Bauke Mollema: “Blij dat die vijfde plek vrij zeker is”

zaterdag 1 juni 2019 om 18:29

Bauke Mollema blikt na afloop van de twintigste etappe tevreden terug op een hectische dag. “Het ging wel lekker. Ik heb een mooi gat voor de tijdrit van morgen, dus ik ben blij dat die vijfde plek vrij zeker is”, vertelt de Nederlander van Trek-Segafredo tegen WielerFlits.

“De vijfde plaats was denk ik het maximale haalbare en we hebben het gedaan, dus daar ben ik wel blij mee. Het was een superzware dag van begin tot eind. Op de eerste klim werd er al gekoerst alsof de aankomst bovenop was. Uiteindelijk rijdt er een kopgroepje weg. en daarna weet je dat op de Manghen het gaat ontploffen omdat het de zwaarste beklimming van de dag is. Ik moest even een gaatje laten, maar ik raakte nooit in paniek. Ik kende de afdaling dus kon vervolgens weer aansluiten. Daarna was het volle bak tot de finish”, aldus Mollema.

Optimistisch blikt de Groninger vooruit naar de afsluitende tijdrit: “Het wordt nog een pittig tijdritje, denk ik wel. Maar de eerste twee tijdritten gingen ook goed, dus heb ik er wel vertrouwen in.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

16 Reacties

Johnny7 1 juni 2019 om 18:35

Respect voor Bauke, ik wist dat hij dit kon! Geweldige prestatie. Hopelijk is het op deze site nu een keer afgelopen met dat gedram over etappe zeges en rittenkaper. Bah kotsmisselijk altijd voordat een grote ronde begint! Klaar met die zeikmembers hier.

Je hebt ze het even goed laten zien Bauke! Ga zo door!

Gilberto 1 juni 2019 om 18:48

Legt er maar net aan hoe je het brengt natuurlijk. Is een ieders goed recht om van mening te zijn dat een etappe winnen mooier is dat een top 5-10 plek natuurlijk. Maar te vaak gaat dit wel gepaard met het ‘belachelijk’ maken van zo’n renner en het denigreren van zo’n prestatie van een top 5-10 plek. Dan ben je bij zulke mensen soms zelfs al een prutser omdat je net-niet ben Daar word ik dan idd wel kotsmisselijk van. Gewoon hele puike prestatie!

Kingstown 1 juni 2019 om 18:48

Wat heeft hij “ze” precies laten zien? Dat hij top-10 kan rijden in een grote ronde? Dat wisten”ze” al.

Prima dat jij dat geweldig vindt, maar anderen zien liever 2 etappezeges zoals Bilbao. Ieder z’n meug.

Secondant 1 juni 2019 om 19:01

Kingstown. Dan overschat jij de sprint van Mollema denk ik. Als hij aankomt in een groepje van 6, wordt hij 6e. Bilbao wint die sprint. Andere renners.

Gilberto 1 juni 2019 om 19:03

Secondant, onzin, Mollema ken best aankomen

IlPirata 1 juni 2019 om 19:09

Niks dan lof voor de ‘Bauk’. Alles eruit geperst en namen als Lopez en Majka achter je gehouden. Chapeau.

krypton 1 juni 2019 om 19:17

Toch knap hersteld in de laatste week, ik had echt niet meer verwacht dat hij vijfde zou worden.

rennerske 1 juni 2019 om 20:19

Namens de VVV in Noord-Italië: Dank Bauke, voor je noeste arbeid.
De Alpen en Dolomieten liggen er weer keurig aangeharkt bij.

Ultras100 1 juni 2019 om 23:08

Ben het wel met Johnny eens…
“Een etappe” winnen staat totaal niet in verhouding tot een top 5 klassering in grote ronde waarbij je elke dag met de besten mee doet en daardoor veel in beeld rijdt!
DE of een Koninginnerit winnen in Tour is wellicht iets anders…

Deel Koeper 1 juni 2019 om 23:17

Mja, zoveel reed hij niet in beeld. Als het ontplofte en er bleven er 5 over, dan zat hij er nooit bij.

Remys 1 juni 2019 om 23:38

Jammer Deel dat je de prestatie van Bauke niet op waarde kunt schatten. Hij is wel veel in beeld geweest maar misschien niet in de samenvatting die je gezien hebt. Veel mensen hebben werkelijk geen idee wat een prestatie de renners neerzetten.

Pascal De Kooning 2 juni 2019 om 00:08

Goed gereden deze Giro….chapeau!! Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij dit nog kon.

horsm 2 juni 2019 om 00:21

Fantastisch van Bauke! Wereldprestatie.

lathumnees 2 juni 2019 om 01:44

Inderdaad super resultaat! Had eerlijk gezegd mn twijfels of hij t nog in zich had om top 10 te rijden in een grote ronde. Grote klasse.

Jean Dumas 2 juni 2019 om 07:28

Bauke is een liefhebber en haalt het maximum uit zijn mogelijkheden. In de Vuelta vorig jaar heeft hij laten zien in elke ontsnapping van belang mee te kunnen zitten, maar was ie nooit de sterkste van de dag. Indrukwekkend dat je dan nog een keer voor het maximaal haalbare kunt gaan in een klassement en het ook doet.

Corné 't Glansarm 2 juni 2019 om 10:19

Toch komt deze goede klassering van Mollema natuurlijk vooral voort uit een mislukte poging een rit te kapen. Maar helmpje af dat hij vervolgens die gunstige uitgangspositie ook heeft weten te behouden. Top 5 is toch anders dan top 10, al is het geen podium