuickStep betrof, inmiddels één voor één beginnen afhaken of afstand te nemen van 's mans sektarisch gezwam.

0
Posterix 3 april 2022 om 22:58

Lekkere hobby man het wf-reactie-stuk. Waar men zich al druk met den vinger naar zit te wijzen…

0
11 na 11 4 april 2022 om 03:26

Voor de man die intussen al jaren elk nieuwsbericht van Evenepoel en QuickStep stalkt om vervolgens zijn ”neutrale” en ”genuanceerde” kijk neer te pennen in driedelige fictieroman, maken we al eens een uitzondering, Posterix.

0
Lalsacien 4 april 2022 om 07:16

@11 na 11 opposites attracts…

0
Rendo 3 april 2022 om 20:22

Prachtig van Kopecky, en zo mooi in die driekleur.
Jammer dat vele kenners haar nu een ‘plakker’ of laffe winnaar noemen. Ik kan me de reacties van het afgelopen EK herinneren waar Remco in een gelijkaardig situatie zat als Van Vleuten vandaag, maar oh, de reacties zijn zo verschillend. Jammer toch.
Bij de mannen heeft Pogacar ook hemel en aarde bewogen om Vdp uit zijn wiel te krijgen, maar is het helaas voor hem ook niet gelukt. Daar was er wel meer kopwerk van Mathieu, maar meeste initiatief kwam toch van Tadej.
Voor mij zijn het 2 fantastische winnaars!

0
Baard 3 april 2022 om 20:34

Mooi om met de Belgische driekleur te kunnen winnen! En een superluxe meesterknecht.

0
11 na 11 3 april 2022 om 20:45

Kan niet genoeg benadrukt worden. Dat Chantal zich helemaal wegcijfert en daar haar eigen kansen opoffert verdient een dikke pluim. Dat verwacht je natuurlijk wel van een knecht, maar voor een kampioene als zijzelf is dat toch best bewonderenswaardig.

0
nickdt 3 april 2022 om 21:45

Was natuurlijk wel makkelijker voor Blaak om zich hier op te offeren omdat ze de koers al een keer gewonnen heeft.

0
11 na 11 4 april 2022 om 03:23

Dus volgend jaar gaat Pogacar voor Ayuso of Almeida werken in de Tour/Luik/Lombardije? Ik denk niet dat het zo werkt. Het zal eerder afgehangen hebben van dat ze zelf zal gevoeld hebben dat Lotte meer kans maakte en frisser zat, maar dan nog.

0
Gebruikersnaam 4 april 2022 om 14:38

Blaak heeft natuurlijk wel al haar grote overwinningen te danken aan ploegmaten. Vlaanderen, Strade, wereldtitel,… Telkens zat ze in een kopgroepje met veel teamgenoten en was zij gewoon de eerste die op het juiste moment vertrok (meestal nadat ze al een paar keer was losgereden). Vrijwel nooit de sterkste in koers, wel altijd de sluwste met de halve wereldtop die in de achtergrond zit af te stoppen. Ook gisteren bijna het geval.

Op zich dan ook niet zo verwonderlijk dat die ook eens in dienst wil rijden.

0
Man met de hamer 3 april 2022 om 21:16

Tja allemaal leuk een aardig, voor een paar keer, maar hierna wil ik Kopecky toch eens wat anders zien doen. En die ploeg is veel te sterk.

0
VerstandOpNul 3 april 2022 om 21:20

Strikt genomen misschien niet de meest fraaie manier van winnen, maar voor het dameswielrennen is het alleen maar goed nieuws dat er nu een Belgische topper is die een antwoord heeft op de fysieke overmacht van Van Vleuten..

0
Lennimator 3 april 2022 om 22:02

Ik blijf me verbazen over de koerstactiek en ploegkeuzes van Van Vleuten.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone