BEAT Cycling Club wil met nieuwe partner SportVibes stap zetten naar wielertop
Ter Illustratie - foto: Cor Vos
donderdag 20 februari 2025 om 11:08

BEAT Cycling Club wil met nieuwe partner SportVibes stap zetten naar wielertop

Aan ambitie geen gebrek bij BEAT Cycling Club. Sportmarketingbureau SportVibes is per 1 januari 2025 toegetreden als aandeelhouder. In de afgelopen maanden werkte SportVibes nauw samen met de directie van BEAT aan “een aangescherpte toekomstvisie en een vernieuwde commerciële strategie”, zo meldt de ploeg in een persbericht.

Met deze solide basis is de professionele wielerclub naar eigen zeggen klaar voor de volgende stap: de ambitieuze uitdaging om in de komende jaren door te groeien naar de top van het professionele wielrennen. “Na jaren van pionieren en bouwen staan we als club op het punt om de volgende fase in te gaan: het verder professionaliseren op zowel sportief als organisatorisch en commercieel vlak”, schetst Geert Broekhuizen, CEO van BEAT Cycling Club.

Volgende fase
“Op sportief gebied hebben we de afgelopen maanden al grote stappen gezet, van een strategische herpositionering tot de uitbreiding van het performance team, nieuw materiaal en de aanstelling van een nieuwe sportief directeur. De groei van de club gaat verder dan sportieve ambities alleen. De volgende fase vraagt ook om versterking op het gebied van sportmarketing, communicatie en commerciële activatie om BEAT verder te laten groeien.”

“Daarom zochten we een strategische partner die ons ondersteunt om onze content verder te ontwikkelen, onze community meer waarde te bieden, onze partnerships naar een hoger niveau te tillen en nieuwe partners aan te trekken”, vervolgt Broekhuizen. “In SportVibes hebben we een partner gevonden die onze visie deelt en expertise in huis heeft om samen met ons volgende stappen te kunnen maken.”

SportVibes is een sportmarketingbureau gespecialiseerd in sponsoractivatie en -management, eventproductie en content- en eventmarketing. Het bureau speelde een belangrijke rol bij het terugbrengen van de Formule 1 in Nederland en was ook betrokken bij alle grote ronde-starts in ons land.

Versterking in directie
Als onderdeel van deze samenwerking treedt Frans Vleggeert, directeur van SportVibes, toe tot de dagelijkse directie van BEAT Cycling en wordt hij medeverantwoordelijk voor de verdere commerciële uitrol. “Het is een uniek initiatief in de wielersport dat we graag helpen uitbouwen tot een nog groter succes”, is hij enthousiast. “We versterken de slagkracht van BEAT, zodat de club sneller kan groeien en zijn ambities kan realiseren.”

RIDE Magazine
4 Reacties
20-02-2025 12:48
Hoe krijgen we alle marketing clichés in 1 bericht ? Indrukwekkend…
20-02-2025 11:46
Het zoveelste 1 op 1 overgenomen persbericht van BEAT..... Aan persberichten en ambitieuze verhalen bij BEAT geen gebrek. Als je de verhalen mag geloven is dit team echt de creme de la creme van het wielrennen. Qua omkadering dan, want als je naar de renners kijkt heb je op Tusveld na geen profwaardige renner daar! Als je als ploeg echt vooruit wil zou je toch ook op sportief vlak iets moeten kunnen bieden om sponsoren te vinden?
20-02-2025 12:59
@redactie, ze hebben een nieuwe ploegleider. Gert Jan Bosman
20-02-2025 22:43
Anders eerst even een wedstrijdje winnen?

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine