Bauke Mollema na ‘slechte’ tijdrit: “Dit viel heel erg tegen”

zondag 18 september 2022 om 11:54
Bauke Mollema na ‘slechte’ tijdrit: “Dit viel heel erg tegen”

foto: Cor Vos

Bauke Mollema stond vandaag met de nodige ambitie aan de start van het WK tijdrijden, maar kwam totaal niet in het stuk voor. De Nederlandse kampioen tegen de klok kwam niet verder dan de 25ste plek, op meer dan twee minuten van de verrassende wereldkampioen Tobias Foss.

Mollema was na afloop duidelijk in zijn analyse voor de NOS. “Dit viel heel erg tegen. Het was gewoon een slechte tijdrit. Ik kon vandaag geen goede wattages trappen, ik kon niet diep gaan. Waar het aan ligt? Goede vraag, dat weet ik niet. Ik heb de hele week goed kunnen trainen en trapte ook goede wattages. Ik voelde me ’s ochtends voor de start ook gewoon prima.”

“Ik kon niet versnellen”
“De start ging nog wel. De eerste vijf tot tien minuten, die voelden nog wel goed aan. Ik kon daarna echter niet versnellen. Je moet op dit parcours echt versnellen na de bochten en op de klimmetjes, maar dat lukte totaal niet”, aldus Mollema, die op een gegeven moment zelfs werd ingehaald door de Zwitser Stefan Küng.

“Ik zag al aan mijn wattages dat het niet goed genoeg was. Ik duwde misschien wel twintig watt minder weg dan wat ik zou moeten kunnen, en wat ik eerder dit jaar al heb gereden. Dan past deze uitslag er wel bij. Ik had me hier heel erg goed op voorbereid, heb er alles aan gedaan om een goede uitslag neer te zetten. Het is jammer als het dan niet lukt.”

Daan Hoole – foto: Cor Vos

Daan Hoole (23ste): “Niet de beste benen”
Daan Hoole, de tweede Nederlandse deelnemer aan het WK tijdrijden, deed het met een 23ste stek net iets beter dan Mollema. “Het was lastig. Ik had vandaag geen superbenen. Ik was nog wel aan een goed tempo gestart, maar op een gegeven moment kon ik dat niet volhouden”, laat de jongeling van Trek-Segafredo weten aan de NOS. “Ik reed geen goede bochten meer en het werd allemaal wat slordiger. Het was een lastig parcours, met flink wat windstoten en veel intervallen.”

“Het is nooit leuk om een tijdrit te rijden zonder de beste benen. Desondanks is het supermooi om hier te zijn, al had ik er wel iets meer van gehoopt. Het is niet anders. Het was niet heel slecht, maar ik heb betere tijdritten gereden. En op dit niveau moet je je beste tijdrit rijden.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

Murcia 18 september 2022 om 12:05

Het blijft mensenwerk. Bauke had niet de benen en dan kunnen je ambities de prullenbak in. Zoekt verder geen excuses en is in zijn antwoorden typisch Bauke, nog steeds een renner die respect verdient dus.

4
dakraamflats 18 september 2022 om 13:32

Wie geeft in godsnaam op dit bericht een minnetje? @WF mogen die duimpjes aub weg, en kunnen we weer volwassen doen?

1
Brabander 18 september 2022 om 14:03

Zal dan vast een 'vijand' van Murcia zijn. Vind het ook echt enorm kinderachtig. En een '+1' mag dan weer niet, want dat is te kort

1
VerstandOpNul 18 september 2022 om 18:46

Is dat nog een dingetje, die duimpjes? Moet zeggen dat ik er na een paar dagen wel op uitgekeken was..

-5
Albeijing Feeniks 18 september 2022 om 12:29

Een off day kan iedereen gebeuren. In de winter de windtunnel in en volgend jaar revanche nemen.

2
Shinzawai 18 september 2022 om 12:20

Dat belooft weinig goeds voor de wegrit.

1
bergop 18 september 2022 om 17:30

Opmerkelijk dat meerdere renners die tegenvielen het op exact dezelfde manier verwoorden. Toch iets niet goed gegaan in de voorbereiding? Te laat aangekomen in Australië? Jet lag? Als dat het geval is zou dat volgend weekend over moeten zijn.

1
VerstandOpNul 18 september 2022 om 18:48

Ja, je zou het wel gaan denken.. Al schijnt Bauke al behoorlijk ruim van tevoren te zijn afgereisd..

0
Poeksel 18 september 2022 om 12:00

Vandaag inrijden en dan woensdag knallen als het echt erom gaat!

0
thenewGOAT 18 september 2022 om 17:23

Bedoel je de mixed-relay? Ja daar gaat het inderdaad écht om hier in Australië :-) :-)

-1
Wheely 18 september 2022 om 13:05

Allemaal onderdeel van het proces.

0
dynamo 18 september 2022 om 12:00

wel heel depri als je ingehaald word

-1
Polleke 18 september 2022 om 12:45

Effe Agu bellen…

-5
Cochise 18 september 2022 om 13:04

Kan iemand Bauke vertellen dat het tegenwoordig tegen de regels van de wielerflits-politie is om over wattages te praten na een tijdrit?

-5
Het Luipaard van Lent 18 september 2022 om 14:29

Niet elke dag kan een topdag zijn. En aan de toch wel enigszins bijzondere top-10 te zien lijkt het erop dat de jetlag toch wel iets effect heeft.

-5
Het Luipaard van Lent 18 september 2022 om 18:46

Beide stellingen zijn waar Wim ;)

Geen idee waar die minnetjes vandaan komen ook.

1
wimvl 18 september 2022 om 16:28

@ luipaard van Lent. Je zou beter niet elke dag kan een topdag zijn veranderen door sommige dagen zijn een topdag.

0
Cen Morawec 18 september 2022 om 14:27

Teleurstelling. De bondscoach had niemand naar Australië moeten sturen. Alleen Tom Dumoulin had iets kunnen laten zien. Deze Mollema heeft alleen een grote bak. Toevalig een keer NK winnen is geen grond iemand naar WK te sturen.

-17
Marik 18 september 2022 om 14:43

Is het Jachtluipaard uit Numansdorp terug?

0
Murcia 18 september 2022 om 17:36

Cen is de grootste fan van Dumoulin die er bestaat, het fenomeen uit Numansdorp had juist een hekel aan Tom. Niettemin kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat ook hij vooral een clickbait alias is. Elke post, ook op het TJV forum is een variant op het arme Tom verhaal. De ploeg dwingt hem hiertoe, de trainers doen dit fout en wat je al niet meer kunt bedenken om slecht presteren aan iedereen behalve Dumoulin zelf toe te schrijven.

0
Cen Morawec 18 september 2022 om 20:38

Ik ben trots een fan van Tom Dumoulin te zijn. Ik ga ook als vrijwilliger mee doen bij https://www.tourdedumoulin.nl/.

Het huwelijk tussen Tom en Jumbo Visma is echter niet geworden wat er van werd verwacht maar Tom maakt nog steds deel van Jumbo Visma, misschien wel vrigestel van arbeid tijdens zijn opzegtermijn. Hij verdient respect.

-1

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone